Gå till innehåll

Lurig spot i million


sulla

Recommended Posts

Vad gör vi här? Han har statsen 20/10/0 och jag har ingen read.

 

Vi har ingen historik och vad reppar han, stege, top 2?

 

Jag underreppar ju med checken men slår inget annat än en bluff eller en superöverspelad hand

 

 

 

 

PokerStars Game #65015454512: Tournament #430020010, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level IV (60/120) - 2011/07/24 21:27:54 CET [2011/07/24 15:27:54 ET]

Table '430020010 65' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: iuliani (12470 in chips)

Seat 2: krakow25 (10884 in chips)

Seat 3: ma.mi.55 (14720 in chips)

Seat 4: phoenix7007 (7395 in chips)

Seat 5: Ossiatti (12990 in chips)

Seat 6: puicachamp (8800 in chips)

Seat 7: bachelor_80 (8170 in chips)

Seat 8: lpaper (10360 in chips)

Seat 9: Sajanas171 (18881 in chips)

Ossiatti: posts small blind 60

puicachamp: posts big blind 120

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Ace of SpadesKing of Clubs

bachelor_80: raises 240 to 360

lpaper: folds

Sajanas171: calls 360

iuliani: folds

krakow25: folds

ma.mi.55: folds

phoenix7007: folds

Ossiatti: folds

puicachamp: calls 240

*** FLOP *** Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds

puicachamp: checks

bachelor_80: bets 720

Sajanas171: calls 720

puicachamp: folds

*** TURN *** Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds10 of Clubs

bachelor_80: checks

Sajanas171: bets 17801 and is all-in

bachelor_80: folds

Uncalled bet (17801) returned to Sajanas171

Sajanas171 collected 2580 from pot

Sajanas171: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 2580 | Rake 0

Board Jack of Spades8 of HeartsAce of Diamonds10 of Clubs

Seat 1: iuliani folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: krakow25 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: ma.mi.55 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: phoenix7007 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Ossiatti (small blind) folded before Flop

Seat 6: puicachamp (big blind) folded on the Flop

Seat 7: bachelor_80 folded on the Turn

Seat 8: lpaper folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Sajanas171 collected (2580)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här får ni en till...stats 37/9/0

 

PokerStars Game #65015940095: Tournament #430020010, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level IV (60/120) - 2011/07/24 21:36:40 CET [2011/07/24 15:36:40 ET]

Table '430020010 65' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: iuliani (14930 in chips)

Seat 2: krakow25 (10344 in chips)

Seat 3: ma.mi.55 (10580 in chips)

Seat 4: phoenix7007 (9555 in chips)

Seat 5: Ossiatti (12630 in chips)

Seat 6: puicachamp (9040 in chips)

Seat 7: bachelor_80 (6790 in chips)

Seat 8: lpaper (10120 in chips)

Seat 9: Sajanas171 (20681 in chips)

ma.mi.55: posts small blind 60

phoenix7007: posts big blind 120

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Ace of DiamondsAce of Hearts

Ossiatti: folds

puicachamp: folds

bachelor_80: raises 240 to 360

lpaper: folds

Sajanas171: folds

iuliani: folds

krakow25: folds

ma.mi.55: calls 300

phoenix7007: calls 240

*** FLOP *** 10 of Hearts9 of Clubs6 of Hearts

ma.mi.55: checks

phoenix7007: checks

bachelor_80: bets 720

ma.mi.55: calls 720

phoenix7007: folds

*** TURN *** 10 of Hearts9 of Clubs6 of HeartsJack of Hearts

ma.mi.55: checks

bachelor_80: checks

*** RIVER *** 10 of Hearts9 of Clubs6 of HeartsJack of Hearts8 of Clubs

ma.mi.55: bets 1200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror sällan han visar en KQ, AJ, 88, JJ eller w/e i hand ett. snarare

kombodrag som J9, A9, eller möjligen svaga tvåpar JT, idk. skulle pukesynat.

 

hand två är en fold. även om du tror han kan bluffa en en del så känns det som en extremt onödig call med tanke på din stacksize, och att du har Q en descent % av gångerna där gör så han borde inte bluffa alltför ofta.

 

"dåligt att beta turn med AA""?

 

ja, imo. hade vi haft drygt 10k hade jag gillat det tror jag, men känns så jävla surt att b/f en sådan stack i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror sällan han visar en KQ, AJ, 88, JJ eller w/e i hand ett. snarare

kombodrag som J9, A9, eller möjligen svaga tvåpar JT, idk. skulle pukesynat.

 

hand två är en fold. även om du tror han kan bluffa en en del så känns det som en extremt onödig call med tanke på din stacksize, och att du har Q en descent % av gångerna där gör så han borde inte bluffa alltför ofta.

 

"dåligt att beta turn med AA""?

 

ja, imo. hade vi haft drygt 10k hade jag gillat det tror jag, men känns så jävla surt att b/f en sådan stack i det läget.

 

 

Jo för att få in det på turn är kallt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om många vill betta turn, men det är inte bra. De händerna som vi slår blir det svårt att få ut mycket värde av. Har motståndaren ett kombodrag, så kanske han höjer med det och b/f med en så stark hand som vi har är en smutsig linje. Att syna en höjning känns också fel, då han allt för ofta kommer att ha en stark hand, som gör att vi endast drar till färgen.

Så jag gillar checken, för pottkontroll. Den innebär ju dock att vi har underreppat vår hand ordentligt och kommer att bli tvungna att syna de flesta rivers. Detta riverkort är dock inte ett sånt kort, vi har enbart en bluffcatcher. Han kommer ha stege ibland och färg ibland. Det viktiga är dock att han oftast har SD value och därför inte kan bluffa här alls ofta.

Ni som vill syna river, vilka händer tror ni FI synar floppen med och sedan gör om till bluff på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om många vill betta turn, men det är inte bra. De händerna som vi slår blir det svårt att få ut mycket värde av. Har motståndaren ett kombodrag, så kanske han höjer med det och b/f med en så stark hand som vi har är en smutsig linje. Att syna en höjning känns också fel, då han allt för ofta kommer att ha en stark hand, som gör att vi endast drar till färgen.

Så jag gillar checken, för pottkontroll. Den innebär ju dock att vi har underreppat vår hand ordentligt och kommer att bli tvungna att syna de flesta rivers. Detta riverkort är dock inte ett sånt kort, vi har enbart en bluffcatcher. Han kommer ha stege ibland och färg ibland. Det viktiga är dock att han oftast har SD value och därför inte kan bluffa här alls ofta.

Ni som vill syna river, vilka händer tror ni FI synar floppen med och sedan gör om till bluff på river?

 

Ingen har väl sagt att turn ska betas? Och jag tycker btw att vår hand inte är underreppad med en turncheck. Vi kommer sällan cbeta brädan 3way oop med en hand som AQ eller w/e. Vi har oftast överparet eller någon form av drag, eller ett par här. En stor del av denna rangen kommer vi checka turn med, vilket gör att den inte är underreppad alls.

 

Det viktiga är dock att han oftast har SD value och därför inte kan bluffa här alls ofta.

 

wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öm ja, men b/f för att få bort floats och få värde från kombodrag, var ungefär vad jag tänkte.

 

För mig ser det ut som om du vill betta turn här, men antar att du menar nåt annat?

 

Kan väl gå med på att vår hand inte direkt är underreppad, dock är det den starkaste handen som vi kommer ha när vi checkar turn.

 

Vet inte riktigt varför det är ett wtf. Han kan inte bluffa här alls ofta, för att han väldigt ofta har en hand som står sig väl i showdown. Detta innebär att han bettar med en hand som har vår slagen. Om han har en hand som är bättre än vår så vinner han. Därför ska vi folda =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2: Som brädan ligger, jättelätt fold.

Fast hade det varit en :7h: istället för :6h: så hade jag spelat så här:

Raisa tillbaks så att han nästan är all-in för att du har "nut blocker". Sen låter du honom steka och time-banka. Han kommer då att tycka ditt spel är konstigt eftersom han har antingen :8h: eller :9h: för "true nut blocker" (som pokerproffsen kallar det), alltså kan du inte ha nuts. Han kommer då gå all-in för att reppa straight flush och tänker att det är jätteobvious vad han försöker reppa. Men givetvis insta-snappar du eftersom du vet att han bluffar, alltså var det en jättefin "induced valuebluff". Det är lite överkurs, men spelar man söndagsmiljonen så är det bara standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 foldade jag då jag har svårt att se en bluff i denna spot med det han riskerar mot det som ligger i potten och hans värdehänder slår min hand. Hand 2 hittade jag en crying call då jag enbart slår en liten del av hans range men tycker också att en riverbet reppar en liten del av hans range. den borde vara rätt polariserad

. han visade hur som 86 för rivrat tvåpar. turn gillar jag trots allt checken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...