Gå till innehåll

Goalwinuttag


BjornL1491910513

Recommended Posts

Jag fick igår ett uttag från Goalwin på 9977 euro som blev 85732 kr till Swedbank. Enligt den valutakurs som var borde jag fått 91289 kr, pengarna skickades från dem samma dag.

 

Goalwin påstår de skickat exakt 9977 eur, och hänvisar till att det är Swedbanks valutakurser som gjort att jag fått alltså mellan 5-6% mindre på uttaget. Finns det någon chans att Swedbank skulle ta så pass mycket? Eller är det helt 100% att Goalwin har fifflat ev gjort fel här? Känner mig ganska hjälplös just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banken tar nog iaf en 30-40 öre i buffer mot den riktiga kursen, se http://www.nordea.se/Privat/Priser+r%C3%A4ntor+och+kurser/Kurser/Valutakurser+Sedel/211764.html

 

Diffar nästan 75 öre mellan köp och sälj, dvs att riktiga kursen bör ligga någonstans emellan. Så säg dagens kurs, minus 40 öre och eventuellt 1,5% avgift, ja då låter inte ditt uttag så orimligt längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat upp detta så noga innan, därför ja blev så förvånad. Gjorde ett uttag som kom den 9 juni på 6330 euro och fick 54 393, vilket är 8,59 i kurs.

ja tycker själv ja får sjukt lite hela tiden! gjorde nått liknande uttag som dig på 9k euro nått fick typ 4k mindre än ja trodde! sen är Goalwin löjligt sega me utbetalningarna med tilt tilt tilt:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tycker själv ja får sjukt lite hela tiden! gjorde nått liknande uttag som dig på 9k euro nått fick typ 4k mindre än ja trodde! sen är Goalwin löjligt sega me utbetalningarna med tilt tilt tilt:roll:

 

Haha ja, men beror på ongame som skickar pengarna till siten 2 veckor efter man fört över till baskontot, iaf det Goalwin har sagt. Tänker inte smutskasta sidan för jag tycker den är rätt bra faktiskt och snabb support. Blev dock förvånad över uttagen, men möjligt då att bankerna är sneaky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt märkligt imo. Spelat på ganska många Ongamesidor och cahsat ut från dem alla utan att ha fått i närheten av så dålig kurs som du beskriver. Cashar också alltid ut till bankkonto, och banken tar inte heller ut i närheten av så stor procent. Posta gärna hur det går/gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banken tar nog iaf en 30-40 öre i buffer mot den riktiga kursen, se http://www.nordea.se/Privat/Priser+r%C3%A4ntor+och+kurser/Kurser/Valutakurser+Sedel/211764.html

 

Diffar nästan 75 öre mellan köp och sälj, dvs att riktiga kursen bör ligga någonstans emellan. Så säg dagens kurs, minus 40 öre och eventuellt 1,5% avgift, ja då låter inte ditt uttag så orimligt längre.

Det där är ju sedelkurser, och ja banker och växlingskontor tar sjukt mycke betalt för att växla sedlar. Men här pratar vi avistakurser då sajten antagligen inte skickat en kasse pengar till OPs bank ;)

Då brukar det skilja ca 5-6 öre mellan köp och säljkurs för euro.

 

OP: Om goalwin skickat euro till dig så bör du kunna se i din internetbank exakt hur många euro som kom och vad växlingskursen var. Finns det ingen länk eller liknande i kontohistoriken med mer information vilket det borde finnas, så kan du ju alltid kontakta bankens kundservice och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har nu ersatt dig med 410 Euro via en justering i vårat system, anledningen till detta är att vår tredjepartsleverantör som hanterar våra bankuttag till svenska kunder inte hade uppdaterat kurserna korrekt under de senaste veckorna. Vi håller just nu på att gräva igenom alla som blivit drabbade, då det nu har uppmärksammats av dig så kompenserar vi dig redan nu. Vi har nu även dubbelkollat att kurserna är uppdaterade i vårt tredjeparts system.

 

Vi ber så mycket om ursäkt för det inträffade.

Tveka inte att återkomma om du har några frågor eller funderingar.

 

Hoppas de löser sig för er nu också då, och tacka mig sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det här med dom sena utbetalningar.

 

Har kollat runt lite och det verka vara standard på goalwin sedan många år att dra ut på betalningen.

 

Eftersom det pågått så länge så måste det vara någon form av taktik eftersom dom aldrig gjort något åt det.

 

Kan det vara så att dom har samma problem som 5050 och fulltillt?

 

Varje gång någon sajt krånglar med utbetalningar så slutar det alltid med att dom har något fuffens för sig.

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

För att köra ytterliggare en bump.

 

Märkligt att inte pokerforum tagit upp det redan.

Måste vara många Svenskar som kör via goalwin.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/pokermambo-play2b-goalwin-ongame-network-cashouts-problems-1355008/index10.html

 

Fortfarande stora problem och dom svara inte på mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...