Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vette fan om du redan vet detta. Men de har skjutit upp detta "hearing" till den 15e september med FTP p.g.a investerings möjligheter samt att FTP har betalt avgift till Alderney för sin licens på 250K pund förra veckan tror jag.

 

För mig ser detta väldigt ljust ut.

 

Varför skulle de hålla på skjuta på det om det ser ljust ut?

 

För varje dag som går blir FTP:s varumärke svagare och mindre intressant för en köpare. För varje dag som går blir hålet i FTP:s kassa större, det hål som ska fyllas av en köpare.

 

No news is BAD news, i det här fallet, skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu, nu vet inte jag exakt hur lång tid det tar att göra en deal om ett internationellt företag som är värd x antal hundra miljoner om inte någon miljard. Plus det kanske finns mer än en investerare som är intresserad utav FTP därav fördröjningar.

Notering; bara vilda spekulationer för överstående

 

Alltså, FTPs advokater är ju körda i huvet, dem har antagligen sagt till hela FTP staffen att hålla käft. Därför finns det inga news. Så no news is bad news? njaa nää...

 

fast tänk dig ändå big less, alla FTPs stjärnor, de packet är ju värda en del. Inte direkt som att deras värde sjunker(förutom Lederer och Ferguson då ofc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu, nu vet inte jag exakt hur lång tid det tar att göra en deal om ett internationellt företag som är värd x antal hundra miljoner om inte någon miljard. Plus det kanske finns mer än en investerare som är intresserad utav FTP därav fördröjningar.

Notering; bara vilda spekulationer för överstående

 

Alltså, FTPs advokater är ju körda i huvet, dem har antagligen sagt till hela FTP staffen att hålla käft. Därför finns det inga news. Så no news is bad news? njaa nää...

 

fast tänk dig ändå big less, alla FTPs stjärnor, de packet är ju värda en del. Inte direkt som att deras värde sjunker(förutom Lederer och Ferguson då ofc)

 

Du har alltså ännu inte kommit till insikt att det inte finns några köpare till Full Tilt. Artiklen i Los Angeles TImes var ett sett för full tilt att köpa mer tid att lösa situationen för de amerikanska spelarna.

 

Vilken dåre skulle gå in med hundratals miljoner dollar i Full Tilt som det ser ut idag?

 

Edit: Som sagt det har aldrig funnits någon investor och nu gäller det att sälja vad som säljas kan

 

http://www.pokernewsreport.com/full-tilt-poker-breaking-news-no-hope-for-refunds-4294

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden men jag har haft ett uppehåll från pokern. Tänkte nu börja spela igen och såg att den sajt jag spelar på tydligen är nere. Kan någon kort sammanfatta vad som hänt/händer då jag varit borta och inte alls är uppdaterad i nuläget.

 

Orkar inte gnälla men vadå orkar?

...lägg ett par minuter och läs i tråden så vet du. Ungefär lika mycket som för någon att sammanfatta det eller för mej att skriva detta. Men jag orkar faktiskt inte skriva mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så snackar ni alla skit och vill se FTP brinna. MEDANS JAG vill inte att det ska brinna och att det ska leva istället. Jag säger; Bra att de droppat de gamla investerarna som det inte blev någon deal med

 

Och nu ser jag på poker.se att marknadschefen hoppar av. Ännu fler goda nyheter eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så snackar ni alla skit och vill se FTP brinna. MEDANS JAG vill inte att det ska brinna och att det ska leva istället. Jag säger; Bra att de droppat de gamla investerarna som det inte blev någon deal med

 

Hur mycket har du inne på FT? Du verkar inte må bra och rejält orolig av det som hänt om jag läser mellan raderna på dina inlägg.. Hoppas det inte är livsavgörande pengar!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har du inne på FT? Du verkar inte må bra och rejält orolig av det som hänt om jag läser mellan raderna på dina inlägg.. Hoppas det inte är livsavgörande pengar!

 

Mvh

 

Det det handlar om är att FTP va min första klonk sajt, alltså rejäl boost i rullen. Kunde gå upp i nivå några steg på CG tack vare den och nu liksom back to square one.

 

Handlar om en halv månadslön och lite till. Mycket för mig, mycket mindre för andra här antar jag. Tillräckligt för att jag ska sitta här och grina varje gång nåt händer.

 

SÅ jävla sur nu när jag vill splitta rullen på flera sajter o så kan jag inte det. Fitt varians på hor PS också. Gaaah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det det handlar om är att FTP va min första klonk sajt, alltså rejäl boost i rullen. Kunde gå upp i nivå några steg på CG tack vare den och nu liksom back to square one.

 

Handlar om en halv månadslön och lite till. Mycket för mig, mycket mindre för andra här antar jag. Tillräckligt för att jag ska sitta här och grina varje gång nåt händer.

 

SÅ jävla sur nu när jag vill splitta rullen på flera sajter o så kan jag inte det. Fitt varians på hor PS också. Gaaah

 

Alltså, en halv månadslön är ju trist, men knappast livsavgörande pengar för någon. Tror att du skulle må mycket bättre av att släppa och gå vidare.

 

Betrakta FTP-pengarna som borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironisk eller bara korkad? Står ju i princip att det sket sig med de första potentiella köparna och att de nu letar nya, ser väl inte direkt bra ut imo.

 

det e väl skitbra att dom letar efter nya investerare och att deras prioritet är att spelarna ska få tillbaks sina pengar?

 

Alla nyheter förutom att dom går i konkurs är väl bra nyheter?

 

och sluta vara så jävla odräglig, väx upp nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...