Gå till innehåll

Dags att liva upp denna sektion.


Recommended Posts

Den är officiellt för död nu.

 

FI är en vinnande framgångsrik 6max reg som vi inte har för mycket historik med.

 

Ger era synpunkter på denna hand och varför ni tror så.

 

 

$3/$6 No Limit Holdem

2 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

SB Hero ($1,293.16)

BB villain ($718)

 

Pre-Flop: ($9, 2 players) Hero is SB 5:diamond: 2:diamond:

Hero raises to $12, villain calls $6

 

Flop: 10:heart: 8:spade: 9:diamond: ($24, 2 players)

villain checks, Hero bets $16, villain calls $16

 

Turn: Q:diamond: ($56, 2 players)

villain checks, Hero bets $37.34, villain calls $37.34

 

River: 10:diamond: ($130.68, 2 players)

villain checks, Hero bets $130.68, villain goes all-in $652.66, $521.98 to Hero ($1097.14)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt att kommentera ett riverbeslut utan mer information. Pf, flop och turn "spelar sig själva" när vi tar den linjen vi tar. Funderar på om jag kanske överbetar river, men beror helt på vilket image jag tror han kategoriserar mig i. Som spelat får du utvärdera situationen och ta ett beslut. :) Kände inte ens till sektionen på forumet, håller med om att det vore trevligt med lite ös!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade mkt nl hu för några år sedan men nu är jag sämst. jag hade nog synat du har ju 1:2. det kanske är svaret, om han tror att du är en dålig spelare som jag är det nog inte syn, om han tror du är en bra spelare kanske det är en ok syn? :P

 

edit: finns det någonting han valuebettar som du slår förresten? eller är han helt polariserad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade mkt nl hu för några år sedan men nu är jag sämst. jag hade nog synat du har ju 1:2. det kanske är svaret, om han tror att du är en dålig spelare som jag är det nog inte syn, om han tror du är en bra spelare kanske det är en ok syn? :P

 

edit: finns det någonting han valuebettar som du slår förresten? eller är han helt polariserad

 

Finns ju en liten chans att han degar med stegen men känns ju som att raisen hade kommit på turn då. Chansen att han tar denna lijen med bara tian känns obefintlig. Jag tror han har KJ i ruter. Men jag vet inte om jag hade foldat=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de som säger fold, foldar inte vi alldeles för många händer om vi foldar en färg här? Är inte detta en otroligt attraktiv spot för villain att bluffa?

 

Vilka händer gör han om till bluffar, KQ, K9?

 

Betta floppen e retarded av obv anledningar.

 

Men tsant är en mkt bra blufffspot på river, dock ligger vi inte lika högt opp i rangen som du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir nog tvungen följa okocha här..

 

Gillar inte allt för mycket med hela handen så därför gör det inget om vi gråtsynar och tar hem den eller inte, för handen var ändå inte bra spelat från början, så varför avsluta bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de som säger fold, foldar inte vi alldeles för många händer om vi foldar en färg här? Är inte detta en otroligt attraktiv spot för villain att bluffa?

 

Du har 5 hög färg. Och jo, det är en relativt attraktiv spot för FI att bluffa, det betyder inte nödvändigtvis att han faktiskt tar tillfället i akt, det är ju kanske det du bör fråga dig istället. Är han en sån person som förvandlar 87, 97 till bluff på river? Han har ju faktiskt synat med någonting på flop och turn så du kan ju börja med att ta fram den rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se speciellt många logiska kåkar som FI kan sitta med (QT är den enda). Borde vara standard att räkna bort de flesta floppade 2par/set på en sådan här bräda, när han bara synar flopp. Jag tror KJ fortfarande är möjlig, om än ganska otrolig. Känns som om backdoor flushen är mycket trolig.

 

Hans bluffrange är nog ganska tunn, finns ju något tvåpar o dylikt som blivit värdelöst. Kan inte se hur han tar sig till river med allt för mkt skit när enkortsstegen sitter på turn. Samtidigt är hans värderange inte allt för bred, men jag tror värderangen är så pass mycket bredare att vi inte kan syna river här.

 

Ett annat faktum som får mig att vilja folda är att jag enbart hade bettat JX på river ungefär hälften av gångerna, detta gör att 5-hög färg hamnar längre ner i min värderange än om jag alltid hade värdebettat JX. Detta gör att jag känner mig mindre tvungen till att syna, då hans bluffar får ett lägre värde.

 

Att han är 6max spelare får mig att tro att han spelar tight på river, men det är bara en fördom jag har.

 

Nu spelar jag mestadels 6max så jag kan mycket väl vara way off i mitt tänk pga ovanan vid att ha 95% av alla händer i min prefloprange.

 

Mitt NIT-svar blir: Fold!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...