Gå till innehåll

Hur länge ska man sitta vid borden?


Adjuzi

Recommended Posts

Hej!

 

Jag funderar över hur ni tänker när man sitter och spelar vid cash game bord, när ska man lämna bordet?

 

Om man tittar på Chris Fergusons bankroll management på sin utmaning att gå från 0$ till 10 000$ så köpte han in sig för 5% av rullen och var tvungen att lämna om han nådde upp till 10% av rullen dvs dubbla inköpet.

Är det en bra taktik att köra eller vad tycker/kör ni med?

 

Detta gäller micro stakes främst men tips från alla nivåer uppskattas :)

 

Mvh Kushor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag funderar över hur ni tänker när man sitter och spelar vid cash game bord, när ska man lämna bordet?

 

Om man tittar på Chris Fergusons bankroll management på sin utmaning att gå från 0$ till 10 000$ så köpte han in sig för 5% av rullen och var tvungen att lämna om han nådde upp till 10% av rullen dvs dubbla inköpet.

Är det en bra taktik att köra eller vad tycker/kör ni med?

 

Detta gäller micro stakes främst men tips från alla nivåer uppskattas :)

 

Mvh Kushor

 

Du sitter så länge du anser dig ha edge och givetvis så länge dina effektiva stackar inte påverkar din BR i större utsträckning än du tänkt (typ du och fi blir 5000bb effektiva).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur många buy ins du har i din bankrulle. Kör du med en standardrulle på 30BI+ så behöver du inte oroa dig om att sitta med för mycket marker på ett bord. Sålänge du själv inte behöver dra ner på din winrate pga det givetvis.

 

Ju färre buy ins du har i förhållande till nivån desto viktigare blir det att du håller koll på hur djupt du sitter. Jag skulle inte rekommendera att köra under 20 buy ins, men om du gör det så kan det vara god ide att lämna när du sitter mer än 200bb djupt.

 

Ju högre upp i nivå du kommer, desto fler buy ins behöver du. 50 är att rekommendera för midstakes och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur många buy ins du har i din bankrulle. Kör du med en standardrulle på 30BI+ så behöver du inte oroa dig om att sitta med för mycket marker på ett bord. Sålänge du själv inte behöver dra ner på din winrate pga det givetvis.

 

Ju färre buy ins du har i förhållande till nivån desto viktigare blir det att du håller koll på hur djupt du sitter. Jag skulle inte rekommendera att köra under 20 buy ins, men om du gör det så kan det vara god ide att lämna när du sitter mer än 200bb djupt.

 

Ju högre upp i nivå du kommer, desto fler buy ins behöver du. 50 är att rekommendera för midstakes och uppåt.

 

50? Det kan du ju svinga på några tusen händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ovanstående tips :)

 

Jag förstår inte frågan. Undrar du över hur mycket av din bankrulle du kan ha i spel/riskera samtidigt, eller hur djupt (hur många BB) det är lämpligt att sitta?

 

Jaa det är väll mest åt det hållet över hur mycket man kan ha i spel/riskera vid ett bord samtidigt. Om man ser på Fergusons challenge så lämnade ju han när han hade över 10% av rullen vid bordet, så jag funderar över om det finns ngn sådan gräns när man bör lämna eller om man bara ska köra på.

 

Iaf på dessa lägre nivåer så verkar det som att en som har ex. 300 BB (vid ett bord med 100 BB maxinköp) oftast inte får lika mycket motstånd utan folk foldar mot han pre en hel del jämfört med någon som skulle haft en stack runt deras storlek. Om det är anledningen så kanske det är bra att lämna för att komma till ett nytt bord med normal stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tittar på Chris Fergusons bankroll management på sin utmaning att gå från 0$ till 10 000$ så köpte han in sig för 5% av rullen och var tvungen att lämna om han nådde upp till 10% av rullen dvs dubbla inköpet.

Just den delen av Fergusons regler har jag lite svårt att köpa. Har man edge OCH har köpt in sig enligt sin BR managementstrategi tycker jag att man borde sitta kvar. I alla fall om man inte kan hitta ett annat bord med uppenbart bättre värde.

Jag resonerar på så sätt att pengar på bordet inte påverkar min BR förrän jag kliver av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw jag tycker att han hade en väldigt aggressiv bankroll management i sin challenge, men det är väl lite för att man inte skall snitta handleden under tiden. En god vän till mig sa en gång i tiden att han riskerar inte mer än 2-3% av sin rulle åt gången. (Detta var 2004-2005) så med det sagt så var han väldigt framgångsrik under sina år och slapp gula som alla andra. Det här var en supernittig aproach till skillnad från i dag kanske ses som hyfsat standard :)

 

Minns jag propagerade 10buyins rätt hårt, sen ändrade jag mig till 30 buyins efter oändligt antal bustos.. idag skulle jag nog vilja sätta mig på 50-150 beroende på nivå,spel etc. :) (NLHU bumhunting vs PLO 6max t.ex.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ovanstående tips :)

Iaf på dessa lägre nivåer så verkar det som att en som har ex. 300 BB (vid ett bord med 100 BB maxinköp) oftast inte får lika mycket motstånd utan folk foldar mot han pre en hel del jämfört med någon som skulle haft en stack runt deras storlek. Om det är anledningen så kanske det är bra att lämna för att komma till ett nytt bord med normal stack?

 

Så länge du har fisk vid bordet så gör det inget om du har 300bb stack, de kommer försöka skeppa mot din stack i förhoppning om att du dubblar upp dem.

 

Men jag håller även med föregående talare om att stanna så länge man känner att man har edge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edgen är ju självfallet det som styr. Men det är speltekniskt svårare att spela med djup stack mot andra djupstackade spelare. Alltså måste din edge då vara lika stor mot djupa som grunda stackar. Själv kan jag tycka att det blir mycket svårare att vinna 80bb´s från en djupstackad spelare än 100bb´s från en normal stackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...