Gå till innehåll

Lite frågor från en nybörjare som ändå kan poker en del


LostMySelf

Recommended Posts

Tja allihop, jag är en kille på 21 år som börjat spela poker idag igen efter ett uppehåll på en 6 månader eller så. Jag var nybörjare även då men kände att om jag gav pokern tillräckligt tid kunde jag få ut något av att spela det, dvs vinna pengar.

 

Jag spelar för tillfället SitNGo's på PokerStars med inköp max $5 (bankrulle på $60 just nu), det går väl sådär. Man får ju sitta och vänta på goda händer och man ska ju inte limpa med halvsletna händer vad jag vet. Har ni några tips på hur man ska spela för att gå plus på dessa SitNGo's? Jag är ganska dålig på själva pokern när det kommer till flopp osv, har jag en bra hand så har jag svårt att inte visa att jag har en bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte direkt skoj att spela så, men om du konsekvent slänger allt utom de riktiga premiumhänderna ända tills mörkarna är så pass höga att det är dags att börja ställa in preflop för att stjäla mörkarna när det är 4-6 spelare kvar så kommer du att plussa om du spelar micro-SnG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte direkt skoj att spela så, men om du konsekvent slänger allt utom de riktiga premiumhänderna ända tills mörkarna är så pass höga att det är dags att börja ställa in preflop för att stjäla mörkarna när det är 4-6 spelare kvar så kommer du att plussa om du spelar micro-SnG...

 

Kanske att du slår de absolut lägsta nivåerna men tror inte ens att en gammal hederlig TOPP 15 Händer strategi slår ens fem dollars nivån.

 

Position, mattematik och pushspel är mycket viktigare än hand styrka i dagens sng spel.

 

Mitt tips: läs på!!!!! Så in i helvete!!! Jag pratar många timmars studerande innan du sätter dig vid borden!!! Varför: Sngoes är ett "löst spel." Dvs att det finns en optimal strategi. Det finns förmodligen ett par väldigt bra strategier. Förmodligen inga större skillnader i dom. Dessutom är det viktigt att inse att det tar väldigt lång tid att klättra i nivå när man spelar Sng´s. Det finns så pass många vinnande strategi spelare att det blir väldigt liten utdelning för var och en av dom.

 

En viktig del utav all poker men framförallt i sng är bankroll management. Skulle rekommendera dig att ha åtminstone 100 inköp på den nivån du spelar. Variationen kommer slå dig hårt i mellan åt.

 

Fördelen med Sng´s är ju att man utan några större problem kan spela en 16-20 st samtidigt. Inte precis så att man överanstränger hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske att du slår de absolut lägsta nivåerna men tror inte ens att en gammal hederlig TOPP 15 Händer strategi slår ens fem dollars nivån.

 

Position, mattematik och pushspel är mycket viktigare än hand styrka i dagens sng spel.

 

Mitt tips: läs på!!!!! Så in i helvete!!! Jag pratar många timmars studerande innan du sätter dig vid borden!!! Varför: Sngoes är ett "löst spel." Dvs att det finns en optimal strategi. Det finns förmodligen ett par väldigt bra strategier. Förmodligen inga större skillnader i dom. Dessutom är det viktigt att inse att det tar väldigt lång tid att klättra i nivå när man spelar Sng´s. Det finns så pass många vinnande strategi spelare att det blir väldigt liten utdelning för var och en av dom.

 

En viktig del utav all poker men framförallt i sng är bankroll management. Skulle rekommendera dig att ha åtminstone 100 inköp på den nivån du spelar. Variationen kommer slå dig hårt i mellan åt.

 

Fördelen med Sng´s är ju att man utan några större problem kan spela en 16-20 st samtidigt. Inte precis så att man överanstränger hjärnan.

 

Pokern är mer en hobby, men jag har alltid koll på min bankrulle och skulle aldrig tilta iväg hela den, då slutar jag hellre för dagen. Vunnit 4st 5kr:s och en 20 på SvS idag, gått helt ok. SvS passar mig som nybörjare helt perfekt för där är mycket nybörjare också, men jag ser mig själv som lite mer erfaren nybörjare och kan lätt ta hand om det övertaget om vi är 3 kvar på bordet och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte direkt skoj att spela så, men om du konsekvent slänger allt utom de riktiga premiumhänderna ända tills mörkarna är så pass höga att det är dags att börja ställa in preflop för att stjäla mörkarna när det är 4-6 spelare kvar så kommer du att plussa om du spelar micro-SnG...

 

Dude chilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som verkligen är löst är just bankroll management. 100 inköp lär inte behövas.

 

http://www.poker.se/artiklar/77958829/optimal-bankrullestorlek-vid-pokerspel-av-sng-typ.html

 

Jag har väldigt svårt att tänka mig att OP har tillräckligt stor edge för att denna artikeln ens ska vara lite intressant. Han säger ju själv att han spelar mer på hobby nivå men att han vill lära sig att bli och tror att han kan bli en stabilt vinnande spelare. Som "Nybörjare" är det ALDRIG fel att ha en väl tilltagen bankrulle.

 

Att uppmuntra honom att spela med 12 inköp känns ganska taskigt. Ursäkta dagis ordet "taskigt" men det är just vad det är. Verkligheten är att om han fortsätter spela 5$ sng´s med en BR på 60$ kommer han med största sannolikhet vara bust innan vi hinner tolka artikeln du just postade=)

 

Så här ser jag på saken. Om du spelar för att det är roligt och enbart därför. Då rekommenderar jag att spela live. Träffa folk snacka skit och ha lite kul. Vill du bli bra, ja då måste du studera. Ta till sig utav andra spelares erfarenheter är ett mycket bra sätt att göra det på. Men det finns också mycket videos och texter som kan hjälpa till med den biten. Nätpoker kommer inte vara roligt så väldigt länge är jag rädd=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt svårt att tänka mig att OP har tillräckligt stor edge för att denna artikeln ens ska vara lite intressant. Han säger ju själv att han spelar mer på hobby nivå men att han vill lära sig att bli och tror att han kan bli en stabilt vinnande spelare. Som "Nybörjare" är det ALDRIG fel att ha en väl tilltagen bankrulle.

 

Att uppmuntra honom att spela med 12 inköp känns ganska taskigt. Ursäkta dagis ordet "taskigt" men det är just vad det är. Verkligheten är att om han fortsätter spela 5$ sng´s med en BR på 60$ kommer han med största sannolikhet vara bust innan vi hinner tolka artikeln du just postade=)

 

Ja precis, den artikeln rekommenderar ju absolut OP att spela med en BR på 12 inköp. Det är det exakta budskapet. Fint att du själv verkligen läser och förstår artiklar innan du kommenterar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suited connectors och småpar är händer som man i cashgame vill se en flopp med då de är lätta att spela vidare med (de är antingen mycket bra eller mycket dåliga).

 

I SnG är din egen hand mindre intressant än exempelvis blindsens storlek och hur spelarna för dig agerat och hur stora stackarna är. Kolla Cyntax länklista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, den artikeln rekommenderar ju absolut OP att spela med en BR på 12 inköp. Det är det exakta budskapet. Fint att du själv verkligen läser och förstår artiklar innan du kommenterar dem.

 

Ursäkta mig, har jag missuppfattat hur detta gick till??? Var det inte så att jag rekommenderade att han borde ha en 100 BI´s BR och då postade du en artikel och skrev:

 

Något som verkligen är löst är just bankroll management. 100 inköp lär inte behövas.

 

http://www.poker.se/artiklar/77958829/optimal-bankrullestorlek-vid-pokerspel-av-sng-typ.html

 

 

Om man läser denna, MED EN NYBÖRJARES PERSPEKTIV. Kommer han att uppfatta det som att 12-20 BI´s räcker länge.

 

Lätt att bre skit i andras ansikten när en egen post stinker bajshög! IRRELEVANT att veta allt det som står i artikeln innan man vet hur stor ens edge är. Om man ens har en från början.

 

Din post var ju klart förstklassig och skit bra och förbluffande korrekt och väldigt svår att använda som "ikke reg" Ett MYCKET bra tips åt någon som är nybörjare?!?!?!

 

Men det är jag som är idioten är det så jag ska tolka det????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått hyffsat bra, iaf gått plus på SvS där jag vunnit de flesta 5kr och även en 20kr. På PokerStars vann jag två stycken $7 där jag vann $49,86 totalt vilket sätter mig +$14.50 sen jag satte in $50.

 

Hold Em Manager hjälper riktigt mycket med hur man ska agera baserat på fi:s stats, samtidigt som jag tar notes på spelare och ser hur dom spelar så jag lätt kan exploita det när jag väl har bra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...