Gå till innehåll

Hu Nl50


bananuz

Recommended Posts

Tja, det är alltså HU, vi har spelat kanske 100-150 händer, väldigt restriktivt med 3bets efter floppen vad jag kan minnas. Ingen har visat upp några stora bluffar direkt. Jag 3betar för det mesta Ax pre då han spelat runt 50/30, cbetar sen då jag träffar min tvåa. När han höjer tänker jag att han sällan har en J och jag konverterar min hand till en bluff då han borde få svårt att syna med typ 33-TT. Jag tänker mig att hans synrange inskränker sig till Jx eller överpar, och överpar borde han 4beta med pre.

 

Du borde nog tänkt på att fi får 3:1 för att syna. Svårt att lägga händer som 33-TT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite därför jag ville ha en utveckling. Jaq skulle aldrig heller lägga Ax HU mot en standardhöjning av button. Med resononemanget att vi är OOP och ofta dominerade så blir det många händer vi måste kasta pre.

 

Exakt. Det blir många händer du får kasta, du kommer missa så många ggr och bli utspelad pågrund av din position. Hur många ggr kommer du kunna stå emot 2-3 barrel med en han som t.ex A2o när du inte träffar eller bara har träff på 2:a. Du kommer få syna 1 till 2 gator för att sedan folda med en sådan hand väldigt ofta och då tappat mycket mer än 1bb som du förlorar på att folda pre. Har du bättre händer OOP i de lägena kommer du att kunna spela tillbaka betydligt oftare och kunna göra starkare semibluffar istället för att enbart ha massa stenkalla bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A2o känns för övrigt som en kukig hand att 3b.

 

Postflop lägger han väl för övrigt aldrig något han 2b med? Han gör knappast den omslagningen som bluff om han inte är en megasopa, vilket lämnar han med par och J's. Inte heller kommer han informationsraisa en 88 eller liknande, om han inte är en megasopa. Höjer han den gör han det för att induca din shove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...