Gå till innehåll

Rätt spel av mig här?


Recommended Posts

PokerStars Game #X: Tournament #X, $3.19+$0.31 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2011/07/07 16:48:11 CET [2011/07/07 10:48:11 ET]

Table 'X' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Wildk3 (1090 in chips)

Seat 2: Papajo3 (1420 in chips)

Seat 3: Santal5 (1260 in chips)

Seat 4: qvantos (2150 in chips)

Seat 5: gareev-x (1610 in chips)

Seat 6: HERO (1470 in chips)

gareev-x: posts small blind 15

HERO: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Hearts6 of Diamonds

Wildk3: calls 30

Papajo3: folds

Santal5: folds

qvantos: calls 30

gareev-x: folds

HERO: checks

*** FLOP *** 6 of Clubs8 of Clubs7 of Diamonds

HERO: checks

Wildk3: checks

qvantos: checks

*** TURN *** 6 of Clubs8 of Clubs7 of Diamonds6 of Spades

HERO: checks

Wildk3: bets 180

qvantos: folds

HERO: calls 180

*** RIVER *** 6 of Clubs8 of Clubs7 of Diamonds6 of Spades5 of Diamonds

HERO: checks

Wildk3: bets 330

HERO: raises 930 to 1260 and is all-in

Wildk3: calls 550 and is all-in

Uncalled bet (380) returned to HERO

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows 6 of Hearts6 of Diamonds (four of a kind, Sixes)

Wildk3: shows 10 of Hearts9 of Diamonds (a straight, Six to Ten)

HERO collected 2225 from pot

Wildk3 finished the tournament in 6th place

*** SUMMARY ***

Total pot 2225 | Rake 0

Board 6 of Clubs8 of Clubs7 of Diamonds6 of Spades5 of Diamonds

Seat 1: Wildk3 showed 10 of Hearts9 of Diamonds and lost with a straight, Six to Ten

Seat 2: Papajo3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Santal5 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: qvantos (button) folded on the Turn

Seat 5: gareev-x (small blind) folded before Flop

Seat 6: HERO (big blind) showed 6 of Hearts6 of Diamonds and won (2225) with four of a kind, Sixes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leder gärna ut på turn, känns kallt med 2 gators check och sen gå in så hårt river, vad reppar vi här och har i vår range? vi kommer ju leda ut en massa gator turn med både luft, stål och halvstål, tycker 4talet gör sig väldigt fint här, särkilt på en 4stegad bräda med fd ute, kommer finnas en massa kombos hos fi där fi tar ett kort eller betalar av, beyondfull så klarar inte av att utveckla djupare, men ja, bet turn imo

 

edit; missklickade 4an istället för 3an på turn, 3stegad turn och parat bräde menar jag såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill beta på floppen. Sen kanske jag höjer pre när det är 6-handat. Men när turn landat tycker jag du spelar den bra.

 

Mjo, men jag tänkte att någon annan skulle betta efter mig, för om jag hade betat där känns det som att dom hade foldat ganska kvickt. Gillar inte heller att beta pfr med låga par utan limpar hellre, iaf par under 77/88.

 

leder gärna ut på turn, känns kallt med 2 gators check och sen gå in så hårt river, vad reppar vi här och har i vår range? vi kommer ju leda ut en massa gator turn med både luft, stål och halvstål, tycker 4talet gör sig väldigt fint här, särkilt på en 4stegad bräda med fd ute, kommer finnas en massa kombos hos fi där fi tar ett kort eller betalar av, beyondfull så klarar inte av att utveckla djupare, men ja, bet turn imo

 

edit; missklickade 4an istället för 3an på turn, 3stegad turn och parat bräde menar jag såklart

 

Kände för att slowrolla lite, när han la beten på turn kände jag att han kommer leda ut även på rivern om jag callar. Tack för tipset iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo när han väl betar på turn så går vi såklart för C/C C/R men problemet är om vi får check bakom, då sitter vi med 4tal på river och får förmodligen som bäst en B/C av fi, missar enormt med värde dvs. Försök komma ifrån tänket "kände för eller känner för" och gå efter balans och hur du ligger i dina ranger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminsonte relativt inköpsnivån så tycker jag att linjen är för passiv. Finns allsköns händer här i två passiva spelares ranger som synar floppen. Plus att det finns ett helt gäng händer som endera minskar din möjlighet att få action på turn eller ställer dig för ett svårt beslut när du möter motstånd (kompletterad stege eller färg) Som spelat tycker jag Turn är helt uteslutet att checka igen. Alldeles för stor risk för ny rundcheck bakom. Har de inget finns det ändå inte många river som de kommer att syna av och när de gör det så vinner du oftast ändå inte nån större pott.

 

Att donka ett bottenset på en sån här flopp ser jag flera fördelar med. Du kan provocera fram checkhöjningar från draghänder och få in det redan där som 60% eller mer favorit och slippa svåra beslut senare i handen. Jämför det med att markerna istället åker in när du redan är bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...