Gå till innehåll

Full Tilt kastar bort mina pengar


mmmqqq

Recommended Posts

För c:a 1 månad sedan kunde jag inte logga in på mitt full tilt konto

och kunde på min mail läsa att jag blivit utslängd pga samröre

med någon annan som brutit mot deras regler/fuskat, eller vad det kan handla om.

 

Detta var något jag ändå kan acceptera då jag tycker deras support har varit under all kritik sen jag började spela där och att jag var allmänt trött på FT.

 

Problemet som följde var dock att jag skulle få ut en betydlig summa pengar från kontot på ett smidigt vis. Jag har alltid föredragit Moneybookers, men det var inte längre ett alternativ sen black friday, då Full Tilt och MB har haft strul med sitt avtal. Mitt andra alternativ var Neteller, vilket de sa skulle fungera alldeles utmärkt.

 

Jag gjorde mitt val via e-post och fick detta svar:

 

"Hej xxx!

 

Tack för att du kontaktar oss.

 

Tyvärr, på grund av restriktioner på ditt Full Tilt Poker konto kan vi endast låta dig göra uttag genom check. var vänlig och bekräfta att detta är en acceptabel form för uttag och vi kommer att börja skicka checker till dig..."

 

 

 

Jag hade vid det här laget inte kollat min mail på 3 dagar och fick till min förvåning se att de redan börjat skicka ut checkar utan mitt godkännande.

 

Efter detta har jag vid flera tillfällen försökt nå supporten som totalt ignorerar mig och fortsätter skicka checkar till mig varje dag.

 

Problemet med det här är framför allt att jag kommer vara bortrest mellan slutet av juni och augusti och vad jag förstår så kommer dessa checkar inte ha teckning när jag kommer tillbaka.

 

 

 

Jag kan inte med ord beskriva hur förjävligt jag tycker dom beter sig.

 

Vad kan jag göra? Polisanmäla?

 

Finns det något telefonnummer jag kan nå personer inom Full Tilt som kan hjälpa mig?

 

Jag har efterfrågat ett telefonnummer flera gånger utan svar.

 

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är förjävligt nog att de skickar ut checkar precis som de känner för.

 

De har delat upp min bankrulle i 20 checkar som kommer skickas ut under någon månad nu, helt utan mitt godkännande.

 

Jag kan ha fel, men brukar inte checkar sluta ha teckning efter någon månad?

 

Då är de dessutom värdelösa när jag kommer tillbaka från USA som är planerat sedan lång tid tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fuskat? Vad baserar du det på din korkade jävel?

 

Det är inte första gången Full Tilt stänger av någon pga att det finns "kopplingar" med andra avstängda. Själv är jag helt omedveten om, vem/vilka det skulle vara.

 

Att de stängt av mitt konto bryr jag mig som sagt inte ens om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är förjävligt nog att de skickar ut checkar precis som de känner för.

 

De har delat upp min bankrulle i 20 checkar som kommer skickas ut under någon månad nu, helt utan mitt godkännande.

 

Jag kan ha fel, men brukar inte checkar sluta ha teckning efter någon månad?

 

Då är de dessutom värdelösa när jag kommer tillbaka från USA som är planerat sedan lång tid tillbaka.

 

10 dolls per stycke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta alla mailen från Full Tilt, Dom som beskrev hur du blev avstängd för collusion.

Inget doktorerat skit. Det sista mailet har du ju skrivit själv, jävla fjant.

Skriv ditt screenname också så kan vi själva se vad du har haft för dig.

 

 

OP och alla andra som känner sig träffade, när ska ni inse att ingen går på era historier om att ni blivit bannade för något ni inte gjort?

Det är av den enkla anledningen att det hittils aldrig har hänt på Stars eller Full Tilt. Precis, aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även säga att amerikanska checkar är ganska värdelösa i Sverige, dom måste skickas till ett granskningslabb i Danmark som kollar att dom inte är falska.

Hela den proceduren kostar 5-600 per check har jag för mig.

Men prova o gå till din personliga bank och hoppas du har tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även säga att amerikanska checkar är ganska värdelösa i Sverige, dom måste skickas till ett granskningslabb i Danmark som kollar att dom inte är falska.

Hela den proceduren kostar 5-600 per check har jag för mig.

Men prova o gå till din personliga bank och hoppas du har tur.

 

Stämmer, har haft kostnader upp till 900 spänn för att lösa in en vanlig check här i sverige (ganska standard). Haft tur EN gång och slapp kostnaden, det var när jag öppnade nytt konto hos ny bank, var en engångsföreteelse. Vidrigt dyrt i längden att casha checkar här i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta alla mailen från Full Tilt, Dom som beskrev hur du blev avstängd för collusion.

Inget doktorerat skit. Det sista mailet har du ju skrivit själv, jävla fjant.

Skriv ditt screenname också så kan vi själva se vad du har haft för dig.

 

 

OP och alla andra som känner sig träffade, när ska ni inse att ingen går på era historier om att ni blivit bannade för något ni inte gjort?

Det är av den enkla anledningen att det hittils aldrig har hänt på Stars eller Full Tilt. Precis, aldrig.

 

 

 

Jag har endast spelat MTTs och collusion är därför självklart

inget jag sysslat med. Jag blev avstängd för att jag var associerad med någon annan avstängd enligt följande kriterier:

 

* Konton har loggat in från samma dator / IP-adress.

* Överföring av medel mellan de båda kontona.

* Liknande information på kontona.

* Delade betalningsprocessorer.

 

 

Till saken hör fortfarande att jag inte bryr mig ALLS om att jag inte kan spela på Full Tilt Poker längre, då jag anser att värre idioter får man leta efter.

Jag är med andra ord inte själv anklagad för något. Avstägningen anser jag vara helt befängd, men inget jag som sagt bryr mig om mer än att det gav det här resultatet.

Jag känner bara några få bekanta som också spelar på Full Tilt och vet inte alls vem/vilka det här skulle handla om.

 

 

Mailet jag citerade var naturligtvis inte påhittat av mig. Varför skulle det vara det?

 

 

Jag hade en helt öppen dialog med dem om hur jag skulle få ut

pengarna efter att de stängt av mig, när de helt plötsligt bestämde sig för att sluta svara på mina mail och skicka ut checkar på 2000/dollar st. De tog sig med andra ord friheten att göra vad fan de ville utan mitt godkännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer, har haft kostnader upp till 900 spänn för att lösa in en vanlig check här i sverige (ganska standard). Haft tur EN gång och slapp kostnaden, det var när jag öppnade nytt konto hos ny bank, var en engångsföreteelse. Vidrigt dyrt i längden att casha checkar här i sverige.

 

Är det en procentavgift man betalar då?

900kr låter ju helt sanslöst.

 

Hur länge har dessa checkar teckning?

 

Är jag tvungen att sitta hemma och lösa ut checkar i sommar istället för min planerade semester i USA mellan juni-augusti?

 

 

Blir så trött på det här. De fortsätter skicka checkar varje dag utan att svara på mina mail.

Om någon har ett telefonnummer till någon på Full Tilt som kan hjälpa mig så vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har riktat en hel del kritik till Full Tilt Poker och dess support innan och jag misstänker att allt det här är för att jävlas helt enkelt.

 

De sista mailet jag skickade om Neteller som val av uttag innehöll också skarp kritik mot dem. Efter det började de ignorera mig och skicka ut checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fuskat? Vad baserar du det på din korkade jävel?

 

:-D :-D Sorry för dryg kommentar, men tyckte den här linen var för jävla rolig. Fick lite flashback från "Inge Snygg"-busringningarna från när man var 15.

 

 

Ang. ditt case så är väl det enda du kan göra att haffa tag i de ansvariga och prata med dem, vad kan folk på forumet hjälpa dig med? Fortsätt skicka mail och kräv förklaringar. GL. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har endast spelat MTTs och collusion är därför självklart

inget jag sysslat med.

 

Varför skulle endast MTT-spel utesluta att du inte sysslat med collusion?

 

(din story)

 

Detta är som redan nämnts din story/syn på det hela. Pasta alla mail du fått, oediterade så får vi nog en rätt bra bild själva.

 

Om jag ska vara helt ärlig skulle jag, om jag vore du, vara extremt tacksamt att ftp överhuvudtaget väljer att ge dig pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle endast MTT-spel utesluta att du inte sysslat med collusion?

 

 

 

Detta är som redan nämnts din story/syn på det hela. Pasta alla mail du fått, oediterade så får vi nog en rätt bra bild själva.

 

Om jag ska vara helt ärlig skulle jag, om jag vore du, vara extremt tacksamt att ftp överhuvudtaget väljer att ge dig pengarna.

 

Inte det mest effektivaste och smartaste att syssla med collusion när du spelar MTTs med flera 100/1000 spelare.

Rent av efterblivet måste man nog kalla det. Speciellt när man vet hur det det gått för idioter som trotsat den regel och blivit av med extremt mycket pengar.

 

Ska jag vara glad för att Full Tilt först stänger av mig utan någon som helst vettig förklaring och sedan tar sig friheten att skicka ut mina pengar bäst de vill?

 

Jag skulle inte direkt startat denna tråd om jag var en fuskare som ville sitta och spy galla. Har inget intresse i att copy/pasta 10 mail för att "bevisa" något. Allt väsentligt har jag redan fått med.

 

 

 

 

Fick första svaret av Full Tilt nu på 4 dagar. Då har jag ställt extremt många frågor där emellan som de totalt ignorerar. Bland annat det faktum att jag bytt adress och inte kommer vara i Sverige närmaste månaderna. De svarar inte heller på VARFÖR jag inte kan göra en banköverföring, eller andra alternativ.

 

"Hej xxx,

 

Tack för ditt mail.

 

Vi är ledsna men vi kan inte göra ett manuellt uttag till ditt Neteller-konto.

 

Den enda möjliga uttagsmetoden är via check.

 

Tack för ditt samarbete, om du har några frågor så hör gärna av dig.

 

Hälsningar,

 

Anna-Lena

Full Tilt Poker Support"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D :-D Sorry för dryg kommentar, men tyckte den här linen var för jävla rolig. Fick lite flashback från "Inge Snygg"-busringningarna från när man var 15.

 

 

Ang. ditt case så är väl det enda du kan göra att haffa tag i de ansvariga och prata med dem, vad kan folk på forumet hjälpa dig med? Fortsätt skicka mail och kräv förklaringar. GL. :)

 

 

 

Jo, det finns kanske inte så mkt substans i att posta mina problem här.

Tänkte mest som en varning och ännu ett exempel hur Full Tilt Poker behandlar sina kunder, samt få lite tips på hur jag kan hantera problemet själv då de totalt ignorerar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ut pengarna på deras villkor. Har du rent mjöl i påsen så behöver du inte oroa dig mer än att det kanske tar lite längre tid.

 

Tydligen så har han tillräckligt rent mjöl i påsen för att vara berättigad till pengarna han har på sitt konto. Och då ska det inte vara så att man får ut pengarna på deras villkor, utan det är ens egna pengar som man ska få ut på sina egna villkor. Tvinga ut checkar... Tycker inte det är helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så har han tillräckligt rent mjöl i påsen för att vara berättigad till pengarna han har på sitt konto. Och då ska det inte vara så att man får ut pengarna på deras villkor, utan det är ens egna pengar som man ska få ut på sina egna villkor. Tvinga ut checkar... Tycker inte det är helt rätt.
Håller med om att det är kasst men då för att det kostar att lösa ut dem.

 

Något är eller var uppenbarligen skumt med hans konto. Mycket tyder på att det fortfarande är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är kasst men då för att det kostar att lösa ut dem.

 

Något är eller var uppenbarligen skumt med hans konto. Mycket tyder på att det fortfarande är.

 

Ser inte hur det spelar någon roll även om så är fallet, det har inte varit tillräckligt stort övertramp för att konfiskera hans pengar och då är det hans pengar och hans val av uttag.

 

----------------------------------------------------------

 

Sen kan jag säga att mitt konto var avstängt i ca en månad också, försökte logga in och det gick inte, mailade o fick svar att av en av typ 17 möjliga orsaker var mitt konto avstängt, dom ville inte säga vilket. Jag spelar typ hu sngs o lite omaha en gång per månad om ens de, hade ingen aning vad jag gjort. Ganska säker jag aldrig ens vunnit på ftp.

 

Tog en vecka eller två med mail från mig sen öppnades mitt konto o jag skulle inte hålla på med misstänkta grejer, just vad svarade dom inte på o jag har fortfarande ingen aning.

 

Tycker ni är alldeles för snabba o döma folk, särsilt när det är FTP för deras support är jätteåsniga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dömer inte någon, säger ju att det är misstänkt.

 

Har inga som helst anledningar att gråta tillsammans med en random internetanvändare som påstår att en sajt kastar iväg hans pengar även om jag också fått konton låsta ett antal gånger. Dock inte av FTP men spelar inte där så ofta heller. Anser att det är bra med en gång för ofta än en gång för lite.

 

Fått ut via checkar en gång (från AP) och om jag kommer ihåg det korrekt så slapp jag betala för det, på swedbank. Det var över fem år sedan iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte hur det spelar någon roll även om så är fallet, det har inte varit tillräckligt stort övertramp för att konfiskera hans pengar och då är det hans pengar och hans val av uttag.

 

----------------------------------------------------------

 

Sen kan jag säga att mitt konto var avstängt i ca en månad också, försökte logga in och det gick inte, mailade o fick svar att av en av typ 17 möjliga orsaker var mitt konto avstängt, dom ville inte säga vilket. Jag spelar typ hu sngs o lite omaha en gång per månad om ens de, hade ingen aning vad jag gjort. Ganska säker jag aldrig ens vunnit på ftp.

 

Tog en vecka eller två med mail från mig sen öppnades mitt konto o jag skulle inte hålla på med misstänkta grejer, just vad svarade dom inte på o jag har fortfarande ingen aning.

 

Tycker ni är alldeles för snabba o döma folk, särsilt när det är FTP för deras support är jätteåsniga.

 

 

 

Först och främst vill jag tacka dig för lite förståelse i situationen.

Vet vem du år och har spelat en del mot dig* (läs MED dig, collusion såklart)

 

Tråkigt att det ska bli sådan fuskhets så fort det är random player vs pokersajt.

Utgår folk från att man postar den här typen av ämnen som fuskare från början?

 

Rubriken på tråden kanske jag kan ta tillbaka, men poängen med det hela är att jag personligen tycker att dom beter sig förjävligt och att folk ska vara medvetna om att de kan göra på det här viset. Usch, tvi, kräk säger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...