Gå till innehåll

NL100 99/AQs oop vs 3B?


Recommended Posts

hur spelar man typ 88, 99 OOP mot 3bets?

jag vill egentligen lägga mig pre då jag känner att jag kommer folda för ofta postflop oop.

det funkar säkert att bara spela TT+ AK men är det bättre att spela 77,88,99 isället för fold, kanske 4B? samma med AQ,AQs de känns ju riktigt starka men jag vill inte 4B och syna och spela oop är inte kul heller.

 

säg att FI är en ok 25vpip/20pfr och har 7%3bet & hög cbet.

vad är våran plan?

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($65.43)

HERO (CO) ($100.50)

BTN ($103.58)

SB ($100.50)

BB ($100)

 

Pre-Flop: ($1.50, 5 players) HERO is CO 8:spade: 8:diamond: ( eller A:spade: Q:spade: )

1 fold, HERO raises to $3, BTN raises to $9, 2 folds, HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marginellt, men båda kan vara okej att 4bet/syna push med om du sett FI dega light vid något/några tillfällen eftersom du då har ganska skaplig equity mot hans pushrange samt foldequity när du 4bettar.

 

Syna in marginella händer OOP är absolut inget jag rekommenderar, tycker det är en betydligt större läcka än att vika något oftare preflop då du kommer få gissa/ge upp väldigt ofta postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror helt på fi detta. 88 ingen svår fold men AQs tycker jag faktiskt att vi har flera valmöjligheter. standard TAGs 3b/5b range här är bara 3-4% (värde) så om han över skapligt sample 3bettar 6%+ så kommer han vika ofta vs 4b.

 

nu för tiden är det ju ballt att 3betta AXs/KXs så en syn pre kan ju inte va helt fel. ingen viker ju TP i 3bettad pot typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg att FI är en ok 25vpip/20pfr och har 7%3bet & hög cbet.

vad är våran plan?

Synar aq typ... alltid.

Synar 88... nästan alltid. Om jag inte vill levla in den.

 

Givet vettig positionsfördeling på de där statsen.

 

Har inte riktigt incitament till att dra varför, eller vad som händer på senare gator, här i ett sånt skölpaddsfientligt vatten. Men å andra är det 100bb och de flesta på nl100$ är med eller utan flit riktigt skumt viktade på ett eller annat sätt, så jag tror inte det blir svårt att iaf ta sig till rätt sida av +-EV på egen hand därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Du har ju ungefär 40% vinstchans före floppen, 13.5:6 i pottodds ger dig ca 30%, så det blir en syn. Det suger ju att spela OOP, men en flopp utan överkort så hade jag spelat rätt hårt på flopp.

 

Och du förväntar dig att ta värde av vadå på flop utan överkort? du kommer folda ut allt som du hade ok eq mot preflop och alla händer som hade dig redan dominerade kommer ändå inte att folda. Du kommer få folda så sjukt många ggr på flop. 88 är helt värdelös hand att syna OOP vs 3bet 100bb deep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...