Gå till innehåll

PLO8 - SH, 7,4,3,2,A på river


Recommended Posts

Omaha Hi/Lo Pot Limit EUR 0,50/1,00

 

Har precis satt mig och har ingen koll på de fyra spelarna.

 

Kommentera gärna så mkt som möjligt eftersom jag är ny på både omaha & hi/lo överhuvudtaget.

 

 

 

Players:

minipitt (EUR 34,70 in seat 1)

Fork (EUR 149,35 in seat 4)

Stusse (EUR 98,50 in seat 7)

SuitedAces (EUR 15,15 in seat 8)

 

Dealer: Stusse

Small Blind: SuitedAces (0,50)

Big Blind: minipitt (1,00)

 

Stusse was dealt: 3c - Qs - 4h - Ac

 

Fork Call (1,00)

Stusse Raise (2,00)

SuitedAces Fold

minipitt Call (1,00)

Fork Call (1,00)

 

 

Här gör jag en minraise; tänkte bygga lite på potten samtidigt som jag inte ville skrämma iväg någon. Siktade mest på lågen. Helt ute och cyklar?

 

 

Flop Jc - 2h - 3d

 

minipitt Bet (6,50)

Fork Call (6,50)

Stusse Call (6,50)

 

Turn Jc - 2h - 3d - 9c

 

minipitt Bet (26,00)

Fork Call (26,00)

Stusse Call (26,00)

 

Känns ganska slaskigt, har ju inget bra drag.

 

River Jc - 2h - 3d - 9c - 7d

 

minipitt All-In (0,20)

Fork Call (0,20)

Stusse All-In (64,00)

Fork Call (63,80)

 

 

 

Stusse shows high: 3c - Qs - 4h - Ac (a pair of threes)

Stusse shows low: 3c - Qs - 4h - Ac (7,4,3,2,A)

Fork shows high: 4c - 2d - 3s - As (two pairs, threes and deuces)

Fork shows low: 4c - 2d - 3s - As (7,4,3,2,A)

 

Fork wins high: EUR 63,80 side pot (with two pairs, threes and deuces)

Fork wins low: EUR 31,90 split side pot (with 7,4,3,2,A)

Stusse wins low: EUR 31,90 split side pot (with 7,4,3,2,A)

minipitt shows high: Jd - Js - Ks - Jh (three of a kind, jacks)

minipitt wins high: EUR 51,30 main pot (with three of a kind, jacks)

Fork wins low: EUR 25,65 split main pot (with 7,4,3,2,A)

Stusse wins low: EUR 25,65 split main pot (with 7,4,3,2,A)

Rake: EUR 2,00

 

 

 

Som sagt, kommentera gärna så mkt som möjligt.

Tack!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortfattat:

 

Preflopp: ok hand, bra position. Helt ok att höja.

 

Floppen: Bara ok mot rejält slaskiga spelare, mot spelare som är i närheten av att ha koll kommer nästan säker åtminstone en av dem ha samma lågdrag som du och ibland båda. En stor nackdel här är att dina implicita odds är negativa, om du träffar din låg och det blir någorlunda med action är du nästan säkert kvartad.

 

Turn: Här har du ju lite outs för att scoopa, men jag är tveksam till att de räcker mot pottbet + syn. Det enda som egentligen kan göra det till en bra syn här är ju om båda dina motståndare går högt (eller åtminstone en av dem är riktigt blåst), vilket är lite optimistiskt när det ligger två lågkort ute och betandet är så här tungt.

 

River: Solkar check imo, om du får en syn där så är det ju som att valuebeta bottenparet i hold'em du ligger nästan efter om din motståndare har en slumpmässig hand. Med top paret så vore det kanske ok, och med tvåparet borderline obligatoriskt, men här ligger du pyrt till då du helt enkelt är slagen av misst för ofta. Särskilt som du inte tjänar något alls på att han lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag reagerar på är din raise på river.

 

En kille har betat hårt hela vägen, så jag skulle sätta honom på en bra hög. Den andra har synat hela vägen vilket ofta innebär ett bra lågdrag. Rsiken att bli quartered känns därför alldeles för stor för att jag ska våga raisa river, särskilt iom att jag inte har någon hög och kan vara uppe mot någon med nötlåg och en hög (vilket var fallet). Den chans jag har att vinna är ju att han som synat har en sämre låg eller att båda har en hög, men då känns det ju meningslöst att raisa iom att han borde lägga sig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaska in en raise på turnen för att få bort den andra lågen och bli heads up mot JJJ, då har du 7 sccopouts och en massa splitouts! Risken är ju dock att han synar eller att allinkillen har samma lågdrag som du.

 

Tycker det var ok spelat förutom raisen på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaska in en raise på turnen för att få bort den andra lågen och bli heads up mot JJJ, då har du 7 sccopouts och en massa splitouts! Risken är ju dock att han synar eller att allinkillen har samma lågdrag som du.

Jag tycker inte det känns så önskvärt att komma heads-up med ett set eftersom man ändå bara har 1/3 pottandel i det läget. Är väl iofs bättre än de 27% man har om en till låg också är inne och gräver, men någon stor förbättring rör det sig ju inte om.

 

För att vara lite resultatsorienterade så följer här vår hjältes equity:

 

Preflopp: 0.311

Flopp: 0.261

Turn: 0.271 mot båda och 0.424 mot enbart killen i mitten med de kort han hade. 0.586 mot ett slumpmässigt identiskt lågdrag.

River: 0.455 mot en slumpmässig A4.

 

Inget direkt value att hämta någonstans egentligen, alltså. Preflopp är ju ett undantag förstås.

 

Så det är rätt kritiskt att det finns en stor sannolikhet att motståndarna är rejält slaskiga och kan hålla på och leta efter andra nötlågen (åtminstone), sitter man mot spelare som ens har halvkoll på vad de gör så blir ju potten helt enkelt inte så här stor om det inte finns åtminstone en annan A4 ute. Ytterligare saker att tänka på är att man inte gillar så många floppar som inte innehåller en tvåa och ett lågkort eller åtminstone par + färgdrag. På turn finns det ju egentligen inget kort som ger en bra implicita odds mot andra än jättetomtar (vilket iofs verkar stämma bra in på mr JJJ) och inte ens då är de ju så jättebra eftersom killen man ska frirulla bara har ett pottbet kvar, det är ju om i så fall tror man har scoopmöjligheter mot killen i mitten vilket verkar lite optimstiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...