Gå till innehåll

Pokerhistoria/Bluefirepoker /Cardrunners /Utveckling


Zurroll

Recommended Posts

Det enda du behöver testa för att se om du kan bli en vinnande spelare i längden är att se om du kan bemästra det viktigaste nämligen BRM.

 

Spela en månad helst två på lägsta nivån på SvS för att testa om du kan hålla dig till nivån du har råd med.

Ha minst 30 inköp helst 50 om du spelar SH och gå inte upp i nivå en ENDA gång förräns du ha 50 inköp till nästa nivå.

 

Klarar du det kan du försöka lära dig mer om du inte klarar det är det ingen ide om du "chans spelar o skottar upp pengarna till 17k etc" Kommer det bara slutar med att du spelar 50-100 och torskar allt som du redan gjort.

 

Att döma av det du skriver verkar det inte lovande.

 

Men klarar du hantera en rulle och har tålamod så kan du mycket väl läsa böcker /cardrunners.

mvh vinnande spelare sen 6år enda bok läst av allas vår gud dan glimne :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steg 1: Sluta försöka tjäna snabba pengar. Fixa till ditt mindset och gör det långsiktigt. Gör det ordentligt från början och visa att du inte är en sopa som inte kan stå för saker du själv lovar dig.

 

Steg 2: Inse att det kommer att vara pissmycket hårt arbete, många ångestfyllda sessioner, mycket halvtråkigt tragglande av videos, artiklar och HHs samt en jävla massa grindande. Poker är inte en dans på rosor, och det måste du verkligen ha kristallklart för dig innan du sätter dig ned för att spela.

 

Steg 3: Ge det ett enda seriöst försök. Får du det inte att fungera första gången lär du aldrig få det att fungera andra gången. Var nogrann med bankrullen, skotta aldrig, tilta aldrig och var helt enkelt perfekt med allt som har med pokern att göra. Utvecklas du inte hela tiden blir du omsprungen och till slut lär du gula.

 

Får du inte till det trots att du försöker tycker jag att du aldrig mer ska röra pokern.

 

När det kommer till videos har jag inte en aning om vad som gäller i dagsläget. Jag vet att det här inte riktigt var svar på de frågor du hade, men att döma av din text tyckte jag att det såg ut som att du behövde läsa det jag just skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du behöver testa för att se om du kan bli en vinnande spelare i längden är att se om du kan bemästra det viktigaste nämligen BRM.

 

+1, det låter som att du behöver lära dig allt runtom själva spelet, något som videositer inte lär ut särskilt mycket om. Läs lite böcker som handlar om allting kring spelet, har för mig att barrys Ace on the river är ganska passande där. Sen får vi bara lära oss av våra egna misstag, alla måste faila på ett flertal sätt för att lära sig att spisen är het. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steg 1: Sluta försöka tjäna snabba pengar. Fixa till ditt mindset och gör det långsiktigt. Gör det ordentligt från början och visa att du inte är en sopa som inte kan stå för saker du själv lovar dig.

 

Steg 2: Inse att det kommer att vara pissmycket hårt arbete, många ångestfyllda sessioner, mycket halvtråkigt tragglande av videos, artiklar och HHs samt en jävla massa grindande. Poker är inte en dans på rosor, och det måste du verkligen ha kristallklart för dig innan du sätter dig ned för att spela.

 

Steg 3: Ge det ett enda seriöst försök. Får du det inte att fungera första gången lär du aldrig få det att fungera andra gången. Var nogrann med bankrullen, skotta aldrig, tilta aldrig och var helt enkelt perfekt med allt som har med pokern att göra. Utvecklas du inte hela tiden blir du omsprungen och till slut lär du gula.

 

Får du inte till det trots att du försöker tycker jag att du aldrig mer ska röra pokern.

 

När det kommer till videos har jag inte en aning om vad som gäller i dagsläget. Jag vet att det här inte riktigt var svar på de frågor du hade, men att döma av din text tyckte jag att det såg ut som att du behövde läsa det jag just skrev.

 

 

Bra text luap!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sakt det var inte de ja frågade efter ,, Phil ivey bland annat förlorade också massa i början tror ni alla blir en vinnare direkt? Det tar tid att bli en vinnare ,, daniel cates förlorade ocksåmkt i början ... De jag frågade efter var hur jag skulle utveckla mitt spel inte tips om att jag skulle lägga ner . Så aa kom med tips hur jag ska utvecklas bluefire poker eller cardrunners ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sakt det var inte de ja frågade efter ,, Phil ivey bland annat förlorade också massa i början tror ni alla blir en vinnare direkt? Det tar tid att bli en vinnare ,, daniel cates förlorade ocksåmkt i början ... De jag frågade efter var hur jag skulle utveckla mitt spel inte tips om att jag skulle lägga ner . Så aa kom med tips hur jag ska utvecklas bluefire poker eller cardrunners ..

 

Du postar ett inlägg som nybörjare på ett forum med extremt mycket kunskap och det enda du vill ha tips om är om du ska välja cardrunners eller bluefire? :-) På det så ignorerar du de goda råd du får också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en vinnare i sit and go me de känns väldigt svårt att leva på sit and go då de är väldigt många 50/50 All in ,, särksilt när de är 3 man o man snor blinds .

Vad lätt det blev. Spela SnG. Gå upp och ner i nivåerna för att maximera tillväxten av din BR. Spela cashgame för fikapengar och dra in stålarna på SnG.

Varians kommer du att få leva med, bit ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steg 1: Sluta försöka tjäna snabba pengar. Fixa till ditt mindset och gör det långsiktigt. Gör det ordentligt från början och visa att du inte är en sopa som inte kan stå för saker du själv lovar dig.

 

Steg 3: Ge det ett enda seriöst försök.

 

Får du inte till det trots att du försöker tycker jag att du aldrig mer ska röra pokern.

 

När det kommer till videos har jag inte en aning om vad som gäller i dagsläget. Jag vet att det här inte riktigt var svar på de frågor du hade, men att döma av din text tyckte jag att det såg ut som att du behövde läsa det jag just skrev.

 

(Första fetningen är min) Kunde inte hålla med mer. De ytterst få som har en långsiktig approach misslyckas praktiskt taget aldrig. Att de sen lyckas olika bra är en annan sak.

 

Ang, din fetning är jag osäker. Det betyder i praktiken att hans pokerkarriär till väldigt stor del avgörs av variansen? Det finns fortfarande tillräckligt mycket döda pengar i pokern för att alla som vill tillräckligt mycket ska kunna få ut en del av kakan. Är man sedan aningen mer begåvad än gemene man finns det fortfarande väldigt mycket pengar att tjäna.

 

Nypa salt osv, jag sitter och bajjar på förfesten (kvalitets förfest, aldrig smakar öl så gott som på dass)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är konstigt hur många personer som går in med den här inställningen. Klagar på "bad beats" etc. Bad beats är någonting som inte existerar. Det kallas för variance och det är en stor del av spelet. För att bli vinnande i poker så måste du tänka långsiktigt och det är därför du inte kan ha en bankrulle som är mindre än 30-50 buy-ins. Det funkar helt enkelt inte.

 

Deuces Cracked tycker jag är en kanonsite. Dom lär ut både hur man spelar och hur man hanterar allt runt omkring.

 

Lär dig att sätta upp stenhårda regler och följa dom till 100%. Annars kommer du aldrig lyckas.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...