Gå till innehåll

hur krossar jag dessa limpare och mini raisare på svs HU bord?!?!?!?!?!?


Anref

Recommended Posts

Hej, varje jävla dag kommer det in minst 2-3 st sånna här jävla idiotfi**or, blir helt galen på dom, först o främst för att det är insane tråkigt och spela emot dom, och dels för att jag vet inte hur jag ska exploita dom, jag har testat fan nästan allt tycker jag men lyckas fan ändå inte.

 

Det finns 2 varianter på dessa spelare.

 

Typ 1: Limpar 100% i SB, betar alla brädor där han träffar toppar eller något typ av drag, saktar dock ner om han ser att jag följer med (dvs om han inte får in nöten)

 

Typ 2(denna är värst): Min raisar in i varje pott på SB vad han än har alltså 100%, cb max 10% dvs knappt toppar............... får BARA in pengarna om han har meganöten och aldrig annars!!!

 

Hur fan ska jag ta itu med dessa jävla idioter? Det borde ju vara gratis pengar, men jag är fan lost!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

noshit ni ger ju dom mest obv svaren, men jag söker lite mer djupgående finare analyser, men om ni inte besitter dom gtfo!

 

Vilken nivå vill du lägga analyserna på, om du inte kan lista ut själv hur du ska exploita limpfiskar och spelare som minraise pre, cbet endast 10% och bara får in det med absoluta nöten så känns det som att vi är på det mest grundläggande stadiet i analyserna och då räcker gott och väl det jag skrev innan: Typ1: 5x bättre händer OOP och krossa han IP istället. Typ2: Donka flop, höja varje gång du får chansen att höja. Pusha river osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå vill du lägga analyserna på, om du inte kan lista ut själv hur du ska exploita limpfiskar och spelare som minraise pre, cbet endast 10% och bara får in det med absoluta nöten så känns det som att vi är på det mest grundläggande stadiet i analyserna och då räcker gott och väl det jag skrev innan: Typ1: 5x bättre händer OOP och krossa han IP istället. Typ2: Donka flop, höja varje gång du får chansen att höja. Pusha river osv osv

 

Jo så jag spelar, men pusha river var ny ide, tack för den! mer sånt, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konkreta tips:

 

Mot limparna 4x-öppnar du mycket högkort typ KTo+, checka 22-55 samt alla SC under 98s. Checka lite svaga AX och sånt från BB, det är ett helvete att spela sånt ur pos. Får du upp stora samples är det perfekt att kolla lite i HEM efter hur du presterar med olika handgrupper i limppotter från BB.

 

Lite seriösare upplägg på tråden hade uppskattats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...