Gå till innehåll

Isildur1 Deal med Pokerstars


Goldwinner

Recommended Posts

Skrönor här hemma säger att han skulle ha £100k i månaden. Vilket antagligen inte stämmer någonstans. Någon råkade väl slänga på en nolla när de skulle återberätta historien nedan.

 

För tydligen skulla han ha blivit erbjuden £50k i månaden och betald lägenhet. Han skulle då ha sagt £100k och PS skulle accepterat. Tror historien mycket väl kan stämma om det inte var för att det ligger en nolla för mycket i siffrorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrönor här hemma säger att han skulle ha £100k i månaden. Vilket antagligen inte stämmer någonstans. Någon råkade väl slänga på en nolla när de skulle återberätta historien nedan.

 

För tydligen skulla han ha blivit erbjuden £50k i månaden och betald lägenhet. Han skulle då ha sagt £100k och PS skulle accepterat. Tror historien mycket väl kan stämma om det inte var för att det ligger en nolla för mycket i siffrorna.

 

Vad bygger du dina åsikter på? Varför är den ena siffra mer rimlig än den andra? Vilken historia är det som mycket väl kan stämma, att PS och VB skulle ha diskuterat en deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok att Stars tjänar pengar men att de skulle kasta iväg miljoner i månaden till en kille som oavsett om han är världens dragplåster knappast kommer dra in en bråkdel av denna summa är väl ändå att ta i. Han spelar en showdown lite då och då o ställer upp på div bilder men vad fan mer gör han för stars liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de flesta verkar ha glömt vilken hype han hade när han var okänd, hur han genererade typ 2miljoner views på NVG's hs-tråd när rekordet innan han dök upp låg på typ 350k? :)

 

Han hade nog ett bra värde tidigare, kanske jävligt överskattat värde men han hade säkerligen ett värde vid signeringen. Han har dock dalat sen dess som "märke", även om han har tagit de flesta av showdownsen så har folk tröttnat(swungs fram och tillbaka utan en riktigt ordentlig run-up). vad dock stars vet är att även om de kan förmodligen omförhandla kontraktet senare så tror jag de inte vill släppa honom i första taget för vad herr viktor blom gör jävligt bra så är det att locka hs-action till den site han spelar på, och railbirdsen följer hs-action vilken den än är. När han började på stars, så stendog FTP, och detta hade inte med black friday etc o göra för det var en bra bit tidigare, spelarna började prioritera spel på stars, och railbirdsen kommer ju givetvis efter.

 

Snacket går, åke satt o railade hs häromkvällen berättar för grabbarna på fikarasten i VVS-lokalen osv.

 

Vad han nu ska tjäna kan man ju omöjligen spekulera i, men nog tror jag det ligger en bra bit under $£€100k i månaden, det är en rätt sanslös summa... $£€40k i mån och poker-relaterade resor/lägenhet betald är rätt grym deal.

 

 

tl;dr hans varumärke har ju klart minskat sen signeringen, men han är fortf värd en hel del för stars för att han är en hs-actionmagnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det handlar större summor än de som nämnts, durrrr fick väl 2M/år av ftp och isildur har bra mycket mer railers och fans än durrrr.

 

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=isildur1&word2=durrrr

http://www.google.com/trends?q=durrrr%2Cisildur1&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0

 

Vad jag vet så har ingen någonsin verifierat den summan, den är lika mycket tagen ur luften som isildurs $100k i månaden bara för att railbirds tycker han har backat ungefär den summan några dagar in i början av varje ny månad, men han är inte ens back på stars just nu om man räknar in de sessions han spelade innan de började tracka hans personliga $25/50 bord och hans sng-resultat så att han skall "busta $100k i början av varje mån" verkar fel, detta är inget jag orkat räkna på själv utan något som ben wb på 2+2 säger som enligt mig är en av de mer pålitligare nvg-källorna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bygger du dina åsikter på? Varför är den ena siffra mer rimlig än den andra? Vilken historia är det som mycket väl kan stämma, att PS och VB skulle ha diskuterat en deal?

 

Nära bekanta till Blom. Är själv ytligt bekant med Blom. Jag menar att det mycket väl kan stämma att han utan att blinka begärde den dubbla summan i avtalet.

 

Jag ställer mig tvivelaktigt till att Blom är värd £1.2m/y, boende, inköp och resor till diverse tävlingar. Tror inte han drar tillräckligt med spelare helt enkelt. Ur ett varumärkesperspektiv tror jag att man har mer att tjäna på att signa killar som Mats Sundin som gärna figurerar som affischnamn.

 

Blom drar ju bara ett visst segment utav spelare. Railbirds och några få highstakes spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

splashy nu gissar jag bara men "några få highstakesspelare", dem har väl allihop tillsammans en rätt stor fanbase? kan tänka mig att railbirds/fanboys är en av de flitigaste på leverera gratisreklam genom att prata högt och brett till alla på bussen/skolgården/vvs-fikarummet de känner om deras idols senaste vinstkväll/förlustkväll.

 

Kan tänka mig att railbirds/hits/views och liknande i slutändan är rätt bra reklam i slutändan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad han nu ska tjäna kan man ju omöjligen spekulera i, men nog tror jag det ligger en bra bit under $£€100k i månaden, det är en rätt sanslös summa... $£€40k i mån och poker-relaterade resor/lägenhet betald är rätt grym deal.

 

Vad jag vet så har ingen någonsin verifierat den summan, den är lika mycket tagen ur luften som isildurs $100k i månaden

 

Hur kan du spekulera i det här egentligen när du inte har någon grund alls att basera det på? Ni som gissar i den här tråden, vad baserar ni egentligen ert gissande på, har ni nånting alls att gå på eller är det siffror ni själva känner skulle vara vettiga om ni var Pokerstars?

 

Ingen vet egentligen nånting... Din gissning på 40 k i månaden killerwolf, är ju exakt lika mycket tagen ur luften som folks 100 k gissning. Ser inte riktigt hur ni får det till att den ena gissningen skulle vara mer vettig än den andra? Återigen, vad baserar ni det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att spekulera :), visst jag sa emot mig en massa satt och grindade medan jag skrev. Jag menade helt enkelt bara att $100k dealen är en allmänt spridd osanning på 2+2 forumen för att han har bustat exakt $100k vid ett par tillfällen, och att jag personligen trodde det var mkt lägre, utan att tillföra något konkret ville bara ha det sagt typ.

 

Var inte så jäkla grinig! Gillar btw din tråd mannen, class act. Nu ska jag luncha :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag är som sagt bara nyfiken på varför ni tror som ni gör. Utan insyn kan det väl va allt från 10 k till 1 mil i månaden han kan få, eller?

 

Är inte grinig, bara nyfiken. Tack för det k1ll3rw0lf.

 

Det är väl ganska självklart att spekulationer från folk som spelat poker länge och föjt med i HS världen vad det gäller nyheter och skvaller har mer koll än vad gemene man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska självklart att spekulationer från folk som spelat poker länge och föjt med i HS världen vad det gäller nyheter och skvaller har mer koll än vad gemene man har.

 

Ja, det köper jag. Men det är ju lustigt att du inte svarade på frågorna som jag upprepat flera gånger, även om du inte bidragit förrens nu. Så frågar inte dig "vad baserar du ditt uttalande på?", men är nyfiken på vad alla andra baserar sina uttalanden på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det handlar större summor än de som nämnts, durrrr fick väl 2M/år av ftp och isildur har bra mycket mer railers och fans än durrrr.

 

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=isildur1&word2=durrrr

http://www.google.com/trends?q=durrrr%2Cisildur1&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0

 

durrrrrrrrrrrrr nekade ett $2M/år kontrakt från stars och signade istället med ftp för en okänd summa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...