Gå till innehåll

Angle shot av Tony G i big game?


sulla

Recommended Posts

Såg det där nyss också, de e klart det är ett spel och det innehåller att man kan ljuga. Men kanske går lite för långt när man har gett sitt ord på en sak. Lite svinigt var det allt

 

Efterspelet är inte heller jättesnyggt, man kan tycka att han borde ha klass nog att hålla käft, han vet ju att PH inte kommer rebuya så snacket är ju inte för att tilta utan bara för att vara ett svin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha kul hand

 

nu spelar jag iofs typ aldrig livepoker men visst skulle jag gjort som tonyg.. lyckas man titta på sin hand utan att FI märkert så tycker jag absolut att man kan säga att man inte tittade på sin hand.

sen skötte han det kanske lite osnyggt efteråt men det är TV, tonyg verkar rätt smart och hans image mår säkert gott av det.

 

känns inte riktigt som en angleshoot imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sedan kunde jag tycka det var kul se PH utdragen men nu känns det som han blivit rätt sympatisk och hanterar det fint trots att Tony g är ett riktigt svin här.Inte ens kul imho. :(

Tycker Phil haft sjukt otur en massa gånger dom senaste showerna han varit med i.

 

Gillade inte heller förra big game när negranu o co beter sig som svin när han torskar 3 av 4 AI med A9 mot KK på 99x brädan om jag inte minns fel.

 

 

Hoppas på lite goodrun för Phil nästa gång verkligen och skulle sitta skönt sätta dit den där aussien :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elakt som fan är det ju, men fel, vinkel, fusk osv kan det ju aldrig bli..

Han ljuger ju bara lite, jävligt std!..

 

 

Skönt som fan när han släpper: "Ofc i lied, its poker"

 

+1

 

Som sagt, rätt osnyggt. Men precis som Tony G säger så är det ju poker. Största misstaget gör ju PH som naivt tror på Tony G. Man skulle väl kanske inte göra samma sak i ett home game med polarna men i en situation där det står "riktiga" pengar på spel så varför inte. Dessutom ligger det en hel del i argumentet ovan att det är ens eget jobb att hålla koll på dom andra spelarnas aktion.

 

Tony G's agerande efteråt är väl däremot rätt tveksamt. Dock finns det tv-kameror som säkert påverkar Tonys agerande.

 

Och sen är det ju bara kul när det drabbar just spelare som PH. Det hade i.o.f.s. varit lika roligt om det hade varit ombytta roller. Har man gjort sig ett namn delvis genom att vara grisig vid bordet ska man fan tåla minst lika mycket tillbaka.

 

Stor underhållning hur som helst.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillade inte heller förra big game när negranu o co beter sig som svin när han torskar 3 av 4 AI med A9 mot KK på 99x brädan om jag inte minns fel.

 

Det var helt rätt åt Phil för den slowroll han utsatte loose cannon för i den handen.

Är man så stor i käften som Phil och hävdar att man är "the greatest" får man räkna med spott och spe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var helt rätt åt Phil för den slowroll han utsatte loose cannon för i den handen.

Är man så stor i käften som Phil och hävdar att man är "the greatest" får man räkna med spott och spe.

 

Grejen är ju att det inte är nån slowroll, i PH huvud kan Cannon bara ha nötter i denna spot, han gillar ju inte ens att göra synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att gnället angående slowrolls och liknadne situationer bara ökat?

 

Fått folk som lackat online för jag tagit tid med att syna allin med nuts då jag spelat >10 bord. Jag menar varför är folk så blödiga och petanta med att allt ska vara så super korrekt?

 

Jag menar, jag har svårt att tänka mig at greenstein, Reese, dolye & co gnällade så mycket back in the days. Det är väl en bieffekt av att man spelar mot fiskar. Nu är inte Tony G fisk men om man kan tollerera sånt av fiskar borde man inte bry sig överdrivet mycket mer oavsett vem som gör det.

 

Solklara saker ska man anmärka men bagateller blir bara värre av att ältas. När tony G ljuger om sin hand är fel, men pengarna hade åkt in ändå så han skämmer bara ut sig själv. Han gör det för tv:n , svårt att tro han hade gjort så mot PH i ett home game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är det en slowroll för det finns bara en hand som slår Phil.

 

Jag är helt säker på att PH inte upplever det så. PH kan vara jävligt otrevlig men han håller alltid mycket hårt på etikettregler i övrigt om man bortser från utbrott efter vad han anser dåligt spel. Jag tror helt seriöst att han tror att FI bara reppar den handen även om det såklart är idioti. Därför blir det heller ingen slowroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt säker på att PH inte upplever det så. PH kan vara jävligt otrevlig men han håller alltid mycket hårt på etikettregler i övrigt om man bortser från utbrott efter vad han anser dåligt spel. Jag tror helt seriöst att han tror att FI bara reppar den handen även om det såklart är idioti. Därför blir det heller ingen slowroll.

 

Varför du anser det inte vara en slowroll beror till stor del för att du kan se deras hålkort.

Hade du inte sett dom och det är samma förutsättningar tror jag att du skulle tycka annorlunda.

 

Att resten av proffsen vid bordet tycker att det är en slowroll och jag kan gissa att dom spelat mer live än vad både du och jag gjort väger deras åsikt tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att gnället angående slowrolls och liknadne situationer bara ökat?

 

Fått folk som lackat online för jag tagit tid med att syna allin med nuts då jag spelat >10 bord. Jag menar varför är folk så blödiga och petanta med att allt ska vara så super korrekt?

 

Jag menar, jag har svårt att tänka mig at greenstein, Reese, dolye & co gnällade så mycket back in the days. Det är väl en bieffekt av att man spelar mot fiskar. Nu är inte Tony G fisk men om man kan tollerera sånt av fiskar borde man inte bry sig överdrivet mycket mer oavsett vem som gör det.

 

Solklara saker ska man anmärka men bagateller blir bara värre av att ältas. När tony G ljuger om sin hand är fel, men pengarna hade åkt in ändå så han skämmer bara ut sig själv. Han gör det för tv:n , svårt att tro han hade gjort så mot PH i ett home game.

 

Sitter jag och spelar mot en Fi som också spelar flera bord blir jag inte upprörd ifall det tar en stund innan han synar med nötterna.

Men sitter det en Fi som jag vet till 100% spelar bara ett bord och timar ut för att syna med nötterna kan jag bli lite sne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter jag och spelar mot en Fi som också spelar flera bord blir jag inte upprörd ifall det tar en stund innan han synar med nötterna.

Men sitter det en Fi som jag vet till 100% spelar bara ett bord och timar ut för att syna med nötterna kan jag bli lite sne.

 

varför? han kanske sitter och gör annat samtidigt? kollar på en filmsnutt eller läser/skriver något?

 

Tycker prototyp du är alledles för super kännsliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...