Gå till innehåll

Rakeback på ipoker!


oscar4122

Recommended Posts

Hej!

 

Jag blev erbjuden att få en rb-deal motsvarande 55% på siten latjolajbanpoker, tillhörande Ipoker nätverket. Lät ju väldigt lockande med tanke på att jag under en tid grindat cg på diverse sidor var min rb varit betydligt lägre. Jag räkande ut på en s.k "rb-calulator" att jag skulle få någonstans kring 500 dollar i rb efter 60 timmar spelade på NL20 FR, 6-tabling. Jag har grindat på denna site i 2 veckor ganska exakt. Och Jag har räknat ut att jag har fått betydligt mycket mindre rb än jag räknade med, jag har fått ungefär 1/4 av vad jag väntade mig att få hittills. Har jag missat något angående deras rb, räknar dem på något annat sätt än exempelvis Fulltilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, 500$ låter väldigt mycket för nl20 fullring faktiskt, tror inte den rbräknaren är riktigt rätt. Kanske menar att du rejkar 500$ och får ut 275$?

 

Ja, det lät riktigt bra! Nej, jag står fast vid att det var 500 i rake back som det syftades på :) Som du sa, den kanske inte var riktigt rätt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det är det såhär:

 

på Ipoker får man bara ta del av rakeback från de potter man inte foldat preflop.

på FTP delas allt jämnt till alla som blev tilldelade kort i handen.

 

vad är då bäst?

 

27% rakeback på FTP eller 55% rakeback på iPoker?

 

detta beror ju såklart på hur många händer man spelar. Jag är ganska tight och har en vpip på 10-12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha kvar din deal kanske du bör ta bort sajtens namn. Dealen du har bryter mot nätverkets regler och ger feta böter till sajten.

 

FTP har bytt metod för uträkning av rake och har numera weighted contributed. Rakeback-uträknare stämmer inte för fem öre (jag har iaf inte stött på någon som är realistisk) då de är programmerade till att sälja rakeback-deals.

 

iPoker har förövrigt average contributed. Raken fördelas lika mellan de som bidragit till potten, även om det bara är 1 sb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det är det såhär:

 

på Ipoker får man bara ta del av rakeback från de potter man inte foldat preflop.

på FTP delas allt jämnt till alla som blev tilldelade kort i handen.

 

vad är då bäst?

 

27% rakeback på FTP eller 55% rakeback på iPoker?

 

detta beror ju såklart på hur många händer man spelar. Jag är ganska tight och har en vpip på 10-12

 

Det är som att välja mellan pest eller kolera.Jag tar hellre min förkylning till 53% på prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag blev erbjuden att få en rb-deal motsvarande 55% på siten latjolajbanpoker, tillhörande Ipoker nätverket. Lät ju väldigt lockande med tanke på att jag under en tid grindat cg på diverse sidor var min rb varit betydligt lägre. Jag räkande ut på en s.k "rb-calulator" att jag skulle få någonstans kring 500 dollar i rb efter 60 timmar spelade på NL20 FR, 6-tabling. Jag har grindat på denna site i 2 veckor ganska exakt. Och Jag har räknat ut att jag har fått betydligt mycket mindre rb än jag räknade med, jag har fått ungefär 1/4 av vad jag väntade mig att få hittills. Har jag missat något angående deras rb, räknar dem på något annat sätt än exempelvis Fulltilt?

 

Finns inte en chans i helvete att du skulle få 500$ i rejkback efter 60h spel och absolut inte på NL20.

Att du skulle kunna rejka 500$ är en annan sak och mer troligt och det innebär att du skulle få tillbaks 275$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...