Gå till innehåll

Alderney drar in licensen för Full Tilt


schoolbook

Recommended Posts

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ursäkta mitt lol, men lol.

 

 

De har haft katastrofal kundservice redan från början. Ingen kundrelation efter blackfriday då man endast använder sig av totalt okända FTPdoug att uttala sig kryptiskt på 2+2 som försäkrar att de amerikanska spelarna pengar är säkra när det i verkligheten inte finns några pengar.

 

Bara två exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missar att även Full Tilt fick tillstånd men man har helt enkelt inga tillgångar att betala tillbaka med.

 

Åtminstone jag har fått två cashouts sedan black friday, och det är inte direkt kaffepengar det handlar om. Man har helt enkelt valt att tolka situationen som att man inte kan betala tillbaka pengar till US-spelare eftersom man inte kan skilja mellan företagets- och spelarnas beslagtagna egendom.

 

Visst har man förmodligen cashflowproblem osv, men det är ett stort problem att man inte kan avgöra om DOJ beslagtagit spelarnas eller företagets tillgångar. För spelare utanför usa blir det enklare eftersom DOJ a) inte kan frysa tillgångar utomlands hursomhelst och b) paymentprocessorerna tycks ha arbetat med lokala medel.

 

As a result of the recent enforcement action, there exists no authorized U.S. payment channel through which to make refunds; Full Tilt Poker has no accounting of the millions of dollars of player funds that were seized by the government; and the government has not agreed to permit any of the seized player funds to be returned to the players.

 

Finally, there are numerous legal and jurisdictional issues that must be considered before poker winnings can be paid out to players throughout the United States. While Full Tilt Poker continues to believe that online poker is not illegal under federal law or in 49 states, the indictment and civil forfeiture action filed last Friday require Full Tilt Poker to proceed with caution in this area.

 

Notwithstanding these issues, Full Tilt Poker is ready to work diligently with the United States Attorney’s Office in the Southern District of New York to try and resolve these issues and to get players their money back as soon as possible.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

As a result of the recent enforcement action, there exists no authorized U.S. payment channel through which to make refunds; Full Tilt Poker has no accounting of the millions of dollars of player funds that were seized by the government; and the government has not agreed to permit any of the seized player funds to be returned to the players.

 

Finally, there are numerous legal and jurisdictional issues that must be considered before poker winnings can be paid out to players throughout the United States. While Full Tilt Poker continues to believe that online poker is not illegal under federal law or in 49 states, the indictment and civil forfeiture action filed last Friday require Full Tilt Poker to proceed with caution in this area.

 

Notwithstanding these issues, Full Tilt Poker is ready to work diligently with the United States Attorney’s Office in the Southern District of New York to try and resolve these issues and to get players their money back as soon as possible.

 

Ett statement utav full tilt själva, förmodligen från ftpdoug. Lika trovärdigt som ett pressmeddelande från Nordkorea

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett statement utav full tilt själva, förmodligen från ftpdoug. Lika trovärdigt som ett pressmeddelande från Nordkorea

 

Nja, att de har blandat ihop spelarnas och företagets tillgångar är nog dessvärre sant. Att det då blir i princip omöjligt för DOJ att beslagta amerikanska tillgångar samtidigt som man undviker att beslagta spelarnas medel (som då alltså inte är separerade) blir en naturlig följd.

 

Sen kan man säkert diskutera om FTP verkligen gjort allt som står i dess makt för att reda ut situationen. DOJ hävdar att förhandlingarna strandade på att Full Tilt hävdade att i princip ALLA medel var spelartillgångar. FTP hävdar att DOJ konfiskerat alla medel och att det inte finns något att göra åt saken innan man går till domstol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett statement utav full tilt själva, förmodligen från ftpdoug. Lika trovärdigt som ett pressmeddelande från Nordkorea

 

Durrrs twitter:Just heard some rly good news that I'd love to trust, gonna go to sleep instead of making my head explode w/ various extrapolations. Så bara att hoppas att det kommer lösa sig för alla, men den här soppan så känns inget säkert längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Durrrs twitter:Just heard some rly good news that I'd love to trust, gonna go to sleep instead of making my head explode w/ various extrapolations. Så bara att hoppas att det kommer lösa sig för alla, men den här soppan så känns inget säkert längre

 

Det är inte första gången sedan Blackfriday som han har hört goda nyheter. Dessutom har han ju lovat att betala tillbaka samtliga pengar han fått av FullTilt om inte amerikanska spelare bli kompenserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt är down and out. Bara att inse och gå vidare. Det finns inte en chans att de kan klara en månad offline med det skamfilade rykte som de skaffat sig.

 

Den största dokusåpan i nätpokerhistorien kommer att rullas upp dag för dag inför våra ögon. Och det kommer inte att vara vackert.

 

Full Tilt Poker tillhör historien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vad händer nu? Fulltilt åker ner, ska höras(?) i slutet utav juli.

 

Deras tillgångar är frysta pga utredning och därav går detta till domstol? Jahapp och sen då? Fan kommer fitt pengarna nånsin tillbaka? Kommer Svenska staten lägga sig i också elelr? För jag menar det är väl antagligen rejält mycke SVENSKA pengar som finns på kuk sidan?

 

precis när man klonkat för första gången i sitt liv. yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyoooooooooooooooyyhiiiiiii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda hoppet är väl att nån stor jävla organisation bestämmer sig för att köpa upp FTP. Borde väl trots allt finnas en hel del pengar att tjäna ifall de klarar sig igenom detta.

 

I annat fall får man väl bara be att någon köper rättigheterna till deras software. Det vore ju ett brott att låta en sån otrolig software dö.

 

Var nog inte speciellt goda nyheter ändå.

 

 

Från twitter.com

Tom_Dwan

"Started w/ 11,600 in 27, was up to 25k, then down to 1400. Now 3700. Still tryin to figure out wt yest's ftp stuff means. Update as I can"

 

Det där var ju rätt antiklimaxiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.igamingfrance.com/france-full-tilt-conserve-sa-licence-mais-doit-retablir-son-site-fr-sans-delai/23473

 

I korthet har ft kvar sin licens i Frankrike, men de behöver få igång sin franska site igen omgående.

OM de kan göra det är ju en annan historia...

 

Kan man läsa detta på englesiska eller svenska??? Parle nicht France! om du fattar vad jag menar=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har inte helt klart för mig vilken av dessa punkter som FT inte följt?

Varenda Europeisk spelare har kunnat ta ut sina pengar.

Sedan att de amerikanska spelarna inte har kunnat gjort det är en annan femma, men jag är ganska säker på att de hade fått det så småningom såvida det inte ligger mycket mer bakom som vi inte känner till.

 

Trist utveckling i nätpokern. Andra gången på en månad man råkar ut för detta. Först Melitagaming (Som hade Maltalicens.) i maj och nu detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att de redan har börjat förbereda för att flytta tillbaka till Kahnawahke. En traceroute visar att servrarnas IP-adresser nu är associerade med mohawk.ca. (Har för mig att det var blacklight.ie tidigare, men jag ids inte leta efter gamla tracerouteresultat).

 

Vet inte om tanken är att de ska göra flytten omgående eller efter en permanent indragning av licensen om en månad. Om de skulle göra flytten omgående så skulle de nog bli tvugna att avbryta samarbetet med AGCC permanent. Skulle vara komiskt om de kommer igång i Kahnawake imorgon och alla regulars loggar in en gång för att försöka ta ut alla sina pengar.

 

För de som inte vet så är Kahnawake Gaming Commission ett företag i Kanada som ger licenser åt alla som vill ha en. De har absolut noll trovärdighet bland pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att de redan har börjat förbereda för att flytta tillbaka till Kahnawahke. En traceroute visar att servrarnas IP-adresser nu är associerade med mohawk.ca. (Har för mig att det var blacklight.ie tidigare, men jag ids inte leta efter gamla tracerouteresultat).

 

Vet inte om tanken är att de ska göra flytten omgående eller efter en permanent indragning av licensen om en månad. Om de skulle göra flytten omgående så skulle de nog bli tvugna att avbryta samarbetet med AGCC permanent. Skulle vara komiskt om de kommer igång i Kahnawake imorgon och alla regulars loggar in en gång för att försöka ta ut alla sina pengar.

 

För de som inte vet så är Kahnawake Gaming Commission ett företag i Kanada som ger licenser åt alla som vill ha en. De har absolut noll trovärdighet bland pokerspelare.

 

Som att kissa på sig för att värma sig i vinterkylan.

 

Antagligen snabbaste sättet för FTP att göra det möjligt att spela hos dem, men vad de är i desperat behov av för att överleva är TROVÄRDIGHET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ, så ska man gå över till pokerstars nu eller? Fan alltså vågar man det? Vill inte gå till SvS :(

 

 

Någon som vet varför deras licens har blivit indraget förresten? Var det p.g.a dålig bokförning och att proffsen satt o lirade med pengar som inte fanns?

Du kan ju välja Ongame, Microgaming, iPoker, Party...

 

Jag tror att ingen riktigt vet. Sannolikt var ett av problemen att de inte höll spelarnas pengar åtskiljda från övriga pengar.

 

Om man cashade ut den 24e, alltså i torsdags, och fick uttaget godkänt samma dag, borde man vara nervös? För pengarna har nämligen inte dykt upp än...

Det bästa du kan hoppas på är nog att verksamheten kommer igång igen om en månad och att uttag kommer att vara möjliga då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vara nervös om jag var i din sits. Tyvärr.

 

Hade hoppats på att själva godkännandet var en bekräftelse på att pengarna redan skickats och inte längre fanns i FTP's ägo...

 

"Uttaget har godkänts.

 

Pengar som överförs via e-plånbok bör finnas på ditt konto omedelbart"

 

Om jag då hade använt mig av tex. Neteller hade jag varit på det torra? För skriver man sådär får man fan mena vad man skriver, oavsett ekonomiskt krångel. Speciellt när sidan fortfarande var up and running.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...