Gå till innehåll

*r**a**n Going To The Top


elov

Recommended Posts

Hej

 

Kort presentation.

 

27 år, spelat poker i säkert 7-8år men aldrig lyckats speciellt bra. Problemet med mitt lir är att jag skottar hela tiden och har verkligen 0 disciplin.

 

Nu sitter jag på ca 2k i rullen på SvS samtidigt som jag börjat kika på pokervideos och tycker själv jag utvecklat mitt spel mycket på kort tid. Har dock fortfarande problemet med skottandet.

 

Nu ska jag göra ett seriöst försök igen. Det kommer bli lite lir i veckorna men inte allt för mycket då jobbet och sambon vill ha sin tid :).

 

Målet med mitt spelande är att först och främst ta mig upp på 5/10 och bli stabil där. Sen skulle jag vilja va reg på 25/50 och plocka ut en fin extra slant varje månad. Men detta är lånsiktigt.

 

Jag börjar på 0.5/1 och kommer köra därifrån. Har ca 10Bi just nu vilket inte alls är mycket men jag hoppas det ska gå vägen från början.

I skrivande stund sitter jag i en turnering som förhoppningsvis man kan klonka och bygga rullen lite:).

 

Regler:

 

INTE SKOTTA!

Enbart CG och turneringar (Turneringar på nivå som rullen klarar av.

minst 25bi för nivån jag lirar på.

Inte skriva en massa skit i chatten (har förmåga att göra det när jag blir utdragen).

 

När det gäller turneringar har jag bestämt att jag ska lira SM main på Svs. Förhoppningsvis är rullen skapligt stor så det går bra.

 

Mål: Bli reg på SvS 25/50 nivån.

 

Nu kör vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske jag som blivit br nit på senare dar, men jag vet inte hur många gånger jag försökt att börja på en nivå med ~10 bis, och gulat. En dålig session så är ett back på 5-6 bi inte alls omöjligt, och då är man körd. Men glgl!

 

Jag vet mycket väl att det kan bli så. Men jag tänker inte spela lägre utan gambla i början. Får händern stå ska det nog gå vägen. I värsta fall har jag 1k utanför att stoppa in men förhoppningsvis ska inte det behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var går gränsen för skottning enligt dig då? Jag tycker 10 BI ligger farligt nära den.

 

Ja det ligger farligt nära och har jag otur i början så kommer det gå åt helvete. Det är jag medveten om.

Men för att spela mitt a-game måste jag ligga på 0.5/1.

 

Med skottning menar jag som som jag hållt på ett tag. Oavsett hur mycket rullen ligger på så kliver jag ändå upp högre fast den inte klarar det.

 

Exempel är för 2 veckor sedan, då hade jag spelat upp rullen till 35k och hade en fin rulle för 2,5/5. Men ändå satt jag mig på 25/50 och slaska bort alltihopa.

 

Jag kommer spela med för få bi i början men hoppas det går vägen, därefter ska det inte slaskas något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är avklarad och det blev ett resultat på +116. Körde 4st bord och lirade ca 1h. Tappade ganska tidigt ett inköp med QQ mot AA men lyckades hitta grönt resultat ändå.

 

Lite intressanta händer kommer till helgen då jag inte har så mycket tid i veckorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speltid: 1h 10min

Nivå: 0,5/1

Antal bord: 4st

Dagens fisk: fejk123

 

Resultat: +416

 

Gick riktigt bra under sessionen, dock känner jag att jag fortfarande gör små misstag under sessionen som jag i efterhand inser att jag kunde spelat bättre.

Förhoppningsvis lär jag mig till nästa gång :).

 

Ett par händer att diskutera får komma i något av helgens inlägg då jag har mer tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång en session direkt efter jag kom hem från jobbet. Har som mål att lira en turre ikväll om jag går riktigt bra i CG så inköpet blir betalt.

 

Det gick vägen, efter 38min, 4st bord så är resultatet +598.

 

Med det resultatet lägger jag ner en stund och inväntar turneringen TOPP100 som jag tänkt lira senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade ytterliggare en session, väldigt kort dock men slutade med fina +478 och jag känner att jag verkligen fått den start jag behöver med tanke på rullestorleken.

 

Lirade även en turnering igår på svs, gick sådär, hade bara en KK fått stå av de 3 jag fick så hade jag hamnat ITM. Låg länge topp fem men när vi är 15st kvar plockar jag upp KK på bb. UTG+3 öpnnar och får en reraise mot sig. Härligt tänker jag, nu ska den bara stå så är jag bra med inför ett FT.

 

Ställer in och ursprungshöjaren blixtsynar och där känner jag att den ända preflophanden som slår mig sitter han på.

Mycket riktigt visar han AA som får stå.

 

Nu blir det att åka till jobbet och Cad:a lite men efter jobbet vid ca 17 kommer jag starta en megagrind på 7-8h.

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då drar grinden igång. Kommer inleda med att spela After work sen blir det CG för hela slanten.

 

Funderar även på att lägga ner skrivandet redan nu. Känns som det finns en hel del dagböcker redan. Bättre att jag koncentrerar mig på spelet och fortsätter läsa andras fram- och motgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...