Gå till innehåll

MTT/SnG och slask


nolfie

Recommended Posts

FI ser väldigt många potter och raisar gärna mina och andras bets på floppen. Varför jag väljer att spela på en sån här hand som 55 mot en sådan spelare på denna brädan kan man undra, och det undrar jag med. när turn kommer så tänker jag att jag pushar om en raise kommer ifrån han. Riverbeslutet är bara jävligt dåligt som igentligen hela handen är...

 

Man behöver inte vara polis, du kan låta han få denna lilla potten och så vinner du en stor istället. Alla kort som kommer på turn är farliga i princip, så då känns det helt onödigt att bland sig med ett klent par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 302
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man behöver inte vara polis, du kan låta han få denna lilla potten och så vinner du en stor istället. Alla kort som kommer på turn är farliga i princip, så då känns det helt onödigt att bland sig med ett klent par.

 

Ja jag måste helt klart bli bättre på att inte göra dessa misstag, väldigt onödigt att ge bort pengar...

 

Är det någon annan hand du har någon synpunkt på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag måste helt klart bli bättre på att inte göra dessa misstag, väldigt onödigt att ge bort pengar...

 

Är det någon annan hand du har någon synpunkt på?

 

Synen med AQ på en blank flop när du missat är väl inte speciellt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen med AQ på en blank flop när du missat är väl inte speciellt bra tycker jag.

 

 

Den handen har jag som argument att han har donkbetat varenda hand han synat in på ur pos. Polisen kommer kanske in där igen och jag måste jobba på det. Blir på något sätt ivrig och vill ta deras pengar, gärna nyss.... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni gjort något annorlunda?

 

 

OnGame - $0.50 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $50.00

BB: $55.69

Hero (UTG): $92.63

MP: $51.09

CO: $36.04

BTN: $49.75

 

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has J:heart: J:spade:

 

Hero raises to $1.50, fold, fold, BTN raises to $4.50, fold, fold, Hero calls $3.00

 

Flop: ($9.75, 2 players) 9:club: 7:diamond: J:diamond:

Hero checks, BTN bets $7.00, Hero calls $7.00

 

Turn: ($23.75, 2 players) J:club:

Hero checks, BTN checks

 

River: ($23.75, 2 players) 4:club:

Hero checks, BTN bets $12.50, Hero raises to $61.25, fold

 

Hero wins $46.32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni?

 

OnGame - $0.50 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $50.52

BTN: $49.25

SB: $54.73

Hero (BB): $76.30

UTG: $50.00

MP: $51.16

 

SB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has 8:heart: T:heart:

 

fold, MP raises to $2.50, fold, fold, SB calls $2.25, Hero calls $2.00

 

Flop: ($7.50, 3 players) 3:spade: Q:spade: K:heart:

SB checks, Hero checks, MP checks

 

Turn: ($7.50, 3 players) Q:heart:

SB bets $3.75, Hero calls $3.75, fold

 

River: ($15.00, 2 players) 9:heart:

SB bets $15.00, Hero calls $15.00

 

SB shows Q:diamond: 8:club: (Three of a Kind, Queens) (PreFlop 67%, Flop 92%, Turn 82%)

Hero shows 8:heart: T:heart: (Flush, King High) (PreFlop 33%, Flop 8%, Turn 18%)

Hero wins $42.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken, ikväll har det lirats poker. Har lirat 1229 händer CG och är +89$ på det. Det är jag nöjd med. sedan har det lirats ett gäng MTTs som jag inte har hittat någon bra ITM-placering så där slutar jag typ -30$. Kvällen har dock varit bra och jag är snart uppe på BE för denna vecka. Nu ska jag gå och sova för jag börjar jobba 0830 idag.

 

Hej svejs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni?

 

OnGame - $0.50 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $50.52

BTN: $49.25

SB: $54.73

Hero (BB): $76.30

UTG: $50.00

MP: $51.16

 

SB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has 8:heart: T:heart:

 

fold, MP raises to $2.50, fold, fold, SB calls $2.25, Hero calls $2.00

 

Flop: ($7.50, 3 players) 3:spade: Q:spade: K:heart:

SB checks, Hero checks, MP checks

 

Turn: ($7.50, 3 players) Q:heart:

SB bets $3.75, Hero calls $3.75, fold

 

River: ($15.00, 2 players) 9:heart:

SB bets $15.00, Hero calls $15.00

 

SB shows Q:diamond: 8:club: (Three of a Kind, Queens) (PreFlop 67%, Flop 92%, Turn 82%)

Hero shows 8:heart: T:heart: (Flush, King High) (PreFlop 33%, Flop 8%, Turn 18%)

Hero wins $42.75

 

Foldar preflop.

Som spelat fram till turn, foldar jag turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldar preflop.

Som spelat fram till turn, foldar jag turn.

 

Preflopp är okej tycker jag, tycker jag har en hyffsad hand i en flervägspott som jag utan problem kan folda utan att det gör något. Turn betar han ut halvpott, borde inte det ge mig bra odds att syna kan jag tycka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom här "överbetarna" som älskar att slänga in 5 och även 6bb som öppning pre är ett lite speciellt kapitel tycker jag. Vet inte om man ser dem på högre nivåer, men på NL50 tycker jag de är rätt vanliga. Jag tror personligen ändå inte att det är rätt medicin att gå emot dom med lägre delen av din prefloprange. I det aktuella fallet har vi nu sett att vi har att göra med en överaggressiv och antagligen dålig spelare (vad fan han ska in och göra med en så potentiallös hand som Q8o från den positionen med 5bb kan man undra). Tror i så fall mer på att öppna upp din 3-betrange mot honom och kanske även lägga in en del SC-händer av denna typ i den för att sätta press på honom. Du kan också kolla vad killen gör med bättre händer. Öppnar han fortf. 5bb - eller kan han rent av vara en så dålig spelare att han går ner lägre när han får mer legitima händer. Jag tror i varje fall inte att passivt synande med spekulativa händer är den rätta metoden mot såna här spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopp är okej tycker jag, tycker jag har en hyffsad hand i en flervägspott som jag utan problem kan folda utan att det gör något. Turn betar han ut halvpott, borde inte det ge mig bra odds att syna kan jag tycka?

 

Preflop sitter du ur position samt att FI öppnar 5x BB, vilket i längden inte kommer vara profitabelt om du synar. Dessutom öppnar du upp för BB att squeezespela.

 

På turn parar sig brädan, vilket reducerar dina odds för att dra till färgen iochmed att FI kan sitta på Q och riverkort som ger dig färg, ger FI kåk. 4 gånger av 5 kommer du att missa färgen och dom gånger du träffar får du många gånger inte tillräckligt betalt för din turnsyn, då din hand är rätt faceup. Spelet blir helt enkelt inte profitabelt.

 

8Ts är absolut en hand man kan mixa upp sitt spel med men på den nivå du spelar så är det bästa spelet vänta in starka händer och spela dom aggresivt.

 

Mina tankar :-) Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop sitter du ur position samt att FI öppnar 5x BB, vilket i längden inte kommer vara profitabelt om du synar. Dessutom öppnar du upp för BB att squeezespela.

 

På turn parar sig brädan, vilket reducerar dina odds för att dra till färgen iochmed att FI kan sitta på Q och riverkort som ger dig färg, ger FI kåk. 4 gånger av 5 kommer du att missa färgen och dom gånger du träffar får du många gånger inte tillräckligt betalt för din turnsyn, då din hand är rätt faceup. Spelet blir helt enkelt inte profitabelt.

 

8Ts är absolut en hand man kan mixa upp sitt spel med men på den nivå du spelar så är det bästa spelet vänta in starka händer och spela dom aggresivt.

 

Mina tankar :-) Kör hårt!

 

 

 

Jag tackar för dina tankar och tar dom till mig :)

 

Det är bara det att jag inte vill sitta och multitabla 7-8 bord på denna nivå som en maskin utan vill spela poker, lära mig och utvecklas. Det kanske jag inte uppnår iofs med dåligt spel men att sitta och vänta in stål blir bara tråkigt och det är inte därför jag spelar :)

 

Sedan efter lite tanke så håller jag med om att syn preflop är kallt som fan, får nog försöka 3-betta eller pressa foldknappen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom här "överbetarna" som älskar att slänga in 5 och även 6bb som öppning pre är ett lite speciellt kapitel tycker jag. Vet inte om man ser dem på högre nivåer, men på NL50 tycker jag de är rätt vanliga. Jag tror personligen ändå inte att det är rätt medicin att gå emot dom med lägre delen av din prefloprange. I det aktuella fallet har vi nu sett att vi har att göra med en överaggressiv och antagligen dålig spelare (vad fan han ska in och göra med en så potentiallös hand som Q8o från den positionen med 5bb kan man undra). Tror i så fall mer på att öppna upp din 3-betrange mot honom och kanske även lägga in en del SC-händer av denna typ i den för att sätta press på honom. Du kan också kolla vad killen gör med bättre händer. Öppnar han fortf. 5bb - eller kan han rent av vara en så dålig spelare att han går ner lägre när han får mer legitima händer. Jag tror i varje fall inte att passivt synande med spekulativa händer är den rätta metoden mot såna här spelare.

 

 

Tack för en bra post!

 

Ska ta till mig det du skriver och tänka på det.

 

Vad tycker du om mitt turnbeslut nu när handen är spelad som den är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade ut allt ifrån ongame då det var så dålig action på sngs och satte in en slant på PS.

 

Spelade iaf in en bonus och med spelet, RB och bonus så slutar jag upp $430 på den siten.

 

Nu så ska jag dra igång och spela 7$ Sng på stars och förhoppningsvis komma upp på 15$ så fort som möjligt. Kommer dock inte gå upp där innan jag har minst 50BI för den nivån. Vet inte om jag ska köra Regular eller Turbo, får prova nått session av varje för att se vad som är bäst.

 

Någon som använder PT3 för detta ändamål och har tips på hur man ska ställa in HUDen bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade ut allt ifrån ongame då det var så dålig action på sngs och satte in en slant på PS.

 

Spelade iaf in en bonus och med spelet, RB och bonus så slutar jag upp $430 på den siten.

 

Nu så ska jag dra igång och spela 7$ Sng på stars och förhoppningsvis komma upp på 15$ så fort som möjligt. Kommer dock inte gå upp där innan jag har minst 50BI för den nivån. Vet inte om jag ska köra Regular eller Turbo, får prova nått session av varje för att se vad som är bäst.

 

Någon som använder PT3 för detta ändamål och har tips på hur man ska ställa in HUDen bra?

 

Hands

VPIP

PFR

Limp

BB's

--- New Line ---

Steal

SB Fold Vs Steal

BB Fold Vs Steal

--- New Line ---

3-bet

Fold to 3-bet

Flop CB

Fold to flop CB

 

Det är de jag har för 6manna iaf, vill du ha färgkoder osv så fråga bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hands

VPIP

PFR

Limp

BB's

--- New Line ---

Steal

SB Fold Vs Steal

BB Fold Vs Steal

--- New Line ---

3-bet

Fold to 3-bet

Flop CB

Fold to flop CB

 

Det är de jag har för 6manna iaf, vill du ha färgkoder osv så fråga bara.

 

Tack så mycket! Ska testa med denna lite senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar du regulars före turbos?

 

Ja faktiskt, tycker det är mer multitablare(eller vad det heter) på turbos än på vanliga. Har iofs inte så många spelade att dra några slutsatser på men det är mitt första intryck. Kommer nog varva mellan dom för att se vad jag tycker bäst om.

 

Du då, vilka föredrar du? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja faktiskt, tycker det är mer multitablare(eller vad det heter) på turbos än på vanliga. Har iofs inte så många spelade att dra några slutsatser på men det är mitt första intryck. Kommer nog varva mellan dom för att se vad jag tycker bäst om.

 

Du då, vilka föredrar du? :-)

 

Spelade bara regulars i början men har på senaste bara grindat turbos, och jag håller med om att det är mer multitablare på turbosen, antagligen för högre $/hr. Beror ju på hur man är som spelare, på regulars kan man ju nitta lite mer än i turbos osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bara regulars i början men har på senaste bara grindat turbos, och jag håller med om att det är mer multitablare på turbosen, antagligen för högre $/hr. Beror ju på hur man är som spelare, på regulars kan man ju nitta lite mer än i turbos osv.

 

Ja så är det absolut, ja iom att man kan spela mer basic så kan jag spela fler bord på samma gång och tror att jag kan få högre $/hr än om jag skulle spela turbos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...