Gå till innehåll

The big game - Selbst knaprar piller?


archtila

Recommended Posts

Är selbst schitzofren eller har jag missat något?

 

 

Hand #14

Selbst "im very aggressiv, im going to reraise hands like 57 suited and hands like that" ... "when he comes over the top, i know that he know that i can have alot of trashy hands, so i think he will do this with a wider range against me than a tigher player"

 

2:20

http://www.pokertube.com/free-poker-videos?movie=17836&title=The_Big_Game_S2_ep15_1_2

 

 

Hand #108 Selbst "ive been supertight, espesially on my button" ... " i can try to take him off a middle strenght hand. I only try to do this becourse ive been playing pritty tight and have a pritty tight image"

 

7:15

http://www.pokertube.com/free-poker-videos?movie=17831&title=The_Big_Game_S2__ep14_2_2

 

 

 

När hon han bra hand målar hon upp sig själv som lös men när hon har skräp på knappen så målar hon upp sig själv som tight? Känns som hon är all over the place och inte alls har nån koll på sin egen image (och nej hon var inte tight mellan hand 14 och 108). Känns som hon när som helst kan trycka in 400bb stack preflopp med någon random hand som J7 mot tightaste spelaren för för att sedan rättfärdiga det med någon dålig form av ursäkt som att "den tightaste spelaren 4betade precis rätt summa för att vara tom". Resultatorienterad fisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Håller med trådskaparen helt, hon spelar så dåligt och explo att jag mår illa. Vilken höjdpunkt när hon committar sig själv all in preflop med J7s mot Prahlad.

 

Handen när hon bluffar rivern med 53 mot Prahlad eftersom hon sätter honom uteslutande på TT (lol) och är säker på att kunna betta bort den är även den riktigt fin.

 

Nästan så man vill signa upp sig på cochingsidan där hon gjort videos för att kunna få ta del av fler analytiska guldkorn av henne. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beskådat någon PLO HU film hon gjort, och den var verkligen sevärd, sett ur ett komiskt perspektiv. 8-)

Jag funderade seriöst på att bumhunta henne när hon skulle spela in sina filmer på FTP för två-tre år sedan men vågade aldrig riktigt eftersom hon ska vara "bra".

 

Dock, på 1/2 avbröt hon säkert 10-15 inspelningar i rad pga att hon förlorade varje hand och började dega in preflop med usla händer. Hon tiltade efter 5-6 minuter varje gång. Jag antog det var för att det var för lite pengar för att hon skulle vara intresserad, men det var bra rail i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade seriöst på att bumhunta henne när hon skulle spela in sina filmer på FTP för två-tre år sedan men vågade aldrig riktigt eftersom hon ska vara "bra".

 

Dock, på 1/2 avbröt hon säkert 10-15 inspelningar i rad pga att hon förlorade varje hand och började dega in preflop med usla händer. Hon tiltade efter 5-6 minuter varje gång. Jag antog det var för att det var för lite pengar för att hon skulle vara intresserad, men det var bra rail i alla fall. :)

 

haha kul story (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte hur han kan folda TT på den brädan när hon checkar turn och river landar 8 och sedan betar river för att se ut som en värdebet då hon redan hade värdebetat alla "värdehänder" på turn, så hans TT fold är sämre än hennes spel, men som sagt båda spelar uselt, ska hon vinna på den där i längden får hon nog köra 3barrel bluff där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett en del turrevids hon gjort och uppfattar henne som rätt spewig, hon bettar mycket, ofta och hårt och hennes stack pendlar upp och ner om vart annat. Visst har hon en del skarpa analyser, men också en del i mitt tycke märkliga spel. Ett av de hon är duktigare på är väl pushspelet där hon ofta oblygt pushar för stack när hon ser uppfattar det som att nötterna inte kan ingå i FIs range men att det kan det i hennes. Har säkert sett henne göra en 4-5 spel med +50BBbluffpushar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer o tänka på vad Barry Greenstein sa när Antonius precis introducerats i deras big game.

 

Han sa att Antonius hade en hel del tekniska brister men kompenserade dem med stark bettingvilja.

 

Greenstein sa att det visar hur viktig stark betting är i pokern.

 

Tycker det sammanfattar ganska väl Selbsts styrka, särskilt HU, utöver att hon förstås är en smart människa som inte är helt lost i explopokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...