Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

-Matusow wants to know "anything" about what is going on at Full Tilt
-leaker hurt chances of FTP players getting their $ back

Rocket science på snubben.

 

Tbh blev jag faktiskt glad utav det senaste från 26e(?), som det senare citatet säger. Desto mindre vi vet, desto större är chanserna för nya investerare.

 

En sak fattar jag därimot inte.

 

1.Alderney drar in FTPs licens pga events i USA och gör detta för "The best interest/protection of the player".

2.SÄNKER FTPS VERKSAMHET TOTALT.

3.???????????????????????????????

 

http://www.youtube.com/watch?v=yunSRfnsVck

Alderney på kontoret troligtvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har ingen aning om det är gamla nyheter eller ej.

Dock fick jag den här länken av Frallis igår och tyckte den var "intressant"

 

http://www.subjectpoker.com/2011/07/ivey-benyamine/

 

Hualigen. Pengarna verkar ha flödat fram och tillbaka mer eller mindre okontrollerat. Undrar om det finns någon som har ett helheltsgrepp om situationen, eller om allt bara finns samlat i Excel-ark och på post-it-lappar hos Ray Bitar.

 

Ytterst osnyggt för övrigt om Full Tilt går och helvete och proffsen har lånat pengar av spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En sak fattar jag därimot inte.

 

1.Alderney drar in FTPs licens pga events i USA och gör detta för "The best interest/protection of the player".

 

Det är nog ingen spelare med pengar på FT som förstår det resonemanget riktigt.

 

Syftet är enbart att stoppa inbetalningar så att inte fler blir blåsta.

Har dock inte klart för mig vilka av de icke utkastade spelarna som blivit blåsta?

Senaste utbetalningen från FT är daterade den 28:e juni och tog 3 dagar som vanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju ingen som blivit blåst om inte fitt Alderney hade givit sig in i skiten och sabbat FTPs verksamhet. Jag menar visst, att dem håller dålig bokförning och så vidare ska självfallet bestraffas. Men fan att Alderney inte tar det inofficiellt först?

 

Iaf; BREAKING NEWS! FUCK YOU ALDERNEY

http://www.poker.org/news/kgc-renews-full-tilt-pokers-secondary-license-13702/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju ingen som blivit blåst om inte fitt Alderney hade givit sig in i skiten och sabbat FTPs verksamhet. Jag menar visst, att dem håller dålig bokförning och så vidare ska självfallet bestraffas. Men fan att Alderney inte tar det inofficiellt först?

det är ftp som sabbat för sig själva genom att ta spelarnas pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ftp som sabbat för sig själva genom att ta spelarnas pengar.

 

Har följt hela händelse förloppet och aldrig läst att de har tagit spelarnas pengar.

Bara haft jävligt dålig bokförning och sen pengatvätt o mutning i USA.

 

Men självklart, håller med dig. Hade de bara skött sig så hade ju inte dagsläget sett ut såhär idag men va fan är tankesättet från Alderney.

 

Liksom, Tjena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju ingen som blivit blåst om inte fitt Alderney hade givit sig in i skiten och sabbat FTPs verksamhet. Jag menar visst, att dem håller dålig bokförning och så vidare ska självfallet bestraffas. Men fan att Alderney inte tar det inofficiellt först?

 

Iaf; BREAKING NEWS! FUCK YOU ALDERNEY

http://www.poker.org/news/kgc-renews-full-tilt-pokers-secondary-license-13702/

 

Det där är i stort en icke-nyhet eftersom det inte förändrar någonting. FTP har haft precis samma sekundärlicens under hela tiden som Alderney stängt ned siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rocket science på snubben.

 

Tbh blev jag faktiskt glad utav det senaste från 26e(?), som det senare citatet säger. Desto mindre vi vet, desto större är chanserna för nya investerare.

 

En sak fattar jag därimot inte.

 

1.Alderney drar in FTPs licens pga events i USA och gör detta för "The best interest/protection of the player".

2.SÄNKER FTPS VERKSAMHET TOTALT.

3.???????????????????????????????

 

http://www.youtube.com/watch?v=yunSRfnsVck

Alderney på kontoret troligtvis

 

Vem skulle möjligtvis vilja investera stora summor pengar i ett totalskadat varumärke i en dalande pokermarknad och osäker ekonomi?

 

Det är väl en nobrainer att investera samma pengar i ett helt nytt osmutsigt varumärke om man nu vill in och konkurera i online pokerbranschen?

 

Fulltilt är lika investerbar som Casey Anthony vid det här laget.

 

Jag tror vi kan glömma våra ftp pengar. Min semeter resa rök tack vare dem (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att en trovärdig aktör kan få ut mycket av Full Tilt. Full Tilt är ensam om både Rush Poker och möjligheten att ha fler än en aktör i samma turnering. Tycker bägge spelformerna är riktigt roliga. Att varumärket är skadat tror jag inte är skäl nog för att lägga ner det. Tror det finns stor del kunder som kommer fortsätta om t.ex. Bwin, Ladbrokes, William Hill eller annat trovärdigt bolag skulle köpa upp Full Tilt. Sen är det tveksamt om någon aktör är redo att rensa undan skulder, problemen med amerikanska staten, licensproblemen och all annan skit som Full Tilt ställt till med. Men att få folk att spela igen på Full Tilt tror jag är det minsta av de problemen som finns just nu ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se att nån finansiär köper hela FTP med innehåll utan mest trovärdiga seminarium är väl att nån köper program varan. databas och rättigheterna till FTP stallet och startar upp med nya bolag , ny license och ev erbjuder tidigare kunder nån sorts komp/erbjudande.

Speciellt när DOJ kan kosta en slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt hela händelse förloppet och aldrig läst att de har tagit spelarnas pengar.

Bara haft jävligt dålig bokförning och sen pengatvätt o mutning i USA.

 

Men självklart, håller med dig. Hade de bara skött sig så hade ju inte dagsläget sett ut såhär idag men va fan är tankesättet från Alderney.

 

Liksom, Tjena.

 

Och vad är din tolkning, när FTP inte har separerat spelarnas pengar från den övriga verksamheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som bankerna gör mao. Vad är problemet?

 

Fast det där var väl en synnerligen dålig jämförelse. Banken använder ju din insättning för att tjäna mer pengar. Det är så dom kan ge dig ränta, om än liten. Ett pokerbolag ska inte ge dig ränta på insatta medel och ska således inte heller spekulera med dina pengar. Eller spekulera kan dom väl göra så länge dom åtminstone håller isär olika kassor. Pokerbolaget ska primärt tjäna pengar på rake'n, inget annat.

 

En jävla skillnad imo.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inga nyheter om FTP? Någon gång måste dom väl starta upp igen eller sälja av delarna som fortfarande har något värde?

 

Vette fan om du redan vet detta. Men de har skjutit upp detta "hearing" till den 15e september med FTP p.g.a investerings möjligheter samt att FTP har betalt avgift till Alderney för sin licens på 250K pund förra veckan tror jag.

 

För mig ser detta väldigt ljust ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vette fan om du redan vet detta. Men de har skjutit upp detta "hearing" till den 15e september med FTP p.g.a investerings möjligheter samt att FTP har betalt avgift till Alderney för sin licens på 250K pund förra veckan tror jag.

 

För mig ser detta väldigt ljust ut.

 

Kan väl finnas andra anledningar till att dom betalade licensen än att dom planerar att öppna igen. Kanske måste betala den för att slippa något annat straff eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl finnas andra anledningar till att dom betalade licensen än att dom planerar att öppna igen. Kanske måste betala den för att slippa något annat straff eller liknande?

 

ähh men fy fan sluta nu archtila. Mår illa av sånt där

 

EDIT; jaja tänker du på påföljder då från UK just angående licensen? Tror nog det är helt out of the question. Trodde du menade att det va länkat med åtalen i USA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...