Gå till innehåll

A3s HU, läser jag honom helt fel?


Recommended Posts

Så vi kom precis till HU då det var en 18manna sng, han limpar och jag checkar, på floppen checkar han och även jag. Turn kommer en till kung, jag checkar då jag inte direkt kan bluffa av honom här och han lägger en vek bet, han sitter definitivt inte på en kung här för isf hade han betat floppen 100%.

 

Gör jag fel på rivern här? Kände garanterat att jag hade starkaste handen rakt igenom.

 

PokerStars Game #64582884131: Tournament #414862144, $1.29+$0.21 USD Hold'em No Limit - Level IX (200/400) - 2011/07/15 10:52:52 CET [2011/07/15 4:52:52 ET]

Table '414862144 2' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: uchiha-richy (15191 in chips)

Seat 8: L0stMySelf (11809 in chips)

uchiha-richy: posts the ante 25

L0stMySelf: posts the ante 25

uchiha-richy: posts small blind 200

L0stMySelf: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to L0stMySelf 3 of HeartsAce of Hearts

uchiha-richy: calls 200

L0stMySelf: checks

*** FLOP *** 7 of Clubs6 of SpadesKing of Hearts

L0stMySelf: checks

uchiha-richy: checks

*** TURN *** 7 of Clubs6 of SpadesKing of HeartsKing of Spades

L0stMySelf: checks

uchiha-richy: bets 400

L0stMySelf: calls 400

*** RIVER *** 7 of Clubs6 of SpadesKing of HeartsKing of SpadesAce of Spades

L0stMySelf: checks

uchiha-richy: bets 800

L0stMySelf: raises 1977 to 2777

uchiha-richy: raises 5223 to 8000

L0stMySelf: raises 2984 to 10984 and is all-in

uchiha-richy: calls 2984

*** SHOW DOWN ***

L0stMySelf: shows 3 of HeartsAce of Hearts (two pair, Aces and Kings)

uchiha-richy: shows 6 of Clubs6 of Diamonds (a full house, Sixes full of Kings)

uchiha-richy collected 23618 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 23618 | Rake 0

Board 7 of Clubs6 of SpadesKing of HeartsKing of SpadesAce of Spades

Seat 1: uchiha-richy (button) (small blind) showed 6 of Clubs6 of Diamonds and won (23618) with a full house, Sixes full of Kings

Seat 8: L0stMySelf (big blind) showed 3 of HeartsAce of Hearts and lost with two pair, Aces and Kings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vi kom precis till HU då det var en 18manna sng, han limpar och jag checkar, på floppen checkar han och även jag. Turn kommer en till kung, jag checkar då jag inte direkt kan bluffa av honom här och han lägger en vek bet, han sitter definitivt inte på en kung här för isf hade han betat floppen 100%.

 

Gör jag fel på rivern här? Kände garanterat att jag hade starkaste handen rakt igenom.

 

PokerStars Game #64582884131: Tournament #414862144, $1.29+$0.21 USD Hold'em No Limit - Level IX (200/400) - 2011/07/15 10:52:52 CET [2011/07/15 4:52:52 ET]

Table '414862144 2' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: uchiha-richy (15191 in chips)

Seat 8: L0stMySelf (11809 in chips)

uchiha-richy: posts the ante 25

L0stMySelf: posts the ante 25

uchiha-richy: posts small blind 200

L0stMySelf: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to L0stMySelf 3 of HeartsAce of Hearts

uchiha-richy: calls 200

L0stMySelf: checks

*** FLOP *** 7 of Clubs6 of SpadesKing of Hearts

L0stMySelf: checks

uchiha-richy: checks

*** TURN *** 7 of Clubs6 of SpadesKing of HeartsKing of Spades

L0stMySelf: checks

uchiha-richy: bets 400

L0stMySelf: calls 400

*** RIVER *** 7 of Clubs6 of SpadesKing of HeartsKing of SpadesAce of Spades

L0stMySelf: checks

uchiha-richy: bets 800

L0stMySelf: CALLS

 

som spelat till river.

 

 

edit: in b4 supertequila kör ett "NI E SÅ VEKA LOL OMFG rant, klart han ska RAISA HÄR!!!!! fiskar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för att vi inte sitter i position? Om vi hade varit SB, gillar du raise med A3s då?

 

somfan

 

 

30bb är kanske på gränsen men känns tillräckligt djup iom anten är så låg. Annars är jag med dig, inte superstor skillnad mellan check och bet imo

 

Nej håller med, hatar inget av alternativen men skulle föredra att knacka. Gräva hål med semihänder OOP med de här stackdjupen tycker jag inte om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog faktiskt oexploaterbart att shova pre här t.o.m. Därmed inte sagt att det är det rätta spelet.

 

Mot löspassiva spelare eller ordinära TAG:s (som kan tänkas limpa en del händer om du verkar vara passiv i ditt BB-spel) är nog en 3-bet upp till 1200 eller så nästan alltid att föredra. Möjligen att en syn kan vara att föredra mot väldigt trickiga spelare som kan tänkas återhöja oss ofta för att representera en stark hand, eller spelare som är väldigt aggro postflopp och inte ger upp lätt. På den här nivån tror jag dock att vi kommer att möta många spelare av den typen som vill spela potten så billigt som möjligt, synar en reraise med ganska många händer som låga par eller unsuited broadways och sen ger upp i stort sett alla dåliga floppar. Synar vi däremot bara blir de förmodligen mindre benägna att släppa händer som ett litet pocketpar med två överkort på bordet. Dels för att priset blir lägre och dels för att vi inte "skrämt" dem med en höjning pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...