Gå till innehåll

bra eller dålig fold? HU 2,5/5kr


Recommended Posts

Hej, lirat ett tag mot denna fisk rättare sagt, spelet är ganska avvaktande, inte så mycket 3bets eller c/r flop, spelet är alltså ganska straight forward.

Har sett FI syna OOP till river med botten/mittenpar med urusla kickers för att komma ikapp och förhoppningsvis vinna någon stor pott(?) Vad vet jag? Han har inte lyckats än iaf..

 

Handen: http://www.handconverter.com/hands/1359296

 

Flop: Efter hans c/r på flop slår jag om för att få reda på vart jag är nånstans, foldar obv mot en all in, men försöker även få bort händer som mittenpar, sketet stegdrag pocket och dom typer av händer.

 

Turn: Gillar inte alls turnkortet då den färdigställer ev. färgdrag men samtidigt som den fullgör min hand, så det blir check check eftersom jag obv inte vill ha omslag mot mig.

 

River: Ganska blank men ändå inte helt ofarlig(?) Ger han bättre 2par om han nu har AQ, K10 för stege vilket inte alls är helt omöjligt med tanke på hans tidigare spel... sen med tanke på hans bet så är jag helt säker på att han sitter på färgen och vill ha ut mer värde med tanke på c/c på turn..

 

Slutsats: Vi slår obv inte färgen,stegen,triss,bättre 2par..

 

Från början kändes folden ganska bra, men efter mycket tanke kring handen så är nog synen ganska självklar eller? Jag vet ärligt talat inte, därför jag skapar denna tråden här nu, är helt lost rättare sagt!

 

Så vad gör vi folk? Synar vi av eller vad är mest EV+ i detta läget?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop: Efter hans c/r på flop slår jag om för att få reda på vart jag är nånstans, foldar obv mot en all in, men försöker även få bort händer som mittenpar, sketet stegdrag pocket och dom typer av händer.

 

River: Ganska blank men ändå inte helt ofarlig(?) Ger han bättre 2par om han nu har AQ, K10 för stege vilket inte alls är helt omöjligt med tanke på hans tidigare spel... sen med tanke på hans bet så är jag helt säker på att han sitter på färgen och vill ha ut mer värde med tanke på c/c på turn..

 

Slutsats: Vi slår obv inte färgen,stegen,triss,bättre 2par..

 

Från början kändes folden ganska bra, men efter mycket tanke kring handen så är nog synen ganska självklar eller

 

:cry: :cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du tror inte folk skeppar endel utav de där dragen du vill ta värde utav? :-D

Syna flopp och ta det därifrån.

 

Inte på den här nivån (oftast) och framförallt INTE den här killen!

Framförallt blir det jävligt svårt för honom att skeppa ett vanligt jävligt stegdrag när jag tar en sån stark linje som jag gör och 3bet floppen, på den floppen!

 

Du och alla bör vara uppmärksam på att vi sitter +200bb djup inte 100bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och alla bör vara uppmärksam på att vi sitter +200bb djup inte 100bb

 

Är fullt uppmärksam, därför tycker jag det är sjukt hur du inforaisar TPGK med planen att folda vid ytterligare flopaction. Att göra om TPGK till bluff på floppen är inte ok vare sig ni sitter 100bb deep eller 200bb deep. Nu är ju nivån väldigt låg, men jag tycker det är tveksamt om det verkligen är rätt nivå för dig, med de ganska sjuka tankegångarna du har om en ganska så simpel situation som denna.

 

 

Dags att plugga på lite, för detta var inte bra någonstans.

 

Det där är ju händer som du slår, varför vill du ha bort dom?

 

"Dom kan ju dra ut :( "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...