Gå till innehåll

Otur?


archtila

Recommended Posts

Min HM graf ser helt wierd ut Allin EV är runt +8k men showdown winnings är down drygt 8k på över 40k händer. Min non show winnings är +4k.

 

Hade postat bild om jag visste hur mangör, om nån förklarar lite snabt så laddar jag upp.

 

Min fråga är om jag bara ska köra på som vanligt och att jag helt enkelt bara har världens otur eller vad som kan vara felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar du på svenska spel? Isf är all in EV missvisande, man får ju ofta inte se motståndarnas kort vid all in om man är först att visa, du kommer därför alltid vara massor under EV då ditt programm inte kommer registrera de vunna händer men däremot räkna på de förlorade då du är AI ur position... hoppas jag förklarade rätt nu =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar du på svenska spel? Isf är all in EV missvisande, man får ju ofta inte se motståndarnas kort vid all in om man är först att visa, du kommer därför alltid vara massor under EV då ditt programm inte kommer registrera de vunna händer men däremot räkna på de förlorade då du är AI ur position... hoppas jag förklarade rätt nu =P

 

 

okej i see, så jag e för loose helt enkelt? jag vet att min showdown till river e för hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg ner pokern, det är kört!! 2late fisken är för bra alla har dött rejken käkar upp dig, cheferna blir rikare, tack vare dig mig och du, köp inge mer marker ta dom med dig lämna nu och börja knega, vad sägs om lagerjobb på ikea! NU KÖR VI GLHF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet är väl att räkna ut EV när man inte vet vilka kort som ska matchas mot varandra.

Jo EV:et funkar ju inte alls utan showdowns det är givet, men hur blir det showdown/non-showdown winnings när du t ex vinner en hand all-in innan river och motståndarens hand muckas eftersom han förlorade, räknas den till non-showdown då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger inte ens i närheten av mitt All-in EV på FT iaf och där visas korten vid showdown, så det går knappast att skylla på det.
Det absoluta avståndet kommer ju alltid öka i snitt, skumheten är ju om det proportionella avståndet konstant öka. Då är dret rejält tjall någonstans.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det absoluta avståndet kommer ju alltid öka i snitt, skumheten är ju om det proportionella avståndet konstant öka. Då är dret rejält tjall någonstans.

 

Jag har ju redan förklarat att sajterna ljuger om ditt All in EV för att *du ska tro att du är bättre än du är och fortsätta spela där.

 

*Inte just du, utan rent generellt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...