Gå till innehåll

Hold'em Manager hjälp!


JKWA92

Recommended Posts

Tjena, har nu skaffat Hold'em Manager som jag använder mig av på Pokerstars Cash Game 5NL. Är relativt grön på de mer avancerade delarna inom pokern och skulle behöva hjälp med att förstå alla nödvändiga delar i programmet.

 

Först och främst "Huden", det finns ju 8 olika parametrar och än så länge tror jag att jag har förstått följande:

 

1. Händer spelade efter raise overall. (procent)

2. Händer höjda innan flopp.

3.?

4. Hur ofta man reraisar.

5. Hur aggressiv man är.

6. Hur många procent man C-bettar först på floppen och vinner.

7. Hur många procent av C-bets man foldat.

8. ?

 

Räknar uppifrån, höger ner.

 

1: Hur ska jag använda mig av parametrarna? Någon som ligger på 50-100 på den första delen går med efter nästan alla höjningar och är enkel att fiska pengar från med bra händer?

 

2: Har någon ett högt värde här så höjder de nästan oavsett vad de har? Har någon ett väldigt lågt värde vet man att personen spelar väldigt tight?

 

3: ?

 

4: Högt värde = man reraisar ofta.

 

5:

 

6: Hur ska jag dra nytta av detta?

 

7: Högt värde = personen lägger sig oftast om någon höjer efter floppen.

 

8: ?

 

Som ni ser så har jag inte förstått så mycket av det hela och behöver hjälp med att kunna dra full nytta av programmet.

 

Har någon länk till en enkel guide så skulle det vara perfekt annars så har någon av er säkert koll på hur det hela fungerar. Allmänna tips om programmet skulle också vara bra, tacksam för svar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan själv välja vad du vill ha för stats i din HUD, och ta bort de du tycker är onödiga eller inte vet vad betyder. HUD options -> Player preferences.

 

Är såklart ganska klurigt i början att veta hur man ska tolka alla siffror i början. Ett tips är att ladda hem Pokerstove (http://pokerstove.com). Om motståndaren öppnar 15% UTG, kan du klicka i så du får fram de 15% bästa händerna, på så vis får siffrorna lite betydelse :)

 

Tack tipset, men var ska jag skriva in 15% i progget? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan själv välja vad du vill ha för stats i din HUD, och ta bort de du tycker är onödiga eller inte vet vad betyder. HUD options -> Player preferences.

 

Är såklart ganska klurigt i början att veta hur man ska tolka alla siffror i början. Ett tips är att ladda hem Pokerstove (http://pokerstove.com). Om motståndaren öppnar 15% UTG, kan du klicka i så du får fram de 15% bästa händerna, på så vis får siffrorna lite betydelse :)

 

Found it :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns jättebra guider på holdemmanagers hemsida :) kan vara värt att lägga några timmar på att lära dig programmet. med tidens gång kommer du inse att det finns mycket mycket mer att hämta från det än vad man ser vid första anblicken.

 

blir lite svårt för oss att sitta här och förklara vad alla stats är då det finns 100 tals att välja som man kan sätta in i sin hud.

 

så mitt tips är deras hemsida :) finns både text och videoguider

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den visar rätt antal händer efter varje session men allt annat blir helt fel. Har ominstallerat det men hjälper fortfarande inte.

 

Fattar inte vad man kan göra

 

Visar den rätt antal händer i Report, Session & Graph? Visar den samma summa $USD loss/win (dvs fel)? Har du testat 'Clear Filter' även om den står som 'Cleared'? Ibland kan filtret haka upp sig.

Får du inte rätt på det kan får du gärna skicka en Screenshot på alla tre ovanstående filter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar den rätt antal händer i Report, Session & Graph? Visar den samma summa $USD loss/win (dvs fel)? Har du testat 'Clear Filter' även om den står som 'Cleared'? Ibland kan filtret haka upp sig.

Får du inte rätt på det kan får du gärna skicka en Screenshot på alla tre ovanstående filter.

 

Jag har kollat på Reports nu och där visar den rätt siffor!

Har som du sagt testat att cleara filtret utan resultat. Den visar fel på graphs och sessions alltså.

 

Några förslag?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar den rätt antal händer i Report, Session & Graph? Visar den samma summa $USD loss/win (dvs fel)? Har du testat 'Clear Filter' även om den står som 'Cleared'? Ibland kan filtret haka upp sig.

Får du inte rätt på det kan får du gärna skicka en Screenshot på alla tre ovanstående filter.

 

Jag har kollat på Reports nu och där visar den rätt siffor!

Har som du sagt testat att cleara filtret utan resultat. Den visar fel på graphs och sessions alltså.

 

Några förslag?:)

 

 

 

Nu kom jag fram till en lösning!!

 

Jag ändrade valutan till pund och då visar den rätt konstigt nog:D

 

Går det justera tillbaka på något enkelt sätt?

 

Tack så mkt för din hjälp Geraldine!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom jag fram till en lösning!!

 

Jag ändrade valutan till pund och då visar den rätt konstigt nog:D

 

Går det justera tillbaka på något enkelt sätt?

 

Tack så mkt för din hjälp Geraldine!

 

Visar den rätt summa i £ men inte $? Har du fortsatta problem med handimporteringen under 'Sessions' eller är det ett tidigare fel som gör att händer skiljer sig från Reports/Sessions?

Starta en ny databas och omimportera alla händer från HMArchive (där du sparar händerna som backup).

 

Ovanstående gäller bara om du har använt en tidigare version av HEM när du har spelat på SVS som har framkallat differensen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...