Gå till innehåll

Party Poker nere?


NROJB

Recommended Posts

Hej.

 

Kanske onödigt att fråga. Men har inte spelat på partypoker på år och dar. Gör det idag iaf. Går djupt i turren vid 27pers kvar o då kraschar sajten.

Har suttit i 2h nu och väntat på att den ska komma online nu då jag inte fått något besked om de tänker köra igång turneringarna igen eller om de kommer göra en payout.

 

Jag ligger 2a i turren och har enligt mina egna beräkningar ett värde av 5000kr i mina marker så om de skulle vara retards o köra igång turren igen vill jag inte gärna ligga och sova.

 

Hur tänker ni här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns någon formel. Är ett mellanting av stacksize och position om jag fattat det rätt. Jag kom till FT i en 100$ turre och låg på avg. stack. Slutade med att jag fick runt 1300, vilket var typ fair.

 

Vill inte gå OT men om någon vet får ni gärna PMa info om hur man ser hur mkt man fick hade jag varit tacksam.

 

btw, har du fått reda på hur mkt du fick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns någon formel. Är ett mellanting av stacksize och position om jag fattat det rätt. Jag kom till FT i en 100$ turre och låg på avg. stack. Slutade med att jag fick runt 1300, vilket var typ fair.

 

Vill inte gå OT men om någon vet får ni gärna PMa info om hur man ser hur mkt man fick hade jag varit tacksam.

 

btw, har du fått reda på hur mkt du fick?

 

låter wierd, dom som ligger sist kan ju inte få mindre än minsta utbetalningen på den nivån. Och om nån ligger riktigt bra till så kan man ju inte sänka första priset heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter wierd, dom som ligger sist kan ju inte få mindre än minsta utbetalningen på den nivån. Och om nån ligger riktigt bra till så kan man ju inte sänka första priset heller.

 

Fast att ligga bra till är ju inte = att vinna turneringen. Precis som att "att ligga dåligt till" inte är = att åka ut som nästa person.

 

De formler som många siter använder vid sådana här incidenter är de närmaste rättvisa de kan komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är sjukt irriterande att sitta och vänta i flera timmar utan att veta om turren kör igång eller ställs in. Det brukar dyka upp ett mail om turren ställs in, här finns policyn på deras sida (punkt 31):

http://sv.partypoker.com/tournaments/tournament_rules.html

 

1. Eliminerade spelare vid tiden för avbrottet kommer inte att få tillbaka sitt buy-in eller deltagaravgift

2. Spelare som fortfarande är med i turneringen kommer att få tillbaka samma belopp som skulle ha getts till följande spelare eliminerats från turneringen. 50 % av den återstående prispotten kommer att utdelas lika till de återstående spelarna och 50 % kommer att distribueras på en procent basis enligt varje spelares chipantal. De återstående spelarna kommer också att få tillbaka sina deltagaravgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att du kommer få ett sånt här mail:

Due to unforeseen circumstances we were forced to cancel tournament "$15,000 Gtd". We apologize for the inconvenience caused due to the cancellation of the tournament.

 

At the time of cancellation, players were awarded prize money corresponding to the rank to be awarded to the next eliminated player. Following this 50% of the remaining prize pool has been divided equally and 50% has been divided based on the chip count of each remaining player.

 

$ 261.95 USD have been added into your account as per the following statement:

Tournament id: 2275534 Name: $15,000 Gtd

Buy-In: $ 109.00 USD (No Fee) Total Players to start: 179

Players at the time of cancellation:68 Level at the time of cancellation: null

Limit: No Limits Total Chips in play: 537,000.00

 

Total Buy-in collected = $ 17,900.00 USD

Initial Added money = $ 0.00 USD

Additional Money due to cancellation = $ 0.00 USD

Prize Money already given = $ 0.00 USD

Total prize pool = $ 17,900.00 USD - $ 0.00 USD = $ 17,900.00 USD

Minimum prize pool award = $ 0.00 USD * 68 = $ 0.00 USD

 

Prize pool to be divided equally = ($ 17,900.00 USD - $ 0.00 USD) / 2 = $ 8,950.00 USD

Prize pool to be divided based on chip count = ($ 17,900.00 USD - $ 0.00 USD) / 2 = $ 8,950.00 USD

 

Also, om turren har varit nere i 2h finns det inte en chans att de tar upp den igen, så gå och lägg dig :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter wierd, dom som ligger sist kan ju inte få mindre än minsta utbetalningen på den nivån

 

Har aldrig sagt att detta scenario kan uppstå. Skulle tro att formeln dom använder tar hänsyn till vad minstapris för stunden är och därmed bara ger priser större än detta. Det hade i alla fall varit första saken jag hade lagt in i en sådan typ av formel.

 

Har ingen personlig erfarenhet av att få mindre utbetalt än minstapriset vid dessa situationer, men om någon har så skriv gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...