Gå till innehåll

$22 1r1a 99 Djupt


eschmanCAT

Recommended Posts

Villian spelar 11/11 över 50 händer. Är detta push/fold? Bordet är väldigt aggro, och jag skulle pushat mot alla andra, men den här killen är så tight. AVG är på 650k, och vi är bara tre bord kvar.

 

No Limit Holdem Tournament

PokerStars

7 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG fesar (388k)

UTG+1 buckguy2200 (892k)

MP meneerbeer (2,112k)

CO Hero (512k)

BTN FourClover01 (507k)

SB Connor Sarah (572k)

BB Obär89 (617k)

 

Blinds: 10k/20k Ante 2k

 

Pre-Flop: (44k, 7 players) Hero is CO 9:heart: 9:club:

fesar raises to 49k, 2 folds, Hero??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
1. Det är under 20BB effektivt

2. Det är riktigt trist att spela postflopp med händer som låga/mellanpar och AQ/AK när man är grund.

 

jag omformulerar lite, 19,4BB djupt är inte AI poker? När du är i position med 19,4BB är väl ett mellanpar som 99 enkelt att fold på en hög bräda mot en Cbet och spara marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag omformulerar lite, 19,4BB djupt är inte AI poker? När du är i position med 19,4BB är väl ett mellanpar som 99 enkelt att fold på en hög bräda mot en Cbet och spara marker.

 

 

Du menar att vi synar och ser en flopp, typ 80% av gångerna (om jag räknat rätt) kommer minst ett överkort att hamna på brädan och sätta oss i en riktigt trist spot. Du vet ju inte om han cbettar 100%, gör han det ska vi syna och ge upp 80% av gångerna, dessutom vet vi ju inte om han har oss slagen de gånger vi vill vara med, inte heller om han ger upp efter sin cbet med händer som Ax.

 

Vi spelar inte för att komma undan setups, vi spelar för att ackumulera marker så vi kan vinna, och är det en +EV spot att dega ska vi göra det framför ett variansminimerade spel som troligen inte ens är +EV. Jag är normalt för variansminimering speciellt när vi har utrymme att spela. Jag vill alltså inte slarva bort eventuell edge på flippar i alla möjliga lägen. Men när vi kommit till detta stadium i turren, en semishort stack, en riktigt fin hand och ett 7mannabord, då måste vi söka flippar som troligen är +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PUSH. 50 händer kan man inte dra nåra slutsattser av men är push även mot 11%. Du har flipp mot 11%, öppnar han 11% och synar 88+,AJs+,KQs,AQo+ har vi drygt 40% vid syn. glöm inte FE och döda marker.

 

 

3 pers efter spelar lite roll men fortf push. push > fold > syn imo

 

EDIT: han kanske öppnar lite tigtare utg men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...