Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

legit.

 

 

eller juste, kunde lika gärna varit min morsa som postat på 2p2. och vad är sannolikheten att ftp skulle gå ut med info som påstod det motsatta?

 

folk är fan riktigt jävla naiva och dumma i huvudet.

 

Har du ens läst där?

Vad jag minns så bekräftade en moderator, tror det var NoahSD (eller liknande). Han driver också någon nyhetssida och har ofta tillgång till info som inte kan släppas offentligt direkt av t.ex. full tilt.

Sen om advokaten ljuger eller inte är ju en helt annan sak. Men att påstå att det inte är legit är väll att ta i. Sannolikheten för det är bra mycket mindre än att det är legit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://ipokervip.net/poker-news/another-full-tilt-statement/

 

"On April 15th 2011 the United States Department of Justice unsealed a federal indictment against a number of individuals employed by major online poker operators. After the issuance of that indictment and a related civil case brought by the United States government, Full Tilt Poker withdrew from the US market. Then in a related action, on June 29th, 2011, Full Tilt Poker had its operating licenses suspended by the Alderney Gambling Control Commission.

 

As a result, Pocket Kings Ltd. (provider of marketing and technology services to Full Tilt Poker) has adopted a cost optimization program and estimates that they need to reduce their costs by approximately €12m. This program is intended to streamline the company’s operations in order to better position itself for future growth and profitability in Full Tilt Poker’s markets outside of the U.S.

 

If all of the required cost savings were to be achieved through redundancies, approximately 250 positions could be affected; however the exact number cannot be confirmed until the conclusion of a consultation process with its workforce.

 

Notwithstanding the foregoing, Pocket Kings firmly believes it has a very strong future in Full Tilt Poker’s Non-US Markets, and is fully committed to ensuring Full Tilt Poker restores the site and repay players in full. To this end, Full Tilt Poker has retained Sea Port Group Securities, LLC as its financial advisor with regard to raising capital and/or assisting in securing a strategic partner in order to fund continued operations of Full Tilt Poker's non-U.S. business. The Company is in active discussions with several parties and will provide a further statement in due course."

 

Låter bra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra iaf.

 

Låter bra som i att det säger just precis ingenting menar du?

 

För att typ citera en stor tänkare:

 

eller så snackar [du] skit och vill se FTP brinna. MEDANS JAG vill inte att det ska brinna och att det ska leva istället. Jag säger; Bra att de droppat de gamla investerarna som det inte blev någon deal med [och jobbar hårt på att hitta nya]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra som i att det säger just precis ingenting menar du?

 

Försöker du vara rolig eller bara dum?

 

Det visar att de iaf är i diskussioner med investerare och med tanke på att de gör ett uttalande om det kan potentiellt betyda att de är nära en deal.

 

Som sagt sa jag att det låter bra, dvs med Full Tilt kan allt hända och de behöver inte alls vara nära en deal men det är definitivt bättre än inget uttalande alls enligt min åsikt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du vara rolig eller bara dum?

 

Det visar att de iaf är i diskussioner med investerare och med tanke på att de gör ett uttalande om det kan potentiellt betyda att de är nära en deal.

 

Som sagt sa jag att det låter bra, dvs med Full Tilt kan allt hända och de behöver inte alls vara nära en deal men det är definitivt bättre än inget uttalande alls enligt min åsikt..

 

Ja, fast det framkommer väl inget nytt överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ursprungliga insättningen man får tillbaka, men såklart, folk som har satt in maxbeloppet på 600$ och förlorat rubbet har ju givetvis ett gyllene tillfälle att göra en hacka.
$400 sa tjommen till mig.. Ok, så du känner nån som fått ut sin inbetalning från FTP genom VISA eller antar du att det är så bara för att det rör sig om dem och att de betalat ut pengar i något annat ärende?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betalade ca 170k till SKV för tre år sen för cashgamevinster på fulltilt (ja jag var dum nog o skicka in icke photoshoppade netelleruttag)

 

 

Har inte överklagat till länsrätten lr vad fan det heter.. Nån som vill köpa mitt läge.. Vad kan det vara värt? Detta bör ju inte ha med senaste tidens crash o göra utan snarare stationeringen på fulltilt...

 

25% any takers?:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betalade ca 170k till SKV för tre år sen för cashgamevinster på fulltilt (ja jag var dum nog o skicka in icke photoshoppade netelleruttag)

 

 

Har inte överklagat till länsrätten lr vad fan det heter.. Nån som vill köpa mitt läge.. Vad kan det vara värt? Detta bör ju inte ha med senaste tidens crash o göra utan snarare stationeringen på fulltilt...

 

25% any takers?:-P

 

Eftersom FTP bedrivs från irland borde du ju inte betalat något över huvud taget ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...