Gå till innehåll

Tuff spot i 3bet pott NL2k


Recommended Posts

God kväll!

Spelade denna handen nyss, blev sjukt tveksam gällandes mitt beslut på turn i den här handen. Hjälp mig snälla!?!?

 

FI har klättrat i nivåer och nådde för runt ett halvår sen toppen på partypoker. Han spelar en solid, men ändå lurig spelstil och för stunden har han en rejäl upswing i ryggen. Han har setts bluffa då överkort landade turn tidigare i sessionen, då sköt han både turn och river.

 

Själv spelar jag relativt standard med 26/20 och 46% steal från knappen, 62% fold to 3bet dessutom.

 

Hans stats: 26/21 med 10,6% 3bet enligt min HUD, sorterat efter 5-6 spelare. 3bet SB ligger på 12%. Jag har för litet sample för att få upp tillförlitliga stats för cbet i 3bet potter, men den ligger hittils på 60% och overall på 74%.

 

Behövs mer info kan jag fixa, det var dock detta jag hade att tillgå när handen utspelades.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($2727.60)

Hero (Button) ($2407)

SB ($3518.50)

UTG ($2000)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Qclub.gif

1 fold, Hero bets $50, SB raises $175, 1 fold, Hero calls $135

 

Flop: ($390) 7diamond.gif, Qspade.gif, Jdiamond.gif(2 players)

SB bets $233, Hero calls $233

 

Turn: ($856) 10heart.gif(2 players)

SB bets $500, Hero ?

 

 

Är tacksam för svar, men gärna mer än oneliners helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

Spelade denna handen nyss, blev sjukt tveksam gällandes mitt beslut på turn i den här handen. Hjälp mig snälla!?!?

 

FI har klättrat i nivåer och nådde för runt ett halvår sen toppen på partypoker. Han spelar en solid, men ändå lurig spelstil och för stunden har han en rejäl upswing i ryggen. Han har setts bluffa då överkort landade turn tidigare i sessionen, då sköt han både turn och river.

 

Själv spelar jag relativt standard med 26/20 och 46% steal från knappen, 62% fold to 3bet dessutom.

 

Hans stats: 26/21 med 10,6% 3bet enligt min HUD, sorterat efter 5-6 spelare. 3bet SB ligger på 12%. Jag har för litet sample för att få upp tillförlitliga stats för cbet i 3bet potter, men den ligger hittils på 60% och overall på 74%.

 

Behövs mer info kan jag fixa, det var dock detta jag hade att tillgå när handen utspelades.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20.00 BB (4 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($2727.60)

Hero (Button) ($2407)

SB ($3518.50)

UTG ($2000)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Qclub.gif

1 fold, Hero bets $50, SB raises $175, 1 fold, Hero calls $135

 

Flop: ($390) 7diamond.gif, Qspade.gif, Jdiamond.gif(2 players)

SB bets $233, Hero calls $233

 

Turn: ($856) 10heart.gif(2 players)

SB bets $500, Hero ?

 

 

Är tacksam för svar, men gärna mer än oneliners helst

 

 

 

 

slå om pre eller lägg dig pre .

 

 

sitter du på en tight image tycker jag omslag pre är bäst, med lös image är det fold o vänta på en bättre hand som kan träffa hårt, ser aldrig att KQ träffar hårt utan blir bara problemsituationer som denna.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog bli en syn på turn tror jag väl. Känns inte som han bluffar så överdrivet mycket i denna spot, men vår hand är fortfarande alldeles för bra för att folda.

 

Problemet som jag upplever är att det borde bli extremt lockande för honom att betta även river (det hade åtminstone jag själv gjort väldigt väldigt ofta). Vi kan väl inte syna både turn och river här? I så fall, är det värt att stoppa in 25BB med planen att folda river där vi tror FI kommer betta med en hög frekvens?

 

En annan sak som jag tänker på är att vi faktiskt inte slår så många händer som FI kan sitta med. Känns som om han nog någon gång kan ha 99 eller AJ, men annars behöver han vara på en (semi)tombluff. Värderangen bör dock vara ganska bred och det är lätt för honom att även peta in en liten block bet med sin AQ, KQ.

 

Hela problemet grundar sig nog i att jag inte kan ha AK här speciellt ofta medan det är en så pass stor del av FIs range. Tycker det är väldigt få händer som jag normalt sett kan fortsätta med här och det bekymrar mig.

 

Som ni ser så är jag jävligt förvirrad och behöver er allas hjälp!

 

 

slå om pre eller lägg dig pre .

 

 

sitter du på en tight image tycker jag omslag pre är bäst, med lös image är det fold o vänta på en bättre hand som kan träffa hårt, ser aldrig att KQ träffar hårt utan blir bara problemsituationer som denna.

 

GL

 

Jag håller med om att KQ är en nice hand att göra om som 4bet bluff, min favorit faktiskt :)

 

Saken är bara den att här spelar vi 4handat och jag stealar som sagt knappen med 46% av allt jag plockar upp. Därför kommer jag att behöva backa upp min range med att syna ganska så brett mot 3bets. Om du läste beskrivningen ovan så skrev jag även att FI 3bettar SB 12%, lägger du in det i pokerstove blir det följande range:

 

12% range: 77+,A9s+,KTs+,QTs+,JTs,ATo+,KJo+

 

Givetvis är det inte nödvändigtvis dessa händerna FI 3bettar. Du håller väl i alla fall med om att det finns en hel del sämre händer här som vi faktiskt spelar ganska bra mot i position? Vilka händer vill du ha i en preflop call 3bet range på knappen mot SB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet som jag upplever är att det borde bli extremt lockande för honom att betta även river (det hade åtminstone jag själv gjort väldigt väldigt ofta). Vi kan väl inte syna både turn och river här? I så fall, är det värt att stoppa in 25BB med planen att folda river där vi tror FI kommer betta med en hög frekvens?

 

En annan sak som jag tänker på är att vi faktiskt inte slår så många händer som FI kan sitta med. Känns som om han nog någon gång kan ha 99 eller AJ, men annars behöver han vara på en (semi)tombluff. Värderangen bör dock vara ganska bred och det är lätt för honom att även peta in en liten block bet med sin AQ, KQ.

 

Hela problemet grundar sig nog i att jag inte kan ha AK här speciellt ofta medan det är en så pass stor del av FIs range. Tycker det är väldigt få händer som jag normalt sett kan fortsätta med här och det bekymrar mig.

 

Som ni ser så är jag jävligt förvirrad och behöver er allas hjälp!

 

Tänkte precis i samma banor. Hans range är så mycket starkare än vår, och förmodligen shovar har river typ varje gång. Vi har så få starka händer dock, vi måste nästan syna ner med KQ ändå. Känns för fult att folda typ en av de starkaste händerna vi kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer ha endel starka händer i din range här, men frågan är om du går syn eller raise på flop lr turn med toppen av din range här? dvs 77,QJs,QTs,JTs samt de flesta FDs? om du synar med dem tycker jag du kan syna en tunna till med KQ här för du kommer ha endel värdehänder du kan syna river push med.

 

Mvh

 

godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan blir ganska överkörd om du foldar turn, men håller med om att det inte känns som folk bluffar mycket där. Du har en hel del outs att improva, suger iofs att du eventuellt drar till split.

 

Jag hade nog synat turn och foldat mot riverpush unimproved, men jag lirar NL200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer ha endel starka händer i din range här, men frågan är om du går syn eller raise på flop lr turn med toppen av din range här? dvs 77,QJs,QTs,JTs samt de flesta FDs? om du synar med dem tycker jag du kan syna en tunna till med KQ här för du kommer ha endel värdehänder du kan syna river push med.

 

Mvh

 

godnatt!

 

Jag synar nästan alltid flopp med starka händer (framförallt set). De händer jag är mest benägen att raisa flopp för värde skulle vara olika tvåpar som har lättare för att bli utdragna på ibland ganska osynliga vis. Jag synar oftast färgdraget, men någon gång då och då skulle jag nog gå för raise/stacka av med något kombodrag.

 

På turn kommer jag nog aldrig att höja hans cbet. Kortet är som sagt fruktansvärt attraktivt för FI att bluffa på eftersom han ofta sitter med nöt eller något nära därpå i annat fall. Försöker jag spela lite explo någon gång hade jag kunnat tänka mig att shippa över hans turn cbet med ett färgdrag. Detta för att hoppas på att folda ut någon halvstark hand som han försökt blockbetta turn.

 

Jag håller med dig i ditt tänk och din linje låter sund och balanserad. Som jag ser det så har jag nog inte annars speciellt många händer jag synar turn med som jag sedan inte synar river. Samtidigt känns det som om jag lite grann vill sträva efter ju detta i denna situation då jag har en misstanke om en högre bettingfrekvens på river än normalt.

 

Vet inte om det är att vi har fastnat lite i explo/balans tänk här, men som ni ser så blir jag inte riktigt klok på vad som bör göras här :cry:

 

 

Du har en hel del outs att improva, suger iofs att du eventuellt drar till split.

 

Ett av de äckligare korten på river som jag ser det är en nia. Jag hade inte uppskattat att göra den synen river, även om den känns tvungen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte 6max längre, så jag kan egentligen inte kommentera vettigt på postflopspelet. Dock vill jag lägga en kommentar om att eventuellt göra om KQ till 4b-bluff på knappen, och det är att det lär suga rätt hårt antaget att vi inte spelar någon superfisk som sitter och snapcallar in mot varenda 4b.

 

Handen är hellt enkelt ALLDELES för stark för att bluffa med, och den spelar vidrigt bra som syn i pos. Sålänge man spelar med 4b-range på knappen ligger KQo väldigt högt upp i vår call3b-range, även om du inte öppnar överdrivet mkt knappar och måste defenda superlight. Är kaos att smälla in massa deg med en så fin hand och sen få folda bort all equity imo

 

Som randomkommentar; är det inte lite ball att slå om flop? Rent explo tror jag verkligen att få vi kommer få en hel del shoves på oss, men det lär vara mitt HU-skadade jag som talar lite också. Ska vi snacka balans lär det väl inte vara överdrivet svårt att balansera upp sålänge vi har håller oss till en rätt liten raiserange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte 6max längre, så jag kan egentligen inte kommentera vettigt på postflopspelet. Dock vill jag lägga en kommentar om att eventuellt göra om KQ till 4b-bluff på knappen, och det är att det lär suga rätt hårt antaget att vi inte spelar någon superfisk som sitter och snapcallar in mot varenda 4b.

 

Handen är hellt enkelt ALLDELES för stark för att bluffa med, och den spelar vidrigt bra som syn i pos. Sålänge man spelar med 4b-range på knappen ligger KQo väldigt högt upp i vår call3b-range, även om du inte öppnar överdrivet mkt knappar och måste defenda superlight. Är kaos att smälla in massa deg med en så fin hand och sen få folda bort all equity imo

 

Jo, det är helt korrekt.

 

Jag uttryckte mig nog lite knepigt. Jag menade att jag gillar att 4bet bluffa KQo i andra lägen än detta, t ex när vi öppnat UTG/MP och knappen 3bettar (givet en kompetent FI som är jobbig att ha ur pos). Jag håller med att den är på tok för högt upp i vår range för att det ska vara annat än en syn mot 3bet här.

 

Som randomkommentar; är det inte lite ball att slå om flop? Rent explo tror jag verkligen att få vi kommer få en hel del shoves på oss, men det lär vara mitt HU-skadade jag som talar lite också. Ska vi snacka balans lär det väl inte vara överdrivet svårt att balansera upp sålänge vi har håller oss till en rätt liten raiserange.

 

Hmm, ja kanske...

 

Dock så känns det lite tungt när vi sitter 120bb djupt, hade varit mindre jobbigt 100 djupt. Har nog lite dålig image för att få allt för många shoves mot mig här. Jag hade varit mer glad för att göra det med AQ eftersom vi då kan sätta dit hans KQ samt har lite bättre EQ mot KK. Måste dra nu men kommer fundera vidare kring det hela, kul med lite kreativitet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätter ni verkligen SB på en sån tight range? Jag menar om du nu har 46% button raise borde det ju bara öppna upp blindarnas reraise range? Jag tycker du har en riktigt fin hand här mot en random reriase av blindarna. Gör som jonny chan, bara låt dom bluffa tre gator och överanalysera inte?

 

jag tycker hans range är enrom, flushdraw, KT osv. Även om han har 2par eller set så har du 8 outs till river, och jag tror du ofta har bästa handen. Vet obv inte hur han/ni spelar men hans range borde vara avsevärt mycket större än AK och set.

 

Om vi nu envisas med att sätta han på tight 3bet range så bör ju KQ off vara en enkel fold pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fattar inte hur pre ens kan bli diskuterbart..Till river vill vi inte hamna med alltför många par+draghänder som tex q9, kt, vår range får inte bli sjukt dragen till dessa som viker blanka rivers..men med qk tycker jag syn är enda alternativet, och inte spec close heller

 

raisa flopp med qk ser jag inte som nån lösning alls då vår synrange hamnar ännu mer i skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Syna turn och eventuellt vik en hel del rivers, men jag håller med om att det inte är den roligaste handen. Gillar din beskrivning av att han är inne i ett flow, men med det och 12% - samt din beskrivning av dig själv - ser jag framför mig att han sitter på diverse drag hela tiden och då blir det ju ett jävla helvette att slänga river.

 

På ett plan jag känner mig mer hemma vill jag sålla mig till skaran som minst sagt ifrågasatt att 4bet/folda pre. :shock: Blockers gone wrong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...