Gå till innehåll

NLT - 2/4 SvS - AA


Recommended Posts

FI är en ganska duktig reg på 2-4. Han har checkraisat mig några gånger på flop i HU potter. Sitter med 900 händer på honom och han spelar 23/17/7

Raise cbet säger 13%(15) så det innebär bara 2 gånger. Samplet är ju egentligen för litet...

 

Min tankegång: Han har aldrig K7, K4 eller 47 i detta läget. Han checkraisar inte så många K. Möjligtvis någon enstaka AK som han kanske flattar pre men eftersom jag blockar två stycken A är det inte så troligt heller.

44 vet jag inte hur ofta han flattar BB vs UTG. 77 är en trolig hand.

 

Annars ser jag mest drag. Stegdrag, färgdrag eller kanske K med färgdrag. Flera händer består nog av AXs. Kanske är det lättare att folda om vi har AsA själv och därmed blockar alla AXs händer?

 

Är mitt spel rätt på flop? Att vika rakt av känns knas och om jag får in det får jag inte in det speciellt bra.

 

Hur spelas turn? Ska vi dega in och ge honom 2.63:1 i odds eller syna? Synar man och foldar om färg träffar river och han shovar?

 

Kanske vill man inte börja göra dessa spel förrän man har bättre read om hur ofta FI fortsätter på turn i sådana här lägen med t.ex. färgdrag?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($763.83)

Button ($715.06)

SB ($740)

BB ($1100.64)

Hero (UTG) ($513.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Adiamond.gif, Aheart.gif

Hero bets $14, 3 folds, BB calls $10

 

Flop: ($30) 4club.gif, 7club.gif, Kspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $22, BB raises $77.50, Hero calls $55.50

 

Turn: ($185) 2spade.gif(2 players)

BB bets $138.75, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...