Gå till innehåll

Intressant hand svs 1/2kr


Recommended Posts

Hur bör man spela denna hand?

Fi lirar VP: 20-25 och hans reraise var väldigt låg

 

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k470.29

BB: k403.00

UTG: k497.20

Hero (BTN): k336.64

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has K:heart: Q:club:

 

UTG raises to k7.00, Hero raises to k21.00, fold, fold, UTG raises to k55.00, Hero calls k34.00

 

Flop: (k113.00, 2 players) 3:heart: Q:diamond: 6:club:

UTG bets k68.00, Hero calls k68.00

 

Turn: (k249.00, 2 players) 5:diamond:

UTG bets k216.00, ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det enkelt för dig och vik pre om du nu verkligen vill 3beta KQ här?

 

Tänkte precis samma sak... Du har säkert en anledning till 3b, som känns lite ostandard, men att calla 4b o sen vika när du träffar det du kan förvänta dig att träffa större delen av gångerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis samma sak... Du har säkert en anledning till 3b, som känns lite ostandard, men att calla 4b o sen vika när du träffar det du kan förvänta dig att träffa större delen av gångerna?

 

Tycker handen är lite för bra för att 3bet/folda och lite för dålig för att 3bet/syna så därför flattar jag pre här som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det enkelt för dig och vik pre om du nu verkligen vill 3beta KQ här?

 

Kommer nog spela så som du sa i fortsättningen. Som sagt så slår jag ju inte särskilt många händer i hans 4-bets range (JJ,QQ,KK,AA,AK).

 

Och på floppen valde jag att syna och hoppades på att han skulle ge upp senare gator. Men när han fortsätter betta på turn så är jag övertygad om att FI sitter

på AA/KK och valde därmed att folda:-( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket skede preflop menar du att han ska folda?

 

Kastar du KQ på knappen här 4-handat? Eller menar du att 3bets-fold är den bästa linjen?

 

Om vi trebetar KQo här så gör vi det som en bluff. Vi ligger inte före en så här pass tight spelares range från CO. Det säger sig självt att om vi ska syna ett 4bet mot en range som därmed snävats in ytterligare så måste vi känna oss säkra på att vi kan spela ut honom i långa loppet postflopp. Med en hand som dessutom kommer att försätta oss i exakt såna här lägen som nu skedde. Som spelat är folden bättre när omslaget kommer.

 

Som syn pre istället för 3bet så är den på gränsen för mig. Kan mycket väl tänka mig att folda handen mot en tight spelare. Det är säkert ett dåligt spel på högre nivåer, men på lowstakes där jag själv lirar och med avsaknaden av ett riktigt vasst postfloppspel (en egenskap jag gissar att jag delar med 98% av lirarna på nivån) så tror jag faktiskt att det är bättre - inte minst om du spelar på ett bord där FTS-frekvensen är ganska hög. Försök sno fler potter istället och involvera dig inte i onödan i händer där andra spelare redan visat intesse med marginella och klassiska "trouble hands".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det finns ingen UTG och MP. Motståndaren är i CO. :-)

 

Hursomhelst, syna KQ på knappen 4 handat och spela poker postflop. Det är mycket trevligt och enkelt att spela KQ i position mot en motståndares CO PFR range. Det suger och spela KQ mot en motståndares 4 bet range. Även med position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...