Gå till innehåll

Kommer jag någonsin bli vinnande? Borde jag lägga av?


sommarpeng

Recommended Posts

Ber om ursäkt om jag postar i fel forumsdel nu.

 

Nu har jag spelat poker i närmare ett år där jag senaste halvåret har börjat spela mer intensivt och även försökt lära mig på riktigt genom att läsa böcker och hänga en del här på forumet. Problemet är bara att jag inte går plus. Jag gör insättning efter insättning utan att lyckas bygga upp någon nämnvärd rulle.

Det bästa jag åstadkommit är när jag cashade ut 125$ efter en insättning på 25$, alltså +100. Häromveckan jobbade jag mig upp till 250$. Även det efter att ha satt in 25$. Men nu är det tomt på kontot igen.

Jag vinner hyfsat stadigt den första halvtimman, men sedan tröttnar jag men slutar likt förbannat inte spela. Vilket allt som oftast resulterar att jag backar. Jag kan teorin helt okej med tanke på nivån jag spelar på. Problemet är att jag skiter i odds osv och istället går på magkänsla. Allt som oftast vet jag att om jag trycker på "call" så kommer jag förlora. ÄNDÅ TRYCKER JAG! Och visst förlorar jag. Jag lovar mig själv inför varje spel att jag inte ska fullfölja med enbart par med hög kicker osv. Ändå gör jag det.

 

Nu befinner jag mig nånstans där jag måste bestämma om jag ska sluta spela helt och hållet eller inte. Vilket jag verkligen inte vill. Jag vet att jag skulle kunna vinna om jag spelar som jag borde. (logiskt?) Hoppas ni förstår vad jag menar.

 

Är det någon här som har tips? Jag har funderat på småsaker så som att fästa post-it lappar på skärmen med texter som t.ex. "Är jag säker på att min hand räcker här?" "Är det troligt att jag träffar något om jag synar detta bet?" OSV OSV.

Eller ska jag helt enkelt sluta spela?

 

Jättetacksam för eventuell feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

patetiska svar... sluta vara så svag det är som när tjockisar säger "men åh jag kan inte sluta äta choklad trots att jag precis tryckt en hel pizza och 1,5 liter cola, det är liksom helt omöjligt att kontrollera."

 

Ta dig i kragen Matilda.

 

Det här lyckades jag inte förstå. Och inte heller vad BRM skulle kunna betyda. För övrigt tackar jag för svaren. Skönt att ni alla var så enade. Blir lite lättare att lägga ner då =) Tack ska ni ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar att du vet ju själv varför du inte vinner och du vet hur du ska ändra på det. Då är det bara diciplinera sig själv.

 

Att faila där är som en tjockis som vet att han kommer fortsätta vara tjock om han håller på trycka chokladtårta. Men han har dålig diciplin och fortsätter vara tjock.

 

Att säga att du inte kommer kunna vinna är som att säga åt tjockisen att han aldrig kommer kunna gå ner i vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du inte vad BRM står för vågar jag nog påstå att du inte ens står dig särskilt bra ens teorimässigt. Sorry!

 

Tips:

Spela bara när du mår bra.

Spela bara om du tycker att det är kul. Tycker du inte att spelet är stimulerande utan bara ser poker som ett enkelt sätt att kunna vinna pengar tycker jag att du lika gärna kan spela Lotto..

Köp en/flera pokerböcker.

Surfa ett par timmar här på PF dagligen och läs allt du kommer över.

Köp pokertidningar.

Raila spelare som du vet är vinnande(gärna på din nivå).

Spela inte för pengar du är rädd att förlora och spela med BRM och spela inte en endaste hand förrän du lärt dig innebörden.

Försök hitta "din" spelform.

Analysera ditt spel i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar att du vet ju själv varför du inte vinner och du vet hur du ska ändra på det. Då är det bara diciplinera sig själv.

 

Att faila där är som en tjockis som vet att han kommer fortsätta vara tjock om han håller på trycka chokladtårta. Men han har dålig diciplin och fortsätter vara tjock.

 

Att säga att du inte kommer kunna vinna är som att säga åt tjockisen att han aldrig kommer kunna gå ner i vikt.

 

+1

 

V'nliga hälsningar 169 cm och 140 kg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du inte vad BRM står för vågar jag nog påstå att du inte ens står dig särskilt bra ens teorimässigt. Sorry!

 

Jo, jag vet vad det innebär, men vad menar du? Att jag spelar på för hög nivå sett till min rulle? Det är å andra sidan något jag kan hålla med om.

Tips:

Spela bara när du mår bra.

Spela bara om du tycker att det är kul. Tycker du inte att spelet är stimulerande utan bara ser poker som ett enkelt sätt att kunna vinna pengar tycker jag att du lika gärna kan spela Lotto..

Köp en/flera pokerböcker.

Surfa ett par timmar här på PF dagligen och läs allt du kommer över.

Köp pokertidningar.

Raila spelare som du vet är vinnande(gärna på din nivå).

Spela inte för pengar du är rädd att förlora och spela med BRM och spela inte en endaste hand förrän du lärt dig innebörden.

Försök hitta "din" spelform.

Analysera ditt spel i efterhand.

 

Tackar så mycket för tipsen. Nummer 1 och 2 är något jag verkligen tänkt mycket på. För det är helt enkelt som du säger. När jag är på bra humör och sugen på att spela, då vinner jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här citatet talar för sig själv "Jag vinner hyfsat stadigt den första halvtimman, men sedan tröttnar jag" är det så att man är less på 30 minuter då funkar det inte med poker, är ju inte några snabba pengar direkt.

 

Fast det är inte själva spelet jag tröttnar på. Jag uttryckte mig kanske lite fel, men det jag egentligen menar är att efter en stunds spelande så börjar jag fokusera på annat. Jag öppnar webbläsaren. Jag öppnar dokument jag håller på att skriva på, osv osv. Om jag i stället skulle stänga ner pokern när jag känner bristande koncentration tror jag att det hela skulle gå mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är inte själva spelet jag tröttnar på. Jag uttryckte mig kanske lite fel, men det jag egentligen menar är att efter en stunds spelande så börjar jag fokusera på annat. Jag öppnar webbläsaren. Jag öppnar dokument jag håller på att skriva på, osv osv. Om jag i stället skulle stänga ner pokern när jag känner bristande koncentration tror jag att det hela skulle gå mycket bättre.

 

Med reservation för att jag inte är Läkare, men det låter som du något tex Adhd/damp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...