Gå till innehåll

Fantasy Premier League-liga


Recommended Posts

Regerande CL-mästarna Griselvan ställer gärna upp i år igen. Inte för att jag är monstruöst taggad, men CL blir mycket roligare om man har ett fantasylag att mecka med.

 

Har isåfall bara fram tom fredag på mig, sen åker jag till Italien. När drar CL igång?

 

17 september tror jag. Är 5 pers då minst, antar vi kör igång den. Den förra sidan är nere vad jag märker, någon som har en backup som inte ser misär ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Drog mitt wild card efter katastrofrunda förra veckan. Nu känns laget helt optimerat inför de kommande omgångarna. Måtte Lukaku nöta bänk och Rooney producera som aldrig förr. Mvh Mr Jinx.

 

Såg förövrigt att kolokolokololololol har kört 5 friska byten denna vecka för -16, och bland annat tagit in två Newcastlebackar. Friskt vågat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog mitt wild card efter katastrofrunda förra veckan. Nu känns laget helt optimerat inför de kommande omgångarna. Måtte Lukaku nöta bänk och Rooney producera som aldrig förr. Mvh Mr Jinx.

 

Såg förövrigt att kolokolokololololol har kört 5 friska byten denna vecka för -16, och bland annat tagit in två Newcastlebackar. Friskt vågat ;)

 

Haha tackar! Tror jag vaknade upp bakis och bara kände mig tvungen att få ut lite dinosaurier. Tror mycket på Newcastle för övrigt - och det står jag för. Mycket stark centrallinje!

 

Vad tror alla om vilket lag som vinner PL i år förresten? Jag vet vad jag tror men alltid kul att höra lite andra synpunkter och resonemang innan man ökar sin position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tackar! Tror jag vaknade upp bakis och bara kände mig tvungen att få ut lite dinosaurier. Tror mycket på Newcastle för övrigt - och det står jag för. Mycket stark centrallinje!

 

Vad tror alla om vilket lag som vinner PL i år förresten? Jag vet vad jag tror men alltid kul att höra lite andra synpunkter och resonemang innan man ökar sin position.

 

Jag ser inte framför mig hur Pool, Arsenal eller Tottenham vinner. Ingen riktig anledning förutom åsneri föregående år.

Chelsea eller United säger jag, tycker City är svagare än båda, trots förra veckans resultat. Kanske lite för kall start för United, tar eventuellt lite mer tid att få ihop mittfältet för Moyes, samtidigt som Rooney/VP är så jävla skadebenägna.

 

Så vid pistolhot säger jag nog Chelsea, men som man fan säger nästan varje år i varje sport känns det som, så är det öppnare än på många år (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte framför mig hur Pool, Arsenal eller Tottenham vinner. Ingen riktig anledning förutom åsneri föregående år.

Chelsea eller United säger jag, tycker City är svagare än båda, trots förra veckans resultat. Kanske lite för kall start för United, tar eventuellt lite mer tid att få ihop mittfältet för Moyes, samtidigt som Rooney/VP är så jävla skadebenägna.

 

Så vid pistolhot säger jag nog Chelsea, men som man fan säger nästan varje år i varje sport känns det som, så är det öppnare än på många år (=

 

All right, fair enough. Jag tror på City trots allt - jag hoppas bara innerligt att Pellegrini inser att han inte kan spela 4-4-2 med Yaya+Fernandinho på innermittfältet. OK att Bayern genomskådade dem totalt, men även Hull (turlig 2-0 vinst) och Cardiff dominerade totalt (såg inte Aston Villa-matchen). De behöver vara extremt intensiva för att kunna klara av den uppställningen, vilket man inte kan vara i 38 omgångar. Förhoppningsvis får Javi Garcia eller Milner mer speltid och Yaya blir framflyttad...

 

Chelsea anser jag har för svaga anfallare och innermittfält. United har för dålig manager (ingen tro från spelarna) och har fått en väldigt dålig start mentalt och poängmässigt. Arsenal väldigt känsliga för skador (Giroud enda anfallaren) och skakiga försvarsspelare. Tottenham för statiska eller för dålig offensiv.

 

Åsikter välkomnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All right, fair enough. Jag tror på City trots allt - jag hoppas bara innerligt att Pellegrini inser att han inte kan spela 4-4-2 med Yaya+Fernandinho på innermittfältet. OK att Bayern genomskådade dem totalt, men även Hull (turlig 2-0 vinst) och Cardiff dominerade totalt (såg inte Aston Villa-matchen). De behöver vara extremt intensiva för att kunna klara av den uppställningen, vilket man inte kan vara i 38 omgångar. Förhoppningsvis får Javi Garcia eller Milner mer speltid och Yaya blir framflyttad...

 

Chelsea anser jag har för svaga anfallare och innermittfält. United har för dålig manager (ingen tro från spelarna) och har fått en väldigt dålig start mentalt och poängmässigt. Arsenal väldigt känsliga för skador (Giroud enda anfallaren) och skakiga försvarsspelare. Tottenham för statiska eller för dålig offensiv.

 

Åsikter välkomnas!

 

Kollade oddsen, verkar som City är knappa favoriter framför Chelsea. Tror det mesta hänger på Kompany där, om han missar lika många matcher som ifjol, så tror jag verkligen inte på dom. Lescott/Nastasic har inte känts stabilt. Men jag tycker inte Navas/Silva kombon på kanterna är så jävla hett heller.

 

Ska ju sägas att jag hejar på Chelsea, men känner att dom klarar av vilken skada som helst utan att laget försämras (undantaget Cech givetvis). I vissa fall så är det bara en fördel om vissa skadas, t.ex Torres (=

 

Sinnesjukt att dom inte bara låter Lukaku få spela.

 

Med detta sagt så la jag 2 spel nu;

 

Chelsea vinna PL @ 4.20 (Garderade så jag går even på United, 8.3 är ju för smarrigt att moststå)

Lukaku ö17.5 mål @ 3.00

 

 

PS. Detta är alltså nöjesspel, inget jag rekommenderar till någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett så tror jag att det kommer att bli en väldigt intressant säsong! Fem lag under 10 ggr pengarna på Betfair. Jag har nu satsat på City till 3.80. Ser Chelsea som första utmanare. Att Manu ska vinna med Moyes från det här utgångsläget känns ju fjärran för mig måste jag säga. Kommer Etoo igång så ser jag nog Chelsea som favorit, men jag tror inte han kommer att ha någon jättesäsong...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns sjukt svårtippat. Antar att Moyes, Pellegrini och Mourinho får fart på sina skutor till slut, antar dock att minst nåt av lagen floppar och missar CL (troligtvis United imo). När det gäller Arsenal är man lite för beroende av Giroud och att han håller sig skadefri. Podolski och Walcott funkar inte bra som centrar. Sanogo och fylledansken är knappast spelare som skjuter hem en PL-titel till Emirates.

 

Tror Tottenham missar CL. Vänsterbacksplatsen, Soldado och boll-leveransen på mitten känns som de svaga delarna. Man saknar fortfarande Modric trots alla sommarinköp.

 

Skjuter iväg ett topptips:

1. Chelsea

2. Arsenal

3. City

4. Liverpool

5. Tottenham

6. United

7. Everton

8. Southampton

9. Swansea

 

Vart 9 lag av bara farten... Önsketabellen ser dock helt annorlunda ut. Skulle verkligen njuta om Mourinho failade med Chelsea. Tycker han har börjat bete sig riktigt illa senaste åren. Det som förut kändes som taktiska utspel känns numera bara som psykopatpersonlighet. Sen att sno Willian bara för att man typ kan känns riktigt äckligt, den moderna fotbollen när den är som sämst.

 

Sen får man väl gardera sig lite med att vissa lag kan ta in sjuka nyförvärv i januari om det behövs, kan bli intressant att följa. Där har Liverpool inte samma muskler, så man bör nog racea in så mycket poäng som möjligt tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror City vinner och Chelsea kommer tvåa. Sen vetefan rent ut sagt.

 

Hur man kan tycka att Newcastle har en bra centrallinje övergår mitt förstånd men vi får se hur det går. Jag tycker iaf dom är riktigt usla men kanske kan Remy ge dom ett lyft.

 

Själv är jag Unitedfan men framförallt ett riktigt PL-fan. Tycker i princip alla lag är roliga att kolla på numera och mina favoritspelare är lite överallt i olika lag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tackar! Tror jag vaknade upp bakis och bara kände mig tvungen att få ut lite dinosaurier. Tror mycket på Newcastle för övrigt - och det står jag för. Mycket stark centrallinje!

 

Du håller på dom antar jag? Tror man måste göra det för att se det du ser ;-) Personligen ser jag knappt en spelare som skulle gå in i lagen som är tippade i topp. Skulle vara Cabaye och Ben Arfa som kan knipa en plats nånstans och möjligen Remy och Cisse som kan peta Bendtner som backup i Arsenal

 

Chelsea anser jag har för svaga anfallare och innermittfält.

 

Inte stenkoll på vilka som Chelsea använder var på mitten men att säga att dom har svaga innermittfältare med dessa

Oscar

Hazard

Lampard

Mata

Willian

Ramires

Mikel

Schurrle

De bruyne

 

är väl lite att ta i va? =) Fast i jämförelse med Cabaye och Ben Arfa så kommer dom ju självklart inte så långt :mrgreen:

 

Sinnesjukt att dom inte bara låter Lukaku få spela.

 

+++

Satt och hoppades hela sista transferdagen att Arsenal skulle ta honom.

 

Hur man kan tycka att Newcastle har en bra centrallinje övergår mitt förstånd men vi får se hur det går. Jag tycker iaf dom är riktigt usla men kanske kan Remy ge dom ett lyft.

 

+++

Undre halvan

 

 

Jag hoppas ju självklart på Arsenal som vanligt och det ser ovanligt bra ut men då har vi bara mött Tottenham av dom tippade topplagen efter 7 omgångar så får se hur bra dom står sig när toppmatcherna snart radar upp sig. Tror väl tyvärr på Chelsea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trakigt att ni inte haller med mig men jag gillar i alla fall Cabaye/Tiote/Coloccini/Krul medan jag anser att Chelsea saknar bra defensiva mittfaltare (som de hade nar de vann senaste titeln: Essien/Makelele). Gillar aven Southamptons centrallinje for ovrigt - mycket starka forstarkningar i sommar i Wanyama/Lovren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trakigt att ni inte haller med mig men jag gillar i alla fall Cabaye/Tiote/Coloccini/Krul medan jag anser att Chelsea saknar bra defensiva mittfaltare (som de hade nar de vann senaste titeln: Essien/Makelele). Gillar aven Southamptons centrallinje for ovrigt - mycket starka forstarkningar i sommar i Wanyama/Lovren.

 

Chelsea blir rätt sårbara när Lampard inte gör något vidare defensivt jobb.

 

Southampton ser riktigt vassa ut. Visade upp en rörlig fin offensiv förra säsongen och har byggt vidare på det. Tycker dom har en trupp i klass med Everton. Har ju många spännande spelare som fortfarande inte levererat fullt ut men som har framtiden för sig. Boruc såg ut som en skön kombo av full/bakis de första matcherna förra året, men sen har han etablerat sig som topp 10 i PL iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trakigt att ni inte haller med mig men jag gillar i alla fall Cabaye/Tiote/Coloccini/Krul medan jag anser att Chelsea saknar bra defensiva mittfaltare (som de hade nar de vann senaste titeln: Essien/Makelele). Gillar aven Southamptons centrallinje for ovrigt - mycket starka forstarkningar i sommar i Wanyama/Lovren.

 

Tycker Newcastle har en hel del grymma spelare i laget, dock verkar de inte riktigt få ihop det som ett lag. Kaaanske att det beror på divan Ben Arfa. :mrgreen: Men kollar man igenom deras matcher så är det väl bara plattmatchen mot City och hemmamatchen mot Hull som får ses som en besvikelse. Blir väl en 10e plats för dem.

 

Håller med om att Southampton sett riktigt stabila ut, sjukt hur mycket bättre mittenlagen i PL blivit!

 

Förövrigt jävligt rolig säsong i år, kul att det inte finns någon självklar spelare man ska ha som 90% väljer som kapten varenda omgång! Första gången jag lirar på den här sidan men att jag rekommenderade Sky före denna är nu i efterhand rätt sjukt, denna är bra mycket bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Var glad när jag såg att Yanga-Mbiwa skulle starta igen, hade inte bytt ut honom. Är inte fullt lika glad längre :-(

 

 

Han är ju inte den första som fått Suarez att ramla i straffområdet, även om det denna gång faktiskt var straff.

Suarez som btw fortfarande står på 2 assist i matchen, måste missat hur han assisterade Gerrards straff :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är ju inte den första som fått Suarez att ramla i straffområdet, även om det denna gång faktiskt var straff.

Suarez som btw fortfarande står på 2 assist i matchen, måste missat hur han assisterade Gerrards straff :-)

 

FYI.

 

Penalties and Free-Kicks

In the event of a penalty or free-kick, the player earning the penalty or free-kick is awarded an assist if a goal is directly scored, but not if he takes it himself, in which case no assist is given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI.

 

Penalties and Free-Kicks

In the event of a penalty or free-kick, the player earning the penalty or free-kick is awarded an assist if a goal is directly scored, but not if he takes it himself, in which case no assist is given.

 

 

Jo jag såg det sen, jag misstänkte att det kunde finnas någon sådan dum regel och kollade det efter jag skrivit. Dummaste jag hört :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...