Gå till innehåll

most pathetic angle shoot i've ever seen...


Soni

Recommended Posts

  • Svars 157
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

btw en riktik äcklig angelshoot som drabbade mig live gick till på följande vis.

 

Jag sitter på 87s ruter och höjer på cutoff, varav BB återhöjer och jag synar.

 

flopp T33 med två ruter och han betar ut. Jag höjer och han synar.

 

Turn en blank 5, Fi checkar varav dealern snabbt lägger upp river utan att jag talat. River är en 8. Jag förklarar att jag inte talat ännu och vill ha "omdeal" på river. Fi säger inte så mycket men ganska snabbt förespråkar omgiv också. Jag färklarar att jag tänkte checka men att lägga ny river är det rätt.

 

åttan tas tillbaka i leken som blandas om och dealern lägger återigen upp river nu fast bränner ännu ett kort, dvs har bränt 4 kort totalt. River denna gång är ruter 4. Jag fick min flush men fi upptäcker missen också. Han påpekar detta men säger samtidigt att gör inget. Jaghåller tyst men det oroar mig att han inte protesterar.

 

Dealern blir småsur, mest på sig själv ochtar hastigt tillbaks riverkortet och lägger upp den extra brända på river istället med orden "rätt ska vara rätt" utan att ha minsta lilla live kännsla i blodet. River denna gång är ruter J. Jag har återigen flush. Fi säger ingeting denna gång och betar rätt in i mig nära pott.

 

Jag är självklart slagen men ruter 4 är bränd och jag fick den färg jag jagade. För lite info om spelaren gör att jag gör en crying call. Han lägger upp TT, floppad kåk och hovar in potten.

 

Det mest tiltande var nog att spelaren var sjukt mycket fulare än pedofilen i videon. Med enbart 8an på river hade jag check/foldat river men nu betalade jag av x antal BB drawing dead för omgiv.

 

ja jag gick efter den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med den drabbade, jag tycker inte det är sån big deal. Han bryter inga regler och det är inte superfult. Det är bara en kass tell som han själv förlorar på så låt han göra det? Varför skapa regler och sånt som förhindrar fisken från att göra bort sig?

 

Finns mycket fulare trix att bli tiltad på, tyckte bara detta var kreativt, underhållande och på sätt och vis fiskigt :)

 

Visst fisken får göra som den vill, men orka skådespelet då han låtsas som att det är första gången det händer. På det sättet visar han att han vet om att det är fel men gör det ändå, och spelar sedan oskyldig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fisken får göra som den vill, men orka skådespelet då han låtsas som att det är första gången det händer. På det sättet visar han att han vet om att det är fel men gör det ändå, och spelar sedan oskyldig.

 

Definera fel inom poker, och sedan fel som etniskt.

 

Kanske bara som jag känner så(ganska säker inte). Men fan, antingen allt eller inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definera fel inom poker, och sedan fel som etniskt.

 

Kanske bara som jag känner så(ganska säker inte). Men fan, antingen allt eller inget.

 

Uttryckte mig väldigt dåligt såg jag. Jag menar att han vet att det är frowned upon, men gör det ändå. Ofc får han göra vad fan han vill men då ska han stå för det också, och inte låtsas som att han inte visste, sa fel, no english etc etc. Tricket optimeras väl dock om han hollywood:ar men då endast en gång. Gör han det fler gånger på samma sätt är det bara löjligt töntigt imo. Eller är jag helt ute nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw en riktik äcklig angelshoot som drabbade mig live gick till på följande vis.

 

Jag sitter på 87s ruter och höjer på cutoff, varav BB återhöjer och jag synar.

 

flopp T33 med två ruter och han betar ut. Jag höjer och han synar.

 

Turn en blank 5, Fi checkar varav dealern snabbt lägger upp river utan att jag talat. River är en 8. Jag förklarar att jag inte talat ännu och vill ha "omdeal" på river. Fi säger inte så mycket men ganska snabbt förespråkar omgiv också. Jag färklarar att jag tänkte checka men att lägga ny river är det rätt.

 

åttan tas tillbaka i leken som blandas om och dealern lägger återigen upp river nu fast bränner ännu ett kort, dvs har bränt 4 kort totalt. River denna gång är ruter 4. Jag fick min flush men fi upptäcker missen också. Han påpekar detta men säger samtidigt att gör inget. Jaghåller tyst men det oroar mig att han inte protesterar.

 

Dealern blir småsur, mest på sig själv ochtar hastigt tillbaks riverkortet och lägger upp den extra brända på river istället med orden "rätt ska vara rätt" utan att ha minsta lilla live kännsla i blodet. River denna gång är ruter J. Jag har återigen flush. Fi säger ingeting denna gång och betar rätt in i mig nära pott.

 

Jag är självklart slagen men ruter 4 är bränd och jag fick den färg jag jagade. För lite info om spelaren gör att jag gör en crying call. Han lägger upp TT, floppad kåk och hovar in potten.

 

Det mest tiltande var nog att spelaren var sjukt mycket fulare än pedofilen i videon. Med enbart 8an på river hade jag check/foldat river men nu betalade jag av x antal BB drawing dead för omgiv.

 

ja jag gick efter den handen.

Vad var den riktigt äckliga angleshooten du drabbades av? Var det när du tjafsade till dig en ny river fast du ändå skulle checkat bakom på turn? Eller var det när du såg att dealern bränt ett kort för mycket innan rivern men inte sa nått eftersom du satte färgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig väldigt dåligt såg jag. Jag menar att han vet att det är frowned upon, men gör det ändå. Ofc får han göra vad fan han vill men då ska han stå för det också, och inte låtsas som att han inte visste, sa fel, no english etc etc. Tricket optimeras väl dock om han hollywood:ar men då endast en gång. Gör han det fler gånger på samma sätt är det bara löjligt töntigt imo. Eller är jag helt ute nu?

 

Nja, tyckte bara det va roligt att påpeka att man kan vara oetisk i ett redan oetiskt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var den riktigt äckliga angleshooten du drabbades av? Var det när du tjafsade till dig en ny river fast du ändå skulle checkat bakom på turn? Eller var det när du såg att dealern bränt ett kort för mycket innan rivern men inte sa nått eftersom du satte färgen?

 

Angelshoten var ju att han floppa kåk/nuts och obv satte mig på flushdraget och ville att jag skulle träffa något och betala av. Jag ville främst ha omdeal på turn för jag hann knappt tänkavad jag skulle göra, beta igen eller checka, dock hann jag ju bestämma mig medans vi diskuterade vad som är rätt enligt regelboken att göra i denna situation. Det vore ju fel att bara låta 8an ligga.

 

Jag ville tom erbjuda att vi splittar potten på river men hamnade i moment 22 eftersom han aldrig går med på det då han leder och enbart går med på det då jag vinner. Men helt ärligt var det splitt pott jag ville ha efter all kalebalik men jag uttryckte aldrig det då jag visste att han inte skulle gå med på det om han har monster och enbart gå med på det när han bluffar vilket är väldigt sällan.

 

Hade han checkar så hade jag checkat bakom som fair play. Jag tyckte det vart fult av han att så uppenbart förespråka omdeal när 8an kom men inte när färgen kom. Han visste att jag med högsta sannorlikhet satt på färgdrag och ville ha en extra smutsig bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar också... du skjuter dubbla angles, missar båda gånger, betalar av och tycker att det är alla andras fel, right? När handen dessutom var avgjord redan på flop anyway? :)

 

när skjuter jag dubbla angels? och var missar jag båda gångerna? Och du hade självklart foldat river?

 

sjukt att ni inte ser poängen. Det är väl rätt skönt om motspelaren får flush när du träffat kåk? särskilt när fler möjligheter ges om han nu råkar missa förrsta?

 

Det hade inte varit någon angelshot om han bara satt tyst och lät mig bränna mig själv. Senariet hade antagligen blivit densamma, men med den stora skillnaden att han inte själv försöker vara "snäll" och ge mig fler kort att träffa flushen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw en riktik äcklig angelshoot som drabbade mig live gick till på följande vis.

 

Jag sitter på 87s ruter och höjer på cutoff, varav BB återhöjer och jag synar.

 

flopp T33 med två ruter och han betar ut. Jag höjer och han synar.

 

Turn en blank 5, Fi checkar varav dealern snabbt lägger upp river utan att jag talat. River är en 8. Jag förklarar att jag inte talat ännu och vill ha "omdeal" på river. Fi säger inte så mycket men ganska snabbt förespråkar omgiv också. Jag färklarar att jag tänkte checka men att lägga ny river är det rätt.

 

åttan tas tillbaka i leken som blandas om och dealern lägger återigen upp river nu fast bränner ännu ett kort, dvs har bränt 4 kort totalt. River denna gång är ruter 4. Jag fick min flush men fi upptäcker missen också. Han påpekar detta men säger samtidigt att gör inget. Jaghåller tyst men det oroar mig att han inte protesterar.

 

Dealern blir småsur, mest på sig själv ochtar hastigt tillbaks riverkortet och lägger upp den extra brända på river istället med orden "rätt ska vara rätt" utan att ha minsta lilla live kännsla i blodet. River denna gång är ruter J. Jag har återigen flush. Fi säger ingeting denna gång och betar rätt in i mig nära pott.

 

Jag är självklart slagen men ruter 4 är bränd och jag fick den färg jag jagade. För lite info om spelaren gör att jag gör en crying call. Han lägger upp TT, floppad kåk och hovar in potten.

 

Det mest tiltande var nog att spelaren var sjukt mycket fulare än pedofilen i videon. Med enbart 8an på river hade jag check/foldat river men nu betalade jag av x antal BB drawing dead för omgiv.

 

ja jag gick efter den handen.

 

Du snackar till dig en ny river när den ursprungliga inte dög. Sedan ger du fan i att tjafsa när du får en river som du tycker är bra.

 

Är det någon som blir angleshootad i denna hand så är det väl fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angelshoten var ju att han floppa kåk/nuts och obv satte mig på flushdraget och ville att jag skulle träffa något och betala av.

 

Men sedan är det han som ser till att det blir omgiv när river ger dig färgen. Utifrån ditt resonemang, om att han visste att du klonkade färgen, ska killen fan i mig ha en medalj för att han ser till att att det blir omgiv, trots att han fick sitt money shot.

 

Jag ville tom erbjuda att vi splittar potten på river men hamnade i moment 22 eftersom han aldrig går med på det då han leder och enbart går med på det då jag vinner. Men helt ärligt var det splitt pott jag ville ha efter all kalebalik men jag uttryckte aldrig det då jag visste att han inte skulle gå med på det om han har monster och enbart gå med på det när han bluffar vilket är väldigt sällan.

 

Angleshoot nummer tre från dig i handen.

 

Hade han checkar så hade jag checkat bakom som fair play. Jag tyckte det vart fult av han att så uppenbart förespråka omdeal när 8an kom men inte när färgen kom. Han visste att jag med högsta sannorlikhet satt på färgdrag och ville ha en extra smutsig bet.

 

Men kära nån, vilket idiotresonemang! Om killen nu satt och angleshootade på första rivern, vore det ju helt otroligt vansinnigt att se till att det blir en tredje river när han får exakt det han vill ha på river nummer två.

 

Du vinkelsköt dig själv rätt jävla i foten och det är faktiskt riktigt, riktigt roligt.:lol:

 

Fast du kanske trollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angelshoten var ju att han floppa kåk/nuts och obv satte mig på flushdraget och ville att jag skulle träffa något och betala av. Jag ville främst ha omdeal på turn för jag hann knappt tänkavad jag skulle göra, beta igen eller checka, dock hann jag ju bestämma mig medans vi diskuterade vad som är rätt enligt regelboken att göra i denna situation. Det vore ju fel att bara låta 8an ligga.

 

Jag ville tom erbjuda att vi splittar potten på river men hamnade i moment 22 eftersom han aldrig går med på det då han leder och enbart går med på det då jag vinner. Men helt ärligt var det splitt pott jag ville ha efter all kalebalik men jag uttryckte aldrig det då jag visste att han inte skulle gå med på det om han har monster och enbart gå med på det när han bluffar vilket är väldigt sällan.

 

Hade han checkar så hade jag checkat bakom som fair play. Jag tyckte det vart fult av han att så uppenbart förespråka omdeal när 8an kom men inte när färgen kom. Han visste att jag med högsta sannorlikhet satt på färgdrag och ville ha en extra smutsig bet.

 

lol fail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här ska angleshots spelas

 

I går fick jag se ett riktigt fint spel.

 

 

En snubbe kör över bordet (reg 50/50, 100/100) och jag är rätt säker på att han är bland de bättre spelarna på cosmopol. Han är med och spelar bort folk till höger och vänster. Mycket trashtalk. Läser alla spelarna äckligt bra vid bordet. Men....

 

 

Snubben: ca 6000, knappen

Fi1: 2500, bb

Fi2: 1800, pos före knappen

 

 

Fi2: raise 160

Snubben: syn

Fi2: syn

 

:Kc::Kd::Qh:

 

Fi1: check

Fi2: check

Snubben: check

 

:Jd:

 

Fi1: check

Fi2: check

Snubben: 700

Fi1: fold

Fi2: AI

 

..nu börjar snacket.

 

Snubben: ...men jag gjorde ju ett stringbet. Jag kastade ju in markerna så här och det är ju stringbet. Dealern hade inte sett när han gjorde det och alla sätter igång och börjar prata med dealern. Dealer ropar in brush.

 

Jag såg att han kastade in markerna med båda händerna och ena handen lite efter den andra. Jag hörde dock inte vad han sa och räknade därför helt sonika med att han sa 700. Killen närmast honom till vänster hörde iaf att han bara sagt raise men inget hände förrän Fi2 degat in med sina starka kort. Snubben hade ju medvetet gjort stringbet.

 

Brush bedömer det snabbt till stringbet och då ska bara 200 in (den lilla högen hade tydligen landat lite innan 500högen). Rätt dålig stämning och många gnäller på brush... mer på henne faktiskt.

 

Fi2 drog direkt efter handen utan protest eller ens minsta diskussion.

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du snackar till dig en ny river när den ursprungliga inte dög. Sedan ger du fan i att tjafsa när du får en river som du tycker är bra.

 

Är det någon som blir angleshootad i denna hand så är det väl fi.

 

att inte snackakan aldrig vara en angelshot. Vilken planet kommer du ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sedan är det han som ser till att det blir omgiv när river ger dig färgen. Utifrån ditt resonemang, om att han visste att du klonkade färgen, ska killen fan i mig ha en medalj för att han ser till att att det blir omgiv, trots att han fick sitt money shot.

 

 

 

Angleshoot nummer tre från dig i handen.

 

 

 

Men kära nån, vilket idiotresonemang! Om killen nu satt och angleshootade på första rivern, vore det ju helt otroligt vansinnigt att se till att det blir en tredje river när han får exakt det han vill ha på river nummer två.

 

Du vinkelsköt dig själv rätt jävla i foten och det är faktiskt riktigt, riktigt roligt.:lol:

 

Fast du kanske trollar?

 

du har inte spelat mycket live förstår jag, det är väldigt vanligt att splitta potter (iaf vänner emellan) när det uppstår sånna hära situationer, det är ingen angelshot alls, han kan mycket val vara slagen av flush.

 

vid turn kort två sa han "du glömde bränna ett kort men skitsamma", jag höll bara tyst, det är väl mer angelshot av honom än mig som inte säger något? Han ville uppenbarrligen inte ha en tredje river men dealern frågade inte oss utan tog saken i egna händer och btw gjorde ett tredje fel.

 

Jag svär, ni som påstår att jag har gjort en, två elelr tre angelshots i denna hand bör avrättas. Helt sjukt att ni hittar dom angelshoten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du snackar till dig en ny river när den ursprungliga inte dög. Sedan ger du fan i att tjafsa när du får en river som du tycker är bra.

 

Är det någon som blir angleshootad i denna hand så är det väl fi.

 

Jag snakcar till mig en chans att agera på turn eftersom den totalt ignorerades, och om 8an mot alla logiska regler skulle vara kvar skulle fi få tala först igen. Din logik tiltar mig fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...