Gå till innehåll

SNG Dagbok, "Förhoppningen att återfå en deltidsinkomst"


simon.liw

Recommended Posts

Välkommen!!!

 

Detta kommer vara en SNG pokerdagbok.

 

Förhoppningen är att få tillbaka poker som deltidsinkomst.

 

Jag heter Simon Liw är 27 år. Första gången jag spelade poker var jag 19 år. Jag levde på det i 1.5 år men slutade när jag skulle få barn. Sen dess har jag spelat sporadiskt, men nu är jag riktigt på g igen. Innan har jag bara spelat cashgames men nu spelar jag uteslutande sng, i första hand 18-manna. Är sugen på att testa både 45 manna och 180 manna. Svängningarna där verkar dock bisarra även om jag tror värdet är mycket bra! Nu spelar jag på Pokerstars och tycker det är grymt! Bra trafik (även om den blivit bra mkt sämre sen Black Friday), mkt mkt bra mjukvara och så synkar ju alla goa program så enkelt med stars. Nästa år siktar jag eventuellt på att bli supernova och därefter, vem vet Supernova Elite..?

 

Målet är nu satt för 2011 (aug-Dec). 4000 dollar ska göras på minst 4000 SNG.

 

Hänger du med på tåget..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu varit igång i 3 dagar med min utmaning att spela 4000 SNG och få in 4000 dollar på dem.

Kontentan än så länge är, ja, frustration. Springer ganska dåligt, ligger 14% under ev... Men å andra sidan, så länge Ev kurvan går uppåt så gör spelar jag ju bra och det hela kommer att lösa sig i slutändan.

Jag har spelat 61 st SNG nu och är +-0 än så länge...

Till helgen kommer det dock bli moster grind mer grabbarna nere i skåne. Vi kommer lira dygnet runt från fredag till måndag.

 

Tänkte göra en liten minitävling mot mig själv i helgen, kommer med mer info inom kort!

 

Tills nästa gång en hälsning från Amarillo Slim:

 

"Nobody is always a winner, and anybody who says he is, is either a liar or doesn't play poker."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Energidrycken är inhandlad, humöret är på topp, vi har riggat upp våra datorer och har börjat helgens stora grind.

 

Mål för helgen: 500 SNG och 500 dollar i vinst.

 

 

Såhär ett par timmar in på grindhelgen så ligger jag +46 med en ROI på 10% på 63 SNG...

 

Verkar inte bli några problem att nå 500 varje fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...