Gå till innehåll

Splashys Aktiedagbok


splashy

Recommended Posts

Har det senaste börjat intresserat mig för aktier. Har länge bara haft pengar avsatta på Avanza Zero vilket dock har gått väldigt bra. Men tycker det inte är lika stimulerande som aktier verkar vara.

 

Har pengarna på AZ för jag är övertygad om att börsen över en längre period kommer gå bättre än något annat räntekonto. Tycker dessutom fonder i stort annars verkar väldigt tråkigt. Jag är ung och känner inget behov av att investera långsiktigt i någon fond som jag egentligen inte har någon som helst koll på.

 

Har egentligen inga vidare kunskaper så tror det inte kommer vara så mycket tekniska analyser med köp och sälj signaler. Utan sätter mig snarare in i företagen och marknaden jag vill handla i. Blir nog mest small/mid cap företag.

 

Vinnande strategi? Troligen inte.

 

Följ en amatör och ser hur han gular.

 

Om mig

 

 

21 år, bor i en mellanstor håla på västkusten. före detta pokerspelare som klonkade friskt som 16- 18-åring. insåg att poker trotts allt inte var något för mig, tog ut det mesta och har levt ett ganska vanligt liv efter det. ingen vet väl egentligen att jag har gjort några större summor på poker. men föräldrarna har väl undrat ibland hur jag haft råd med en del resor och sådant som jag gjort.

 

Fick ett erbjudande för snart 1 år sedan att gå med som delägare ett nystartat bolag mot att jag initialt inte tog ut någon lön. Nu växer vi så att det knakar. Stimulerande och jättekul, har helt klart varit det bästa året i mitt liv.

 

Spelar sällan poker nu för tiden, om jag gör det så är det i de flesta fall på CC i Göteborg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall bli kul också!

 

Nyklippt och nyrakad tar jag mig an utmaningen.

 

Bolag jag fastnat för.

CDON, köper de flesta lönsamma e-handelsbutiker som finns. Gillar idén med att göra det. De lär antagligen inte heller sluta med det. Deras portfölj är även ganska spridd.

 

Sedan måste jag hitta ett it-konsult bolag. Det är verkligen guld och gröna skogar just nu. Rätt lungt nu under sommaren men vi själva har en del intressanta projekt till hösten och vi har sett en otroligt stor efterfrågan.

 

Ring random bolag om det så är ny webbplats, databaslösning, intranät eller affärssystem så behöver du inte leta länge förens du hittar ett bolag som efterfrågar något utav det.

 

HiQ, Acando, Know IT, vilka fler har vi? Med förhoppning om att kunna handla lågt nu under sommaren vill jag hitta ett IT-konsult bolag som säljer bättre än väntat under hösten, vilket jag tror en del kommer göra.

 

Sedan vad tror vi om Net Entertainment? Är euron för svajig? Skall vi vänta på Grekland?

 

Kan du inte berätta lite mer om ditt företag?

 

Synd att säga mitt, fick chansen att hoppa på och tog den. Äger minst av alla delägare. Vi jobbar främst med sök, sociala medier och konverteringsoptimering och sådant där om det säger något.

 

Vill helst inte outa mig, känns som att jag lätt kan göra det om jag går in för mycket på företaget.

 

 

Edit:

Presenterar en portfölj i slutet av månaden. Motiverar den och hoppas lr nja inte hoppas men lär väl bli sågad vid fotknölarna.

 

Tills dess svamlar jag nog om de flesta bolag som finns där ute!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 4 months later...
hur går det? =)

 

Vill bara tacka ödmjukast för bumpen på denna. Fick upp ögonen för samtliga nämnda bolag då. Köpte inte riktigt argumentet varför man endast skulle köpa i ett it-konsult bolag om marknaden nu växte så mycket. Så köpte i alla.

 

 

CDON upp ca 70%

Acando upp ca 10%

Know IT upp ca 30%

HiQ upp ca 30%

 

Index upp 10%

 

(Sedan 27 Sep.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...