Gå till innehåll

Ny pokerlaptop - Mac?


PinkMargera

Recommended Posts

Hej,

 

går i tankar om att köpa en ny laptop och då helst en Mac. Dock använder jag mig av Holdem Manager och det finns ju inte till Mac vilket gör att man får använda något typ av shell.

 

Någon som har erfarenhet av detta?

 

Kommer att lira 4-6 bord på iPoker / OnGame med HUD och jag funderar på följande Mac (2.3 Ghz, 4 Gb RAM):

http://store.apple.com/se_aoc_124362/configure/MC700S/A?mco=MjEyOTcwNjA

 

Mvh,

Pink

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med dom specsen och det funkar klockrent, köp en mbp och kör med WMware fusion och bli en gladare människa!

Samma här. Klockrent

Samtidigt som du beställer den så beställer du mer minne från Komplett och monterar in.

Och nej du förverkar inte garantin :)

Ja ett måste

Någon som vet hur svs+ holdem manager funkar på mac?

Det gör det inte :( HM funkar inte i OSX. Men med VM-Ware är det inga som helst problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade parallels, men tyckte det laggade en del. Hur är det med WMware fusion? Funkar lika smidigt utan lagg som i bootcamp?

 

Som sagt för att köra Parallels eller WMware fusion med tracker program igång så är 8GB ett krav för att inte den ska storkna.

Ja det går med 4GB men med tanke på att det kostar ca500:- för 8GB varför krångla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde win7 via boot camp först och det slutade med att den började hänga sig med jämna mellanrum, vilket inte är så nice vid grind..

 

Testade sedan paralells men det upplevde jag för laggigt. Vet flera andra med exakt samma problem. Dock aldrig provat VMware

 

Edit: Rätt säker att jag köpte max ram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så för o få lite klarhet för en macNoob, kan jag köpa en macbook o lira på svs med holdemmanager med hjälp av sånadär simulatorprogram och slippa lagg?

 

Visst kan du men varför?

Ska du bara spela poker på siter som inte har pokerklienter för Mac tycker jag det är slöseri med pengar.

Köp dig en PC om du ska ha för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde win7 via boot camp först och det slutade med att den började hänga sig med jämna mellanrum, vilket inte är så nice vid grind..

 

Testade sedan paralells men det upplevde jag för laggigt. Vet flera andra med exakt samma problem. Dock aldrig provat VMware

 

Edit: Rätt säker att jag köpte max ram

bootcamp och win7 har funkat bra för mig, hängt sig 3-4 gånger på 1 år. har 8gb ram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde win7 via boot camp först och det slutade med att den började hänga sig med jämna mellanrum, vilket inte är så nice vid grind..

 

Testade sedan paralells men det upplevde jag för laggigt. Vet flera andra med exakt samma problem. Dock aldrig provat VMware

 

Edit: Rätt säker att jag köpte max ram

 

testat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet? löste problemet för mig (bootcamp w7)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du men varför?

Ska du bara spela poker på siter som inte har pokerklienter för Mac tycker jag det är slöseri med pengar.

Köp dig en PC om du ska ha för att spela poker.

 

 

 

sant. har en stationär pc som jag spelar mest på men skulle vilja ha en bärbar oxå o kunna spela på och är riktigt sugen på en mac av icke pokermässiga skäl. Dom maccbooks som finns är väl dock 4 gb ram vanligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...