Gå till innehåll

The Big $22 TKs 20x djupt


eschmanCAT

Recommended Posts

Väldigt vekt bord, med få duktiga/aggresiva. BB är en stor spewapa. Borde jag 3b post-flop, eller fist-ch/r de flesta turns?

 

No Limit Holdem Tournament

PokerStars

8 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

$20+$2

 

Stacks:

UTG Hero (5,217)

UTG+1 wise1310 (5,882)

MP1 polymerik (12,480)

MP2 Yeslifer (8,145)

CO KnjazMorozov (7,262)

BTN 11_SKOAL_11 (2,125)

SB masterxcvt (5,983)

BB supervinz (11,765)

 

Blinds: 125/250 Ante 25

 

Pre-Flop: (575, 8 players) Hero is UTG 10:spade: K:spade:

Hero raises to 500, 6 folds, supervinz calls 250

 

Flop: 3:spade: 6:spade: 10:diamond: (1,325, 2 players)

supervinz checks, Hero bets 500, supervinz raises to 1,250, Hero calls 750

 

Turn: 4:spade: (3,825, 2 players)

supervinz bets 1,000, Hero goes all-in 3,442, supervinz folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker om floplinjen! Speciellt eftersom han är en spewig och säkerligen kommer dra av en del bluffar på turn.

Även turn gillas, då vi är ur position och vill ha betalt av händer med värde som inte skulle beta river. Ibland pga halvsvag hand, ibland pga spader på river, ibland pga att en eventuell syn av oss på turn ser väldigt stark/underlig ut och ibland för att han är en fegis :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre är gränsfall, du är för short för att spela såna händer ur den pos, men ok då.

 

På flopp tror jag både vi kan flatta o raisa beroende lite på readen vi har på FI. Flattar vi vill jag också flatta any turn och dega any river typ. Som spelat luktar det så starkt färg från din hand så kan mycket väl se att han foldar nästan hela sin range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man måste förstå att när spader faller på turn reppar din bet bara färgar och bluffar, allt annat hade synat och hoppats på billig river eller foldat. Bluffar kan vi också typ ta bort då stackarna inte direkt uppmanar till sånt spel och jag tror väldigt få är kapabla till det.

 

Med synen reppar vi rätt brett även om det som nån sa ser lite fishy ut.

 

Tror som sagt att om man ska spela aggro nånstans i handen är det på flopp, men gillar slowandet bättre där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man måste förstå att när spader faller på turn reppar din bet bara färgar och bluffar, allt annat hade synat och hoppats på billig river eller foldat. Bluffar kan vi också typ ta bort då stackarna inte direkt uppmanar till sånt spel och jag tror väldigt få är kapabla till det.

 

Med synen reppar vi rätt brett även om det som nån sa ser lite fishy ut.

 

Tror som sagt att om man ska spela aggro nånstans i handen är det på flopp, men gillar slowandet bättre där med.

 

Jag kan inte riktigt se några händer som hade synat turn, för att sedan folda river vid ett kort som inte är ett spader. Alltså har vi vid syn på turn bestämt oss för att gå hela vägen, iaf kommer det att se ut så imo. Det ser starkare ut att släppa ett gratiskort när vi är vi väl är commitade, än vad det gör att pusha. För att kunna få value och för att det ser ut som ett svagare spel, så pushar jag turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt se några händer som hade synat turn, för att sedan folda river vid ett kort som inte är ett spader. Alltså har vi vid syn på turn bestämt oss för att gå hela vägen, iaf kommer det att se ut så imo. Det ser starkare ut att släppa ett gratiskort när vi är vi väl är commitade, än vad det gör att pusha. För att kunna få value och för att det ser ut som ett svagare spel, så pushar jag turn.

 

Finns ju massor av scenarion där vi sitter halvstarka med drag där vi kan syna turn o folda river. Dessutom finns det ett gäng kort som kan hjälpa hans hand om den är halvdålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...