Gå till innehåll

Köpa Coaching


Nicklas.A

Recommended Posts

Hej pokerforum.

 

Jag är 25 år och har spelat poker 5 år. Jag har spelat NLTH nl50-nl400 men sista året har jag spelat mestadels nl100. Jag tycker gamesen har blivit riktigt tuffa det senaste året och har därför bestämt mig för att anlita en coach. Så jag undrar därför om det finns någon nl400+ spelare som är intresserad av att coacha en seriös grinder. Skicka pm så kan jag ge mer info om mig och vi kan diskutera detaljer.

 

Mvh Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har letat lite på olika coaching sajter men har inte hittat någon svensk coach. Därför jag nu vänder mig hit. Om någon är intresserad av att coacha (tänkte lägga ner många h)så kan ni vell skriva i denna tråden så kontaktar jag er eftersom det ej går att skicka pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har letat lite på olika coaching sajter men har inte hittat någon svensk coach. Därför jag nu vänder mig hit. Om någon är intresserad av att coacha (tänkte lägga ner många h)så kan ni vell skriva i denna tråden så kontaktar jag er eftersom det ej går att skicka pm.

 

pokercampus har väl massor eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag hi-jackar tråden men vad brukar man få slanta upp för en midstakes coach?

 

beror nog lite vad du har för relation till coachen och vilken typ av coachning.

vissa coachar mot en procent i spelet över en tidsperiod (ex månad, vecka eller sessionen). timpriserna för en midstakescoach börjar nog runt €200/h, har själv ingen erfarnhet av sådan coachning.

första alternativet anser jag vara bäst och som jag har förstått det så blir coachen inte skattepliktig vid ev vinst (om det formuleras korrekt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är så jävla saftigt att ta typ $150+ per timme även om du nu får ut mycket ur sessionen.

 

Om du vill ha en vinnande midstakes coach så måste dom väll endå ta ut mer än vad dom skulle tjänat på o spela. Därför det oftast kostar mellan 200-2k dollar i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en vinnande midstakes coach så måste dom väll endå ta ut mer än vad dom skulle tjänat på o spela. Därför det oftast kostar mellan 200-2k dollar i timmen.

 

Om vi kallar NL200-NL1000 midstakes, så finns det väl ingen som snittar 2k i timmen på spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True. Skiljer sig inte spelet en del på mid och highstakes? Jag tänker att man gärna vill ha en coach från samma nivå?

 

Visst lär spelet skilja sig en del, men en bra highstakespelare har ju i de flesta fallen redan kört över & förbi midstakes, samt lär ha mycket djupare teoretiska kunskaper än en midstakesreg, så finge jag välja coach så skulle jag ta den som slår högre och bättre spelare varje dag i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är så jävla saftigt att ta typ $150+ per timme även om du nu får ut mycket ur sessionen.

 

Om jag var en nl100-200 grinder och var seriös så skulle jag ta den absolut bästa coachen jag kunde komma över, även fast denna kostade 5-600dollar/ timmen. Att få en av dom smartaste och bästa coacherna kan ge en så sjukt sjukt mycket mer än 5x tiden för en medelbra.

 

Och till citatet ovan, håller inte alls med, ökar en session min winrate med så lite som 0.2bb så betalar det ju av sig rätt snabbt iaf. Det är snarare när du kommer upp till högre midstakes+ som det troligtvis är bättre att helt skapa sitt eget spel tillsammans med andra duktiga spelare i din omgivning. Då har du kunskaperna att göra det och du är bättre på att utvärdera vad som är bra och dåligt och vilka trender/justeringar som kommer komma inom den närmsta tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True. Skiljer sig inte spelet en del på mid och highstakes? Jag tänker att man gärna vill ha en coach från samma nivå?

 

Varför vill du inte ha en coach som är bättre än dig? Poängen är ju att lära dig en massa prylar på rätt komprimerad tid, och då är det ju en fördel om du har någon som verkligen förstår vad han gör.

 

Angående priset är det väl ganska självklart att man vill ta ut mer än vad man tjänar när man grindar? För det första kan det vara dyngtrist att coacha en puckad jävel som ska ifrågasätta allt på dummaste möjliga vis, och sen är det generellt sett mer meck med coachingen än själva coachingtiden. Man lägger helt enkelt ner mer tid än vad själva coachingen tar, i form av diskussioner, fixa coaching-setup osv.

 

Sen är det ju alltid ballare att grinda ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar är inga problem :P Givetvis ska ju coachen ta ut mer pengar än vad han tjänar per timme spelande. Och lika givet är det att coachen ska spela högre än den den han lär ut till. Finns det inga duktiga spelare som spelar över NL400 och är intresserad av variansfria pengar på detta forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...