Gå till innehåll

NLT - 5handat, 2-4SvS - Förvirrad


Recommended Posts

Jag hamnar i en jobbig situation som jag inte vet hur jag ska behandla. Hjälp uppskattas som attan! ;-)

 

Bordet: UTG är megafisk och limpar in så jag vill isolera honom. Button som synar har gjort spewiga och dessutom riktigt dåliga saker tidigare. Han är en multitablare men spelar 40/20/4 över det ganska lilla samplet 380 händer. BB är reg.

 

Jag cbettar in i 3 spelare vilket ser starkt ut. Är det rätt i det här läget eller pajjar jag handen redan här? 8-)

 

Turn blir det knasigt. Min tankegång: Han synar ju flopen med färgdrag, stegdrag, pockets och andra par. En del 2par och set också. 8an träffar hans range här till stegar och 2par.

 

Vad gör man på turn? Jag ser fem möjliga alternativ.

1. Bettar typ pot och synar hans shove

Som bluff men odds att syna hans shove sen jue...

2. Bettar typ halvpot och foldar mot shove

Känns tråkigt men är kanske rätt?

3. Checkdegar

Frågan är vad jag tar denna linjen med. Känns som jag bettar alla set/2par/stegar på turn igen. Kan semidålig spelare tänka ut detta eller kan jag få honom att folda händer som A9, 9T, J9 etc och kanske färgdrag (dock checkar han nog bakom många av dessa...)

4. Checksynar

5. Checkfoldar

Meh, så bull.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($512.96)

Button ($800)

SB ($1098.02)

BB ($623.17)

Fisk ($148.80)

 

Preflop: Hero is MP with 10club.gif, Aclub.gif

Fisk calls $4, Hero bets $18, Button calls $18, 1 fold, BB calls $14, Fisk calls $14

 

Flop: ($74) 6club.gif, 3club.gif, 9spade.gif(4 players)

BB checks, Fisk checks, Hero bets $52, Button calls $52, 2 folds

 

Turn: ($178) 8spade.gif(2 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

this. kolla fiskens stackdjup igen så ser du varför :) känns som vi har all foldequity som vi behöver imo

 

Jag inser att skriva "Fisk" på en ganska oviktig spelare är förvirrande. Jag gjorde det eftersom jag tänkte skriva lite om honom först med tog bort det, just eftersom det inte var relevant. Han är inte med på turn dock som föregående postare skriver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Känns som synar han en re-raise rakt av med flera spelare efter att agera så har han en stark hand. Att han sen bara synar rakt av på flopp tyder på nåt bra samtidigt som han skulle skydda sin hand med tanke på färgdraget och gått all in men men.

 

På turn mot pocketpar och AK har du ungerfär 30% EV av potten. Checka och syna, beroende på vad han betar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som synar han en re-raise rakt av med flera spelare efter att agera så har han en stark hand. Att han sen bara synar rakt av på flopp tyder på nåt bra samtidigt som han skulle skydda sin hand med tanke på färgdraget och gått all in men men.

 

På turn mot pocketpar och AK har du ungerfär 30% EV av potten. Checka och syna, beroende på vad han betar

 

Vafan, AK? Nej, han har inte AK. Och vilka pockets har han som han spelar såhär och inte viker turn? Bet/c 75%ish.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...