Gå till innehåll

RayIV tar nya tag på Partys NL-bord!


RayIV

Recommended Posts

Som en kul och förhoppningsvis utvecklande grej tänkte jag, som så många andra, börja föra dagbok över pokerspelandet. Dagboken rör dock inte allt spelande, utan endast den lilla rulle (naturligtvis är det inte nödvändigtvis hela rullen, mer pengar sätts in om det behövs) jag satte in på 24H för ett par dagar sedan.

 

För närvarande har jag 200 euro på sidan och grindar 8-manna NL50-bord, två stycken åt gången. Då jag just nu spelar orkar jag inte skriva mer utförligt vem jag är och så, det kanske kommer senare.

 

Målet med allting är helt enkelt att utvecklas, få synpunkter på spelet och bygga upp en liten enskild rulle på sidan. RayIV heter jag, förresten.

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och projektet får en lysnade start då jag backar 60 euro på en minut då jag först plockade upp KK efter en timmes iskalla kort, förlust dock mot AA. Trevligt.

 

Lite senare, på andra bordet, spelar jag floppat färgdrag aggressivt och träffar toppar på turn. Tyvärr dyker en andra sjua upp på river och jag förlorar en hyfsad pott mot SBs 76o (triss).

 

Bra start, 130 euro på rullen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men usch, vad kalla kort jag får. Verkar som om jag hinner med ett litet porträtt ändå.

 

Är en 18-årig pojk som lirat texas i ett drygt år. Startade med FL cashgame (enda som fanns på pacific vid den tiden), lirade upp startrullen på $50 till $200, vilket dock kom att tiltas bort på $10-SnGs under en kväll lite senare. Jag har tagit nya tag sen dess och inte gulat (dock tagit ut hela rullen för att göra diverse inköp och tagit pauser i spelandet).

 

Idag har jag en total rulle på ca. $2000, planerar dock att ta ut runt $700 för att bättra på bilstereon, så rullen är väl egentligen $1300. I ett försök att skryta lite om min egen storhet måste jag påpeka att jag gjort en rad uttag (bland annat bekostat en resa till alperna samt fått en rejäl överdos fyllor betalda, woho), så i verkligen är jag en riktig pokerhaj... eller inte, men en hel del plus ligger jag i alla fall. ;)

 

Nuförtiden lirar i regel NL50 fullbord eller NL100 shorthanded, när jag tröttnar på fullbordsgrindandet.

 

Har en förkärlek till spekulativa händer såsom suited connectors och kan vara rejält slaskig ibland. Häromdan hade jag en 6-mannasession på party där jag efter 200 händer sett 93% floppar, vilket ju är ganska mycket.. bör dock påpekas att motståndet var snorpassivt preflop, så jag kastade ju inte bort 6bb med montana banana ideligen (såvida de inte var soooted, då är det klar syn). Lämnade iaf bordet med 5 inköp, så 93% floppar är en vinnande strategi. 8-)

 

Senare ikväll kommer det antagligen upp lite intressant historys, om det nu blir några, då får alla en efterlängtad möjlighet att såga mig längs fotknölarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att €200 är en för liten bankrulle för NL50. Denna otur är normal. Olyckligt att den kommer direkt vid start, men sådant sker ju tyvärr.

 

Mitt tips. Många av de bra spelarna lirar just på 8pl-borden. Du kan lira tight som attan på 6pl-bord och plusa ännu mer och snabbare där, så upplever i alla fall jag det på 24h. Fisken gillar den action som finns på 6pl-borden.

 

Med de €130 du har kvar tycker jag att du ska gå ner i nivå, (dvs. byta nätverk eftersom NL50 är lägsta på 24h) eller hoppas på att turen vänder i nästa session. Men var rå redo på att du kan gula.

 

Lycka till! :)

 

Edit: såg att du hade lite fetare rulle i senaste inlägg. Gillar du shorthanded så är det perfekt på just 24H :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med visat intresse, men som jag skrev är det inte den totala rullen jag har inne på sidan. Torskar jag resterande 130 euro är det ingen direkt katastrof och känner jag att det är lönt sätter jag bara in mer pengar.

 

Jag ska tänka på tipset om 6-manna vs. 8-manna, ena bordet jag lirar just nu verkar hyfsat lönsamt men på det andra händer ingenting, det blir nog till att prova snart.

 

Förresten, är det någon som har erfarenhet av NL100 och kanske NL200 på 24H? Förhoppningen är ju att öka rullen och kunna flytta upp i nivå, men är de lite högre borden lika fyllda med kassa spelare som på 24Hs NL50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid trevligt att ha koll på de som lirar på 24h ..know your enemy ;)

 

Jag har inte spelat så mycket NL100, så jag borde uttala mig. Men det finns mindre action så kan vara svårt att hitta extremlösa bord ibland. Men det borde inte vara för svårt på NL100 i alla fall. Jag ser att många köper in för max ½-buy in så anar att de inte känner sig bekväma på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går in och postar blind + känner lite på motståndet direkt i första handen på 6-mannabordet. Tur med turnen ska man ha också, tyvärr fick man inte bättre betalt.

 

Game # 88251138 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkedal"

Game ended 2005-06-26 18:32:53 UTC

 

Players:

frisco54 (EUR 16,26 in seat 1)

Aidan1 (EUR 22,75 in seat 2)

Player6 (EUR 9,60 in seat 3)

RayIV (EUR 50,00 in seat 4)

powerslave (EUR 25,65 in seat 5)

vercettii (EUR 49,25 in seat 6)

 

Dealer: powerslave

Small Blind: vercettii (0,25)

Big Blind: frisco54 (0,50)

Blind out of turn: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Js - 6s

 

Aidan1 Call (0,50)

Player6 Fold

RayIV Check

powerslave Raise (1,00)

vercettii Fold

frisco54 Call (0,50)

Aidan1 Call (0,50)

RayIV Call (0,50)

 

Flop 7s - 6c - 4c

 

frisco54 Check

Aidan1 Check

RayIV Check

powerslave Bet (2,00)

frisco54 Call (2,00)

Aidan1 Fold

RayIV Raise (7,00)

powerslave Call (5,00)

frisco54 Call (5,00)

 

Turn 7s - 6c - 4c - Jh

 

frisco54 Check

RayIV Bet (17,00)

powerslave Fold

frisco54 Fold

RayIV Payback (17,00)

 

RayIV didn't show hand

 

RayIV wins: EUR 24,25

Rake: EUR 1,00

 

---------------------------------------

 

Vad tror ni om det? Blindpostningen vet jag att det är ett regelbrott, men jag vill ha kul när jag lirar också.

 

Är det jättefel att smälla på en raise på den floppen? Powerslave trodde jag inte mycket på efter en miniraise preflop, betyder oftare två höga kort än något annat. Bör jag raisa mer? Annars skumt spel att syna re-raisen på floppen för att sen lägga handen mot en all in som är en bra bit under pott (frisco hade f.ö. bara några euro kvar...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att många köper in för max ½-buy in så anar att de inte känner sig bekväma på denna nivå.

Mjo, tiltskottade på NL200 för några dagar sedan ( :) ) och av 7 spelare hade en snubbe på 150 euro mest chips på bordet. En smula skumt får man väl lov att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det jättefel att smälla på en raise på den floppen? Powerslave trodde jag inte mycket på efter en miniraise preflop, betyder oftare två höga kort än något annat. Bör jag raisa mer? Annars skumt spel att syna re-raisen på floppen för att sen lägga handen mot en all in som är en bra bit under pott (frisco hade f.ö. bara några euro kvar...).

 

Innan flopen om jag valde att lira skit som J6s skulle jag raisa kraftigt för att få ut folk eller bara vinna blindsen.

 

På flopen tycker jag din raise är helt ok. Farliga drag ute och möjlig stege redan där. Blir lite orolig av deras call. Visst jagar de ofta på dessa bord, men inte omöjligt att någon sitter på t ex en triss här.

 

Smälla in ett skott på turn är bra. Du fick en fin pott även då de foldade här. Tycker jag du kan vara nöjd med :)

 

Ibland vill man slaska en hand eller två. Det är kul :) och de kan ge grymt bra betalt ibland, eller i alla fall vara en enkel fold. Sen att de ger dig en maniac image är ju oftast till din fördel. Slaska med vett så klagar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har man till slut hämtat sig från den usla starten och har för tillfället runt 250 euro.

 

Tycker att jag har spelat genomgående uselt hela dagen fram tills nu men lyckats vinna ett par stora potter mot bluffmaniacs. Vette varför jag började så dåligt... men det kan bero på att baksmällan från gårdagen precis gått över. Eller att jag var ledsen för att ha supit bort tacchinijackan på krogen igår. Eller för bilnyckeln+husnyckeln som jag hade i jackfickan. Eller kanske rent av för att jag hade fått parkeringsbot på bilen när jag vaknade på morgonen. Å andra sidan kan en starkt bidragande faktor ha varit att jag tog fel på bussens avgångstid till sthlm (för att se Bajen - Gefle) så att jag missade den.... men trots allt så förlorade vi ju hemma mot stjärngänget Gefle efter en riktig kämpainsats av grabbarna.

 

Fan vilken höjdardag jag haft när jag tänker efter. Tro fan att eftermiddagssessionen gick kasst, dessutom började jag ju undra lite smått när jag hade tre bord öppna och samtidigt blev tilldelad A8o på alla bord... då kände jag att gud försökte säga mig nåt och att det var dags att ta en paus...

 

Men men, nu har baksmällan gått över och jag känner att denna session kommer vara fylld av underbart spel och växande stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 50 - €.25 - €.50 ?

NL 100 €.5 - €1 ?

 

Hur gör du när du väljer bord RayIV? Ett tips kan vara att sortera borden efter potsize och ta det bordet med bäst action, störst potter. Då kan man ofta vara tight men få bättre betalt vid stål..

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 50 - €.25 - €.50 ?

NL 100 €.5 - €1 ?

Yepp, NL50 = 50 i maxinköp, dvs. 0.25/0.50 osv.

 

Hur gör du när du väljer bord RayIV? Ett tips kan vara att sortera borden efter potsize och ta det bordet med bäst action, störst potter. Då kan man ofta vara tight men få bättre betalt vid stål..

 

GL!

Jag brukar sätta mig på de bord där det finns lediga platser som har högst potsize, precis som du säger. Det händer att jag sätter mig på waiting list, men då enbart om det finns någon pajas jag känner igen från tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck.. återigen börjar jag dagen med uselt spel och självförtroendet åker ner i bott.

 

Game # 88653578 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkedal"

Game ended 2005-06-27 17:01:56 UTC

 

Players:

Grov (EUR 66,58 in seat 1)

fun333 (EUR 113,67 in seat 2)

andrees (EUR 51,75 in seat 3)

kiiing (EUR 6,82 in seat 5)

RayIV (EUR 57,10 in seat 6)

 

Dealer: andrees

Small Blind: kiiing (0,25)

Big Blind: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Qd - Jc

 

Grov Call (0,50)

fun333 Call (0,50)

andrees Call (0,50)

kiiing Call (0,25)

RayIV Check

 

Flop 3c - 6d - Qc

 

kiiing Check

RayIV Check

Grov Check

fun333 Bet (1,50)

andrees Call (1,50)

kiiing Call (1,50)

RayIV Raise (5,00)

Grov Fold

fun333 Call (3,50)

andrees Call (3,50)

kiiing Call (3,50)

 

Turn 3c - 6d - Qc - Ks

 

kiiing Check

RayIV Check

fun333 Bet (7,00)

andrees Call (7,00)

kiiing All-In (1,32)

RayIV Fold

 

River 3c - 6d - Qc - Ks - Qh

 

fun333 Check

andrees Check

 

fun333 shows: 2h - 3d (two pairs, queens and threes)

andrees didn't show: 7s - 4s (a pair of queens)

 

fun333 wins: EUR 11,11 side pot (with two pairs, queens and threes)

kiiing shows: 6h - Jh (two pairs, queens and sixes)

kiiing wins: EUR 25,71 main pot (with two pairs, queens and sixes)

Rake: EUR 1,00

 

---------------------------------------------------------

 

Game # 88656469 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Flen"

Game ended 2005-06-27 17:07:27 UTC

 

Players:

MrSnook (EUR 14,90 in seat 1)

flemmingm (EUR 28,13 in seat 2)

DieTomte (EUR 50,00 in seat 3)

Oldemor (EUR 23,85 in seat 5)

dreamstar (EUR 21,70 in seat 6)

RayIV (EUR 64,25 in seat 7)

omgwtflol (EUR 2,90 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: omgwtflol (0,25)

Big Blind: MrSnook (0,50)

 

RayIV was dealt: Qd - Qc

 

flemmingm Call (0,50)

DieTomte Call (0,50)

Oldemor Fold

dreamstar Fold

RayIV Raise (2,50)

omgwtflol Fold

MrSnook Call (2,00)

flemmingm Call (2,00)

DieTomte Call (2,00)

 

Flop Jc - 7s - 3h

 

MrSnook Check

flemmingm Check

DieTomte Check

RayIV Bet (8,00)

MrSnook Fold

flemmingm Fold

DieTomte Call (8,00)

 

Turn Jc - 7s - 3h - Ac

 

DieTomte Check

RayIV Bet (15,00)

DieTomte All-In (39,50)

RayIV Call (24,50)

 

River Jc - 7s - 3h - Ac - 4s

 

DieTomte shows: 7d - 7c (three of a kind, sevens)

RayIV didn't show: Qd - Qc (a pair of queens)

 

DieTomte wins: EUR 102,75 (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 2,50

 

------------------------------------------------

 

Turnsynen i andra handen var ju inte alltför vacker, men det var väl ett försök att stå på sig efter första handen. "Nädu din pajas, mig bluffar du inte bort så enkelt... nog att du har esset.". Det hade han inte heller... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår hand... fun333 är en bluffmaniac som spelar alla händer och preflopraisar en hel del av dem. Men jag vet inte... med djupa stackar på den brädan fegar jag ur, hur hade ni spelat (ha i åtanke att fun333 trots allt bluffar konstant).

 

--------------------------------

 

Game # 88682302 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkedal"

Game ended 2005-06-27 17:58:27 UTC

 

Players:

speakhorse (EUR 49,50 in seat 1)

fun333 (EUR 151,64 in seat 2)

don_furz (EUR 35,25 in seat 3)

post12 (EUR 19,50 in seat 4)

charley (EUR 5,50 in seat 5)

RayIV (EUR 106,80 in seat 6)

 

Dealer: post12

Small Blind: charley (0,25)

Big Blind: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Jh - Jc

 

speakhorse Call (0,50)

fun333 Raise (1,50)

don_furz Call (1,50)

post12 Fold

charley Fold

RayIV Raise (6,00)

speakhorse Fold

fun333 Call (5,00)

don_furz Call (5,00)

 

Flop 5d - 7s - 4c

 

RayIV Bet (15,00)

fun333 Call (15,00)

don_furz Fold

 

Turn 5d - 7s - 4c - 6c

 

RayIV Check

fun333 Bet (20,00)

RayIV Fold

fun333 Payback (20,00)

 

fun333 didn't show hand

 

fun333 wins: EUR 48,25

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din fold är bra, om han verkligen bluffar kosntant kommer han säkert bluffa bort sina marker till dig senare. Med tanke på att han är lös som fan är ju inte heller händer innehållande 3/8 osannolika + att du har enorma negativa implicita odds hela handen igen, du kan inte raisa honom för du blir bara synad/får reraise av bättre händer, du kan inte valuebeta.

 

Du kan egentligen bara check-calla turn och sen check-calla ett bet på minst 50E på river utan att ha den minsta aning om var du står och antagligen vara slagen. Du får alltså investera kanske uppemot 70-80E till i ett läge där du inte vet var du står, inte kan veta var du kommer att stå, inte har något egentligt värde etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din fold är bra, om han verkligen bluffar kosntant kommer han säkert bluffa bort sina marker till dig senare.

Var också inne på den linjen, i stort sett hela min stack kom från honom.

 

Vad tror ni om alternativet att bara syna preflop för att hålla nere potstorleken och inte committa mig själv? Det bör ju rimligen vara en fördel för mig om potterna inte hålls så enormt stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Game # 88656469 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Flen"

Game ended 2005-06-27 17:07:27 UTC

 

Players:

MrSnook (EUR 14,90 in seat 1)

flemmingm (EUR 28,13 in seat 2)

DieTomte (EUR 50,00 in seat 3)

Oldemor (EUR 23,85 in seat 5)

dreamstar (EUR 21,70 in seat 6)

RayIV (EUR 64,25 in seat 7)

omgwtflol (EUR 2,90 in seat 8)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: omgwtflol (0,25)

Big Blind: MrSnook (0,50)

 

RayIV was dealt: Qd - Qc

 

flemmingm Call (0,50)

DieTomte Call (0,50)

Oldemor Fold

dreamstar Fold

RayIV Raise (2,50)

omgwtflol Fold

MrSnook Call (2,00)

flemmingm Call (2,00)

DieTomte Call (2,00)

 

Flop Jc - 7s - 3h

 

MrSnook Check

flemmingm Check

DieTomte Check

RayIV Bet (8,00)

MrSnook Fold

flemmingm Fold

DieTomte Call (8,00)

 

Turn Jc - 7s - 3h - Ac

 

DieTomte Check

RayIV Bet (15,00)

DieTomte All-In (39,50)

RayIV Call (24,50)

 

River Jc - 7s - 3h - Ac - 4s

 

DieTomte shows: 7d - 7c (three of a kind, sevens)

RayIV didn't show: Qd - Qc (a pair of queens)

 

DieTomte wins: EUR 102,75 (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 2,50

 

------------------------------------------------

 

Turnsynen i andra handen var ju inte alltför vacker, men det var väl ett försök att stå på sig efter första handen. "Nädu din pajas, mig bluffar du inte bort så enkelt... nog att du har esset.". Det hade han inte heller... :shock:

 

Kan lova dig en sak, jag bluffar aldrig. Iaf inte de gångerna du synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din fold är bra, om han verkligen bluffar kosntant kommer han säkert bluffa bort sina marker till dig senare.

Var också inne på den linjen, i stort sett hela min stack kom från honom.

 

Vad tror ni om alternativet att bara syna preflop för att hålla nere potstorleken och inte committa mig själv? Det bör ju rimligen vara en fördel för mig om potterna inte hålls så enormt stora.

 

Tycker du definitivt kan raisa. Kommer floppen typ T72 kan du ju ta hela hans stack om han träffar tian t.ex. Mot galningar tvekar jag inte att backa hela stacken med överpar om jag tror att han har sämre. I och för sig så är jag själv lite av en galning, så jag får ofta bra betalt av sämre händer med överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din fold är bra, om han verkligen bluffar kosntant kommer han säkert bluffa bort sina marker till dig senare.

Var också inne på den linjen, i stort sett hela min stack kom från honom.

 

Vad tror ni om alternativet att bara syna preflop för att hålla nere potstorleken och inte committa mig själv? Det bör ju rimligen vara en fördel för mig om potterna inte hålls så enormt stora.

 

Tycker du definitivt kan raisa. Kommer floppen typ T72 kan du ju ta hela hans stack om han träffar tian t.ex. Mot galningar tvekar jag inte att backa hela stacken med överpar om jag tror att han har sämre. I och för sig så är jag själv lite av en galning, så jag får ofta bra betalt av sämre händer med överpar.

Grejen är att... oavsett vad, ska man dra iväg ett pottbet på floppen in i 21e och får syn så spelar det inte roll hur maniac han är, jag börjar ändå osa katt och viker mig med så pass djupa stackar.

 

Men såhär i efterhand inser jag nog att jag gjorde rätt, har plockat honom på 60 euro sedan den där handen, han spelar SJUKT löst. Han är antagligen en av få spelare i världen som skulle kunna locka Negreanu och grabbarnn att lira NL50, enbart för att det är så bra EV. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att... oavsett vad, ska man dra iväg ett pottbet på floppen in i 21e och får syn så spelar det inte roll hur maniac han är, jag börjar ändå osa katt och viker mig med så pass djupa stackar.

 

Mjo, är ju en jobbig sits, men om brädet på turn istället för 4567 är, låt oss säga, T953 med ett flushdrag ute är jag nästan benägen att check-raisa turn och pottcommitta mig själv, alternativt dra på ett till pottbet och syna en all-in. Beror lite på spelaren och situationen, men är han en kass maniac eller verkar tilta VILL jag ha in degen med överpar. Har han spelat typ T3o mot en reraise pf får jag betala av, inte mer med det, men jag räknar oftare med att få syn/reraise av Tx/9x/QJ/Q8/flushdrag än av t.ex. tvåpar/set.

 

Är det däremot en spelare som verkar bra och lösaggro, dvs höjer mycket pre och på floppen men har en tendens att visa bra händer vid showdown så blir jag oerhört fundersam när han synar ett pottbet på flop och sedan betar turn i en höjd pott.

 

Men det är det som är så jävla jobbigt med aggrospelare, svårt att möta dom, jobbigt att få en bra read ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en seeeg period av usla kort och 100% missade drag, trots ypperliga odds i stora potter så dyker denna ganska trevliga hand upp. Enjoy! :D

 

Game # 88720573 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkedal"

Game ended 2005-06-27 19:11:38 UTC

 

Players:

muren (EUR 119,80 in seat 1)

fun333 (EUR 82,19 in seat 2)

Hanken (EUR 42,30 in seat 3)

mic71 (EUR 17,25 in seat 4)

lykke23 (EUR 95,15 in seat 5)

RayIV (EUR 89,55 in seat 6)

 

Dealer: RayIV

Small Blind: muren (0,25)

Big Blind: fun333 (0,50)

 

RayIV was dealt: 9c - 9s

 

Hanken Fold

mic71 Raise (1,00)

lykke23 Call (1,00)

RayIV Call (1,00)

muren Call (0,75)

fun333 Call (0,50)

 

Flop 9h - Ks - 3c

 

muren Check

fun333 Bet (2,50)

mic71 Call (2,50)

lykke23 Fold

RayIV Raise (5,00)

muren Raise (15,00)

fun333 Call (12,50)

mic71 All-In (13,75)

RayIV All-In (83,55)

muren Call (73,55)

fun333 All-In (66,19)

 

Turn 9h - Ks - 3c - Ts

River 9h - Ks - 3c - Ts - 5s

 

muren shows: 3d - 3s (three of a kind, threes)

RayIV shows: 9c - 9s (three of a kind, nines)

 

RayIV wins: EUR 14,72 side pot (with three of a kind, nines)

fun333 shows: 2d - Kh (a pair of kings)

RayIV wins: EUR 194,82 side pot (with three of a kind, nines)

mic71 shows: Jd - Js (a pair of jacks)

RayIV wins: EUR 67,50 main pot (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 2,50

 

-------------------------------------

 

Nu är det dags för käk.

 

Summering:

Startrulle: EUR 200

Nuvarande rulle: EUR 538.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks vid borden igen, och återigen inleder jag en session med att förlora ett inköp... börjar bli lite tjatigt nu.

 

Game # 88769076 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Skara"

Game ended 2005-06-27 20:35:33 UTC

 

Players:

stene666 (EUR 46,00 in seat 1)

RayIV (EUR 50,00 in seat 2)

deni (EUR 48,17 in seat 3)

ordens15 (EUR 72,90 in seat 4)

adapalenum (EUR 103,85 in seat 5)

PartyP (EUR 74,93 in seat 6)

Negreanu (EUR 17,50 in seat 7)

friggo1 (EUR 37,94 in seat 8)

 

Dealer: ordens15

Small Blind: adapalenum (0,25)

Big Blind: PartyP (0,50)

Blind out of turn: RayIV (0,50)

 

RayIV was dealt: Ts - Th

 

Negreanu Fold

friggo1 Raise (2,00)

stene666 Fold

RayIV Call (1,50)

deni Call (2,00)

ordens15 Fold

adapalenum Fold

PartyP Call (1,50)

 

Flop 9h - 6h - 7c

 

PartyP Check

friggo1 Bet (5,00)

RayIV Raise (15,00)

deni Fold

PartyP Call (15,00)

friggo1 Fold

 

Turn 9h - 6h - 7c - 5s

 

PartyP Bet (11,00)

RayIV Call (11,00)

 

River 9h - 6h - 7c - 5s - 2c

 

PartyP Bet (15,00)

RayIV Call (15,00)

 

PartyP shows: 6s - 6c (three of a kind, sixes)

RayIV didn't show: Ts - Th (a pair of tens)

 

PartyP wins: EUR 92,75 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 2,50

 

------------------------------------------

 

Gör jag några klara fel här? Friggos floppbet tror jag inte det minsta på men inser ju att jag nog är ganska slagen när PartyP synar 15e kallt, såvida han inte är halvtomtig och/eller sitter på något kombinerat drag. Dock känns det ändå som om jag har 6 outs ifall jag ligger under och jag klarar inte att lägga handen för hans mesbett på turn och river. Rätt/fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig respons tycker jag. :cry:

 

Aja, jag försöker ett tag till, vad tror ni om spelet i denna hand? Har inga notes och ingen direkt read på fi.

 

Game # 88865134 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Hemavan"

Game ended 2005-06-27 23:33:51 UTC

 

Players:

DieTomte (EUR 60,40 in seat 1)

kvarnarn (EUR 77,02 in seat 2)

x-turn (EUR 27,00 in seat 3)

00100000 (EUR 38,10 in seat 4)

RayIV (EUR 47,75 in seat 5)

LasseR (EUR 66,15 in seat 6)

Kfra (EUR 33,50 in seat 7)

samco (EUR 4,90 in seat 8)

 

Dealer: samco

Small Blind: DieTomte (0,25)

Big Blind: kvarnarn (0,50)

 

RayIV was dealt: 9s - 9c

 

x-turn Call (0,50)

00100000 Raise (1,40)

RayIV Call (1,40)

LasseR Fold

Kfra Fold

samco Fold

DieTomte Fold

kvarnarn Fold

x-turn Fold

 

Flop 2d - 8h - 5h

 

00100000 Bet (4,25)

RayIV Call (4,25)

 

Turn 2d - 8h - 5h - 4c

 

00100000 Check

RayIV Bet (8,00)

00100000 All-In (32,45)

RayIV Fold

00100000 Payback (24,45)

 

00100000 didn't show hand

 

00100000 wins: EUR 27,55

Rake: EUR 1,00

 

----------------------------------------

 

Hur som haver... nu blir det sängen.

 

Startrulle: EUR 200

Nuvarande rulle: EUR 576

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi höjer ung. standardhöjning på c:a 4BB, solklar syn med 99.

 

Sedan tycker jag det ser ut som att fi är rädd för färgen då han betar +-potsize. På turn betar fi ut rejält, men vad tyder det på?

 

Han lär inte ha ett set eller stege, för han lär väl vilja få betalt?

Högre PP och rädd för att ge Dig odds att dra ut hnm?

 

Iom att Du inte har någon read alls är det svårt att säga, men på en ofarlig bräda brukar jag köra på devisen att TP ofta är hållbart. I detta fallet tvekar jag dock. Skulle också lagt mig där.

 

/busen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...