Gå till innehåll

Hmmm, mail från cashcards.net Scam?


Recommended Posts

Hallå!

 

Fick detta mail för några veckor sedan som jag sedan glömde bort:

 

To: CashCards Member **** - *****

 

Re: Return of Government held V-Cash

 

Dear ***************:

 

As you may be aware, in February 2010 a search warrant was executed on CashCards International in relationship to CashCards involvement with one of its portal accounts owned by Inter-Mark Corporation. The result of this search warrant was the seizure of all funds backing the V-Credits in the V-Cash system held by CashCards members.

 

After considerable effort via the combined legal teams from CashCards and Inter-Mark, a court order was signed in Federal District court on June 23, 2011 that provides the basis for these funds to be returned.

 

In order to receive your V-Cash, you are required to provide some verification documentation for the court appointed Administrator to review. Please follow the link below to enter your information:

 

http://*********************************

 

Your V-Cash ID is: ****

Your Password is: *******

The following steps will be used to return the funds to you.

 

The CashCards members will us the link above to enter in their required documentation

The court appointed Administrator will review the submitted documentation.

If approved the CashCards member will be given an eWallet account (*)

The CashCards member can this request distribution from eWallet similar to how they previously requested CashOuts in the V-Cash system.

(*) Note: For distribution of all funds, the Administrator has selected International Payout Solutions and their eWallet system. This system is very similar to V-Cash System but was selected as a neutral third party processor for this case.

 

Thank you for your assistance on getting your documentation entered as quickly as possible.

 

Sincerely,

 

CashCards Support Team

Support@cashcards.net

 

Jag fick en påminnelse idag om att jag ännu inte verifierat mina uppgifter men jag kan fan inte påminna mig om att jag någonsin haft ett konto där. Det är bara Neteller och Moneybookers jag har använt till pokertransaktioner. Jag hade förvisso lite pengar i E-Gold för länge sedan och även lite fickpengar i en helt anonym E-wallet som baserades på E-Gold. Men den kraschade för en massa år sedan och jag kommer inte ens ihåg namnet på den.

 

Någon annan här som fått mail från denna e-wallet så kanske vi kan komma på varifrån ev. pengar kommer ifrån?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste ju finnas något sätt att få tag på svaret utan att riskera att bli mastodont fukkad.

 

Om detta varit ett rättsfall finns det ju garanterat dokumentation på det. Den brukar ju vara offentlig så den kan du ta del av utan att exponera dig själv. Känns som att informationen i mailet borde vara tillräckligt för att gräva fram något sådant. Svenska ambassaden i det aktuella landet kan säkert vara till stor hjälp. Dom kan också tala om för dig vilka rättigheter du har osv.

 

Men mest troligt är väl ändå att det är någon form av scam med tanke på att du inte känner till om du har ett konto ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir fan inte klok på detta. Företaget känner jag till sedan tidigare och länken till företaget är "korrekt" https://www.cashcards.net/members/verification.html

 

Väl inloggad så vill dom förutom förutom personliga uppgifter ha en inscannad bild på en idhandling (i mitt fall pass) och en ifylld och uppladdad Certificate of Foreign Status of Beneficial Owner for United States Tax Withholding. Kanske helt enkelt ska maila dom och försöka luska ut något mer.

 

Jag har också googlat men inte hittat något så ........ Det jag spontant skulle kunna tänka mig är att det kan vara något slags advance fee fraud där dom hävdar att jag har en större summa tillgodo men att jag måste betala någon slags skatt eller avgift för att kunna få ut pengarna men det är ju i.s.f. lätt att upptäcka och bara låta bli.

 

Vad riskerar jag genom att ladda upp nämnda dokument?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...