Gå till innehåll

Falsk Mats Rahmn på fb


m_sjoberg78

Recommended Posts

Tänkte bara varna om att en Mats Rahmn dök upp på facebook idag och det står bortom allt tvivel att det inte är Mats. Det började pratas om överföringar på Pokerstars nästan direkt, och när jag ställde frågor som en okänd inte kan svara på, kom det bara luddiga svar tillbaka.

 

Plus att ordval och annat inte alls stämde.

 

Så skicka inte pengar till den här personen.

 

Ifall någon är i krokarna av Mats kan ni väl försöka få fram budskapet till honom. Känns som han fått uppleva sin beskärda del av hackade konton nu.

 

//Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara varna om att en Mats Rahmn dök upp på facebook idag och det står bortom allt tvivel att det inte är Mats. Det började pratas om överföringar på Pokerstars nästan direkt, och när jag ställde frågor som en okänd inte kan svara på, kom det bara luddiga svar tillbaka.

 

Plus att ordval och annat inte alls stämde.

 

Så skicka inte pengar till den här personen.

 

Ifall någon är i krokarna av Mats kan ni väl försöka få fram budskapet till honom. Känns som han fått uppleva sin beskärda del av hackade konton nu.

 

//Marcus

Han beskärda del bör vara rätt stor mtp den enorma scammen han själv var med och genomförde.^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han beskärda del bör vara rätt stor mtp den enorma scammen han själv var med och genomförde.^^

 

Ogrundat påhopp om det var T6 du menade. Tror inte han hade någonting med det att göra, mer än att han var en kontraktsbunden sponsrad spelare som därför inte kunde göra särskilt mycket åt saken när det väl briserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitta och försvara det Rahmn gjorde i T6 är patetiskt. Han gick i god för dom, trots all kritik och det folk fiskade upp om personerna bakom, och sa i princip att folk var idioter/"neggare" som hade helt fel. Att han inte var med och planerade scammen betyder knappast att han inte var medskyldig, det hela var jävligt naivt och girigt gjort och när det nu, som alla varnade/sa, gick precis så åt helvete som folk trott, ja då kommer han inte undan.

 

Men ja, som OP säger ovan, det är offtopic och vi lämnar det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ogrundat påhopp om det var T6 du menade. Tror inte han hade någonting med det att göra, mer än att han var en kontraktsbunden sponsrad spelare som därför inte kunde göra särskilt mycket åt saken när det väl briserade.

Det var helt uppenbart för alla med en gnutta intelligens och kunskap om poker att det var en scam låååångt innan något "briserade". Han valde ändå att "kontraktsbinda" sig för att tjäna en hacka på att locka dit folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitta och försvara det Rahmn gjorde i T6 är patetiskt. Han gick i god för dom, trots all kritik och det folk fiskade upp om personerna bakom, och sa i princip att folk var idioter/"neggare" som hade helt fel. Att han inte var med och planerade scammen betyder knappast att han inte var medskyldig, det hela var jävligt naivt och girigt gjort och när det nu, som alla varnade/sa, gick precis så åt helvete som folk trott, ja då kommer han inte undan.

 

Men ja, som OP säger ovan, det är offtopic och vi lämnar det där.

 

Du har all rätt att tycka som du gör. Jag trodde själv inte ett spår på T6.

 

Men som sponsrad spelare är det vanligt att vara juridiskt bunden att framställa företaget på ett positivt vis i offentliga sammanhang etc etc. Försökte bara påvisa att det kan ha funnits en viss skillnad mellan hans personliga åsikt och hans offentliga åsikt, som tack vara kontraktet kanske inte såg dagens ljus.

 

Hursomhelst har personen raderat fb-kontot nu så jag antar att ingen blev blåst på pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara varna om att en Mats Rahmn dök upp på facebook idag och det står bortom allt tvivel att det inte är Mats. Det började pratas om överföringar på Pokerstars nästan direkt, och när jag ställde frågor som en okänd inte kan svara på, kom det bara luddiga svar tillbaka.

 

Plus att ordval och annat inte alls stämde.

 

Så skicka inte pengar till den här personen.

 

Ifall någon är i krokarna av Mats kan ni väl försöka få fram budskapet till honom. Känns som han fått uppleva sin beskärda del av hackade konton nu.

 

//Marcus

 

Alltså Svenskar. Tanken har aldrig slått dig att det kan vara Mats Rahmn som spelar "Mats Rahmn"?

 

Varna istället för Mats Rahmn och ingen annan. Känns ju som att det finns ett flertal andra namn man kan använda för en sådan här scam. Det är inte heller första gången det här "drabbar" Mats Rahmn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rahmn talade väl ut i nån intervju långt efter T6 sjunkt till botten/lämnat stationen. Om vi säger såhär, han gav då inte uttryck för något annat än att han själv var ett offer och han minsann också förlorat pengar. Inget om att visade ånger för vad han vart med och ställt till med. Så nej, mkt cred har inte den mannen. Men har man gott om pengar kan det ju ersätta samvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja denna scammer "Mats Rahmn" kontaktade mig i förrgår och jag förstod väldigt snart att han är en scammer som sagt men jag körde "avslöjningsklassikern" att hitta på ett namn och sen köra "just ja, du känner ju xxxxx, han känner jag också, riktigt trevlig kille eller hur?". Så slutade det givetvis med att han gjorde bort sig och svarade "ja för tusan, det är en härlig snubbe det." Fail.

 

Block/Ta bort. Hejdå "Mats".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rahmn talade väl ut i nån intervju långt efter T6 sjunkt till botten/lämnat stationen. Om vi säger såhär, han gav då inte uttryck för något annat än att han själv var ett offer och han minsann också förlorat pengar. Inget om att visade ånger för vad han vart med och ställt till med. Så nej, mkt cred har inte den mannen. Men har man gott om pengar kan det ju ersätta samvetet.

 

Så var det ju. Han gick ut i någon av kvällstidningarna och tyckte synd om sig själv. Inte ett uns av självkritik eller dåligt samvete där inte.

 

Angående dessa Mats Rahmnar så är det ju så att alla Mats Rahmnar, äkta eller falska, är bedragare, så den enkla regeln att följa är att inte ge pengar till NÅGON Mats Rahmn.

 

Tråkigt att oskyldiga drabbas, men Rahmn är det verkligen inte ett dugg synd om.

 

Och hur vet vi egentligen att det inte är den riktige Mats Rahmn som sitter och låtsas vara en fejk-Rahmn? Kommer han över pengar är det bra. Blir han avslöjad är det bara att skylla på att någon kapade hans identitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur vet vi egentligen att det inte är den riktige Mats Rahmn som sitter och låtsas vara en fejk-Rahmn? Kommer han över pengar är det bra. Blir han avslöjad är det bara att skylla på att någon kapade hans identitet.

 

Fast det blir ju isf en sjuk level när han "failar" CDS lilla test. Det är väl för övrigt 14:e gången något liknande händer så "lita inte på Rhamn" verkar iaf vara en bra tumregel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det blir ju isf en sjuk level när han "failar" CDS lilla test. Det är väl för övrigt 14:e gången något liknande händer så "lita inte på Rhamn" verkar iaf vara en bra tumregel.

 

haha "lilla test"...det är helt omöjligt för en B-C-D scammare och lyckas om man är försiktig. Det enda som funkar nuförtiden är A-scammers, dvs hackers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt sharkscope har Mats Rahmn brännt $163 000 bara på stars sng's så det skulle inte förvåna mig om den "falska" Rahmn är äkta. Han spelar nästan uteslutande FPP sattar, vilket inte det heller går så bra. I övrigt har jag spelat en del mot honom och man kan ju inte påstå att det är ett geni direkt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjoberg, Slasktratt och CDS. Vet inte om ni inte fattar. Men riktiga Rahmn kommer ju att svara fel på era kontrollfrågor när han spelar "hackade" Rahmn.

 

Som sagt inte första gången det händer. Senaste var ett år sedan.

http://pokerforum.nu/forum/ovrigt-om-poker/62126-mats-rahmn-pa-facebook-aer-inte-den-riktiga.html

 

Jo, det scenariot tror jag alla förstod men ändå en ganska rolig multilvl-lvl, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det scenariot tror jag alla förstod men ändå en ganska rolig multilvl-lvl, eller hur?

 

Ja, multi-level är ju faktiskt Rahmns grej, MLM för att vara mer exakt

 

Sjoberg, Slasktratt och CDS. Vet inte om ni inte fattar. Men riktiga Rahmn kommer ju att svara fel på era kontrollfrågor när han spelar "hackade" Rahmn.

 

Som sagt inte första gången det händer. Senaste var ett år sedan.

http://pokerforum.nu/forum/ovrigt-om-poker/62126-mats-rahmn-pa-facebook-aer-inte-den-riktiga.html

 

Och innan dess var det T6.

 

Det kanske är enklare om folk startar trådar om de hittar en Mats Rahmn som INTE blåser folk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjoberg, Slasktratt och CDS. Vet inte om ni inte fattar. Men riktiga Rahmn kommer ju att svara fel på era kontrollfrågor när han spelar "hackade" Rahmn.

 

Som sagt inte första gången det händer. Senaste var ett år sedan.

http://pokerforum.nu/forum/ovrigt-om-poker/62126-mats-rahmn-pa-facebook-aer-inte-den-riktiga.html

 

Det beror ju helt på vad du frågar, det har ju ingenting och göra med att vi "inte skulle fatta det". Den riktiga Mats känner en polare till mig och de hade käkat lunch för 2-3 månader sen, så det jag frågade var ju "just ja, du känner ju xxxxx, han känner jag också, trevlig kille eller hur?".

 

Jag hade kunnat ställt oändligt många andra frågor för att få honom avslöjad också såklart, ville bara klargöra att att jag, sjoberg, slasktratt inte är förståndshandikappade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...