Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

Har läst lite i tråden och förstått att ni diskuterar hur FTP ska uppstå.

Jag är inte insatt alls hur allt fungerar, men borde inte potentiella investerare bara vara intresserade av att köpa varumärket, mjukvaran, maskinpark/inventarier och återanställa personal i ett helt nytt bolag?

Skulle jag vara intresserad investerare skulle jag aldrig slanta upp miljoners för att betala förra ägarnas misstag.

 

Alltså slutsumman tror jag är att spelarnas pengar är borta. FTP går i konkurs och spelarnas fordringar blir oprioriterade i konkursboet. Konkursförvaltaren säljer det som går att sälja; varumärket, mjukvaran och maskinpark/inventarier.

 

Spelarna får göra en grupptalan och stämma förra ägarna. FTP är ett gigantiskt och väl genomtänkt (nåja) bedrägeri. Ni som har blivit blåsta på pengar borde snabbt som tusan polisanmäla och begära FTP i konkurs, så att ni kanske får högre prio bland fordringsägarna sen.

 

Hoppas jag har fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dyster stämning...

 

 

ah, så har jag inte ens tänkt på det... gör man polisanmälan/stämningsansökan i sverige då eller måste man ta kontakt med myndigheter i usa?

Polisanmälan i Sverige isf.

Svenska polisen skickar vidare till Irland, Alderney och/eller USA.

Även om polisanmälan troligen inte leder till något, så är det iaf en stark markering, tycker jag.

Polisen skulle kunna hävda att detta är en civilrättslig tvist mellan FTP och spelaren, för att slippa jobbet. Jag är skeptisk till det. FTP har ganska uppenbarligen gjort saker som varit olagligt.

 

Stämning skickas till domstol. Som konsument inom EU och en motpart som är ett företag inom EU har du som konsument rätt att välja forum (forumshopping). I det här fallet borde du som konsument välja en domstol när dig (spela på hemmaplan + kostnadseffektivt).

Sen återstår att se vilken lag som ska tillämpas? Svensk, irländsk, amerikansk eller "aldernesisk"?

Observera också att pengarna ni torskat i scammen är avdragsgillt som kapitalförlust i deklarationen. (även om jag tycker att det inte ska vara någon skatt från alls från början)

 

Är det ingen mer än jag som tycker att detta är humor på låg nivå:

Zero Tolerance Policy for Fraud and Collusion ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan i Sverige isf.

Svenska polisen skickar vidare till Irland, Alderney och/eller USA.

Även om polisanmälan troligen inte leder till något, så är det iaf en stark markering, tycker jag.

Polisen skulle kunna hävda att detta är en civilrättslig tvist mellan FTP och spelaren, för att slippa jobbet. Jag är skeptisk till det. FTP har ganska uppenbarligen gjort saker som varit olagligt.

 

Stämning skickas till domstol. Som konsument inom EU och en motpart som är ett företag inom EU har du som konsument rätt att välja forum (forumshopping). I det här fallet borde du som konsument välja en domstol när dig (spela på hemmaplan + kostnadseffektivt).

Sen återstår att se vilken lag som ska tillämpas? Svensk, irländsk, amerikansk eller "aldernesisk"?

Observera också att pengarna ni torskat i scammen är avdragsgillt som kapitalförlust i deklarationen. (även om jag tycker att det inte ska vara någon skatt från alls från början)

 

Är det ingen mer än jag som tycker att detta är humor på låg nivå:

Zero Tolerance Policy for Fraud and Collusion ???

 

 

 

vadå du menar att Pengarna man har innestående på FTP kan man dra av på skatten? hur ska man kunna bevisa hur mycket man hade där inne i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå du menar att Pengarna man har innestående på FTP kan man dra av på skatten? hur ska man kunna bevisa hur mycket man hade där inne i så fall?
Ja, det var faktiskt SKV själva som hittade det kryphålet!

Var en pokerspelare i Stockholm som torska en satans massa pengar när en annan pokersajt kånka och han torska typ 500k. Samtidigt hade han vunnit pengar på Stars... men fick alltså räkna av förlusten i konkursen mot vinsten på Stars.

Fajten om pengarna på Stars är skattefria eller inte är inte klar.

 

Hur man ska bevisa vet jag inte... kanske visa resultatlistor från internet och estimera hur mycket man hade vunnit och som fanns på kontot?

 

Nu ska inte den här jävla tråden bli någon skattetråd, så kanske någon mod kan lyfta ut den frågan till lämplig tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kanske är helt OT egentligen, men när FTP nu går ut med pressmeddelanden om att eventuella investerare åkt till Dublin för att titta lite på operationen borde man väl kunna hävda ganska bestämt att det är därifrån det hela skötts och tidigare uttag då ska vara skattefria?

Om du av någon anledning måste säga något till Skatteverket så tycker jag att det bästa är att bara säga (utan närmare förklaring) att det är skattefritt eftersom Full Tilt är baserade i Dublin.

 

Om du behöver argumentera för det så är det nog bättre att hänvisa till de dokument om Pocket Kings i Dublin som går att köpa från den Irländska motsvarigheten till Bolagsverket. Där kan man åtminstone se att de har över 100 anställda i Dublin.

 

Ett av problemen med den typen av argument är att de även har ett företag på Alderney (Filco) som är licensierat att tillhandahålla tjänsten. Det är också oklart om det företag i Los Angeles (Tiltware) som utvecklade programvaran från början är helt ute ur bilden. Vi vet t.ex. att Full Tilt-butiken delvis sköttes från USA. Vi vet också att supporten tidigare sköttes av ett företag i Kanada, men vi vet inte vem som har skött supporten under de senaste åren.

 

En sak som har kommit fram från den här härvan är att ytterligare tre(!) företag som vi inte kände till tidigare är inblandade i verksamheten på något sätt. Det framgår från AGCCs uttalande den 29 juni:

 

In the matters of:-

 

VANTAGE LIMITED

OXALIC LIMITED

FILCO LIMITED

And

ORINIC LIMITED

 

 

Alderney Gambling Control Commission (AGCC) has today issued Hearing Notices under Regulation 46 of the Alderney eGambling Regulations, 2009 to the above named companies who collectively trade as FULL TILT POKER.

 

In addition, AGCC has issued Suspension Notices under Regulation 47 of the Alderney eGambling Regulations, 2009 to the above named companies requiring them to immediately suspend operations.

 

The above named companies must, until the Suspension Notices are cancelled or the Commissioners of AGCC have reached a determination at the conclusion of the hearing convened in accordance with Regulation 46 of the Alderney eGambling Regulations, 2009 cease to exercise their eGambling licenses, which means that these licensees must from today cease to:-

 

  • Register new customers;
  • Accept deposits from existing customers;
  • Allow existing customers to withdraw funds that are held in their accounts; and
  • Permit customers to participate in any form of poker game play or gambling transaction.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

semiofftopic: Ni som klagar på att ni saknar FTPs mjukvara kan ju kika in stars nya "Nova theme" som verkar vara en total ripoff på FTPs design inkl North/South-säten på HU bord.

 

Ftclonestars.jpg

 

Ganska kass jämförelse.

 

http://www.pokermods.eu/en/mods-our-catalog/designers/kupobk/item/tangra-pokerstars.html?category_id=35

 

http://tiltbuster.com/index.php?action=store;sa=view;id=369

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Små tillägg: FTP's proffs har lånat millioner av bolaget vid olika tidpunkter. FTP har inte hållit spelarnas pengar åtskilda från företagets egna pengar, men deras ambition har alltid varit att kunna återbetala allt vid behov <3. FTP har bränt en massa millioner på marknadsföring för att försöka konkurrera med Stars. FTP skyller också på en betalningspartner som skulle ha fuckat upp.

 

Så i klartext är pengar på FTP att betrakta som förlorade såsom bortslösade och -slarvade av FTP, bli positivt överraskad om du får tillbaka nåt, det är ju ändå inte omöjligt. Tänk dig FTP som pokerns Grekland. Besparar mig Freddy1337's barnsliga önsketänkande i denna fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite i tråden och förstått att ni diskuterar hur FTP ska uppstå.

Jag är inte insatt alls hur allt fungerar, men borde inte potentiella investerare bara vara intresserade av att köpa varumärket, mjukvaran, maskinpark/inventarier och återanställa personal i ett helt nytt bolag?

Skulle jag vara intresserad investerare skulle jag aldrig slanta upp miljoners för att betala förra ägarnas misstag.

 

Alltså slutsumman tror jag är att spelarnas pengar är borta. FTP går i konkurs och spelarnas fordringar blir oprioriterade i konkursboet. Konkursförvaltaren säljer det som går att sälja; varumärket, mjukvaran och maskinpark/inventarier.

 

Spelarna får göra en grupptalan och stämma förra ägarna. FTP är ett gigantiskt och väl genomtänkt (nåja) bedrägeri. Ni som har blivit blåsta på pengar borde snabbt som tusan polisanmäla och begära FTP i konkurs, så att ni kanske får högre prio bland fordringsägarna sen.

 

Hoppas jag har fel...

 

Detta stämmer inte. En advokat för FTP svarade på frågor på 2p2 och berättade bestämt att FTP har nekat alla deals som inte skulle gett alla spelare tillbaka sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta stämmer inte. En advokat för FTP svarade på frågor på 2p2 och berättade bestämt att FTP har nekat alla deals som inte skulle gett alla spelare tillbaka sina pengar.

 

legit.

 

 

eller juste, kunde lika gärna varit min morsa som postat på 2p2. och vad är sannolikheten att ftp skulle gå ut med info som påstod det motsatta?

 

folk är fan riktigt jävla naiva och dumma i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...