Gå till innehåll

Pokerprogram


Peter0

Recommended Posts

Ska nu köpa ett pokerprogram . Spelar förnärvarande mycket SNG 6 Handed NLH . Spelar CG också men inte nu förtillfället .

Så vilket program borde jag inskaffa mig? Holdem manager pokertracker eller pokeroffice eller något annat?

 

Tack för svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokeroffice

 

Man måste älska de argumenterande svaren i denna tråden=)

 

Jag har själv bara använt HEM så kan bara ge dig synpunkter på det. HEM är enkelt att förstå, enkelt att använda och är enligt mig estetiskt tilltalande.

 

Hur det står sig gentemot de andra programmen kan jag dock inte säga. Men HEM är lätt värt pengarna iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ska orka skriva några rader. Jag har använt office, tracker och HEM mao de tre största på marknaden. Alla i dryga året med undantag för office som jag totalt haft kanske 3-4 år allt som allt i 3 omgångar.

 

HEM upplevde jag som relativt användarvänligt, lätt att förstå och lätt att få fram vad man vill ha. Dock svårinstallerat om man som jag har inte har stora kunskaper om sånt. Dessutom gjorde iallafall min HEM så att handhistoryn försvann lokalt på datorn och försvann in i programmet. Troligen är det en inställningsak men var trist för mig som loosade 1 års stats då jag bytte program.

 

Tracker funkade också fint men oerhört trist typsnitt och layout.

 

Office är superlättinstallerat, allt finns på plats och är bara att köra när man tankat hem det. Det har också den snyggaste layouten av de tre. Dessutom är det mycket användarvänligt då menyerna är logiska och tydliga.

 

 

Mitt råd: Det spelar inte ett skit roll för din poker vilken du väljer, alla har samma stats och samma möjlighet till att plocka ut info och grafer. Alla kan autoklassa din FI enligt kategorier, alla har förklaringar till vad statsen betyder. Alla kan allt typ.

 

Det du ska bry dig om är

 

*Kan jag få programmet gratis om jag signar upp mig på en sajt jag kan tänka mig att spela på, ser säkert lite olika ut för de olika programmen.

 

*Vad kostar programmet?

 

*Vilket ser bäst ut? Stör man sig på utseende och upplägget är det inte så bra.

 

 

Sen till sist, alla har vad jag vet trialversioner. Testa och se, Office har 200 händer som du kan installera om och om igen, de andra har också sina trials. Då får du också chansen att se hur omständigt det kan vara att få HEM att funka om du nu inte har hyfsade kunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte SNG själv så vet inte vilken nytta SitNGo Wizard har, men antar det borde vara av intresse. Det är en applikation till HEM. Jag gillar iaf HEM. Det har funkat klockrent för mig och finns en hel del videos på träningssajter osv ifall man är intresserad av att bli bättre på att använda programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar . Jag spelar på pokerstars just nu tidigare full tilt .

Ja har varit inne på sng wizard men värkade lite komplicerat .

 

Lutar nu åt pokeroffice eller HEM . Lutar nog att jag börjar med hem . fått sjukt bra kritik osv . Pengarna är inga problem .

 

Gl till alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla, en fråga om office, jag har endast använt HEM och har haft det i några år nu och aldrig riktigt gillat det, tycker det mesta utöver dom simpla sakerna är krångliga och orkar inte lära mig, och spela med HUDen igång gör jag aldrig eftersom jag tycker det tar för mycket cpu av min dator och orkar inte använda det av mig då..

 

Är pokeroffice bättre än HEM på någon av dessa punkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla, en fråga om office, jag har endast använt HEM och har haft det i några år nu och aldrig riktigt gillat det, tycker det mesta utöver dom simpla sakerna är krångliga och orkar inte lära mig, och spela med HUDen igång gör jag aldrig eftersom jag tycker det tar för mycket cpu av min dator och orkar inte använda det av mig då..

 

Är pokeroffice bättre än HEM på någon av dessa punkter?

 

Alltså huden har ju förutom standarden med sifferstats också två klickbara minibilder direkt på bordet vid varje spelare där man kan få en popup med massvis med player moves stats från pos mm. Använder det inte jättemycket då jag bara lirar turrar och i princip bara vill se vpip,pfr,3bet,cbet och fold to cbet och fold to 3bet. Det fina som jag tycker är att PO är ready to go direkt och den har en mer logisk meny i klassisk "officemiljö".

 

Jag rekar faktiskt att du tar hem trial versionen med 200 händer, det krävs inga inställningar, bara att ladda hem, starta upp och starta ett bord så kommer den automatiskt. Sen är det bara att slänga den om du tröttnar alternativt starta en ny databas för ytterligare 200 händer. Sen finns det i princip bara två inställningar som man bör se över och det är vilka stats man vill ha i huden och vilka man vill ha i popupfönstret.

 

Sen vad huden tar i cpu i office vet jag inte, jag har aldrig haft nåt problem att 6-8tabla fullring med en semigammal laptop om inte databasen är cp full med händer (typ 5000 turrar). Brukar få öppna nya databaser typ en gång om året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...