Gå till innehåll

Nybörjare som vill utvecklas


Adjuzi

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar över några saker gällande cash game:

 

1. Är det någon som har bra tips på hur man kan utveckla sitt spel och bli en bättre pokerspelare?

 

2. Vilket av 6-manna bord eller 9-manna bord (respektive 5-manna & 10-manna bord) är bäst om man vill utvecklas eller beror det på vilken sorts bord man själv trivs bäst med att spela?

 

3. Vilken sida/nätverk skulle ni säga är bra att spela på?

 

Mvh Kushor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar över några saker gällande cash game:

 

1. Är det någon som har bra tips på hur man kan utveckla sitt spel och bli en bättre pokerspelare?

 

2. Vilket av 6-manna bord eller 9-manna bord (respektive 5-manna & 10-manna bord) är bäst om man vill utvecklas eller beror det på vilken sorts bord man själv trivs bäst med att spela?

 

3. Vilken sida/nätverk skulle ni säga är bra att spela på?

 

Mvh Kushor

 

 

1. Om du aldrig spelat tidigare, så börja inte=) Annars gäller det att i början nästan plugga olika strategi videos och artiklar lika mycket som att spela. Läsa böcker och hänga mycket här på forumet kan också vara vettigt.

 

2. Skulle vilja påstå att det är bättre värde på shorthanded borden. Men det är såklart upp till var och en, tänk på att strategierna och spelstilarna är väldigt olika beroende på vilket du väljer.

 

3. Jag hade valt Svenska spel som gröngöling. Dom har ganska låga nivåer med hyggligt mycket action. Det finns väldigt många nybörjarspelare där som inte är så duktiga. Dessutom en mycket lägre rake än de andra sidorna. Tror inte heller det är lönt att ha rake back om du inte tänker rå satsa.

 

Lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar över några saker gällande cash game:

 

1. Är det någon som har bra tips på hur man kan utveckla sitt spel och bli en bättre pokerspelare?

 

2. Vilket av 6-manna bord eller 9-manna bord (respektive 5-manna & 10-manna bord) är bäst om man vill utvecklas eller beror det på vilken sorts bord man själv trivs bäst med att spela?

 

3. Vilken sida/nätverk skulle ni säga är bra att spela på?

 

Mvh Kushor

 

Hej välkommen till forumet.

 

Om du är total nybörjare finns det en del att hämta från träningssiter såsom cardrunners, deucescracked mfl, men då gäller det att kolla på nyligen tillagda filmer då mycket har hänt inom pokern på bara några år. Tyvärr är det svårt att hitta riktigt bra instruktörer på dessa siter och eftersom jag inte varit medlem på någon av de på flera år så överlåter jag åt någon annan komma med tips på det.

 

Det är också väldigt värdefullt att studera poker genom att gå igenom spelade händer och försöka sätta motståndaren på en range samt försöka att vid varje beslut komma fram till vad som är bäst att göra med din hand (din range när du har blivit lite mer avancerad) för att maximera värdet mot hans range.

 

Jag rekommenderar 5max och HU om du vill utvecklas. Svenska spel rekommenderar jag till alla nybörjare eftersom jag hittills inte hittat någon site med softare motstånd på de låga nivåerna. Jag vill dock påpeka att utvecklas gör du bäst genom att studera poker snarare än att spela. I början kan det mycket väl vara värt att lägga mer tid på studier än på själva spelandet.

 

Lycka till =)

 

Edit: ClownX var snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj PLO direkt.

Till skillnad från förut så finns det OK spelare redan på väldigt låga nivåer nu för tiden. Inga spelgenier kanske, men masstablande NL50 grinders tömmer fisken även dom. Pokerekonomin är som ett stort hav, och NL är utfiskat som Östersjön. Det simmar lite olyckliga småfiskar här och var men det är inte bara att tråla upp med kass utrustning som förr i tiden. PLO är mycket svårare att grinda sönder på samma sätt. Värdet är bättre och jag tror spelet har mycket större potential att hålla långsiktigt pga den stora variansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren :)

 

Jag är ju inte helt ny med poker, har spelat en del på stars och lite på svenska spel tidigare men jag har inte tänkt så mycket på hur jag ska utveckla mitt spel. Bra tips med teorin, det har jag varit för dålig på så ska kolla runt lite på sidorna ni föreslog samt detta forumet.

 

Ha det gött :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...