Gå till innehåll

Poker i Thailand; Chiang mai


Recommended Posts

shit hur fan missade jag denna tråd, har länge planerat att flytta till CM i 7mån med tjejen nu i september. Vi fick dock beslutsångest häromdagen, mest för saknaden av strand. Men det är nog fortfarande CM det lutar mest åt.

 

Vi har kollat igenom housesinchiangmai sidan regelbundet senaste månaderna och fastnade för 2 olika, båda dock för c:a 5k SEK i månaden så blir lite förvånad när jag läser första posten. Vill bo schyst, bra läge, max 5min till "city". Kvm bör vara mellan 55 och 80, sovrum enda måstet. Internetuppkopplingen har jag, efter att ha spenderat dagar att gå igenom forum, luskat fram att 3bb premium ska vara den bästa och mest stabila. Självklart kommer jag fixa backup också. Vad jag undrar är dock hur jag ser till att lägenheten jag vill hyra har 3bb premium installerat och klart att köra inom den första veckan jag kommer dit.

 

Pool är ett måste, och nära till ett gym med så man äntligen kan komma igång med träningen men det bör ju inte vara några problem. Vill också att städ ska ingå.

 

En anledningen att vi kom fram till chiang mai var faktiskt att jag läst att just 3bb premium ska fungera som bäst där. En annan var att undvika prostitution. Trodde det var rätt många västerlänningar där, synd att det inte verkar så på TS inlägg.. Att det ska vara lugnt är också ett plus, men vi kommer verkligen sakna stranden..

 

Tycker TS själv att houseinchiangmai-sidan tar överpriser? Rekommenderar du att man fixar boende väl på plats istället om man ska bo där i 7månader? Alla svar uppskattas och tack för all info hittills!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

shit hur fan missade jag denna tråd, har länge planerat att flytta till CM i 7mån med tjejen nu i september. Vi fick dock beslutsångest häromdagen, mest för saknaden av strand. Men det är nog fortfarande CM det lutar mest åt.

 

Vi har kollat igenom housesinchiangmai sidan regelbundet senaste månaderna och fastnade för 2 olika, båda dock för c:a 5k SEK i månaden så blir lite förvånad när jag läser första posten. Vill bo schyst, bra läge, max 5min till "city". Kvm bör vara mellan 55 och 80, sovrum enda måstet. Internetuppkopplingen har jag, efter att ha spenderat dagar att gå igenom forum, luskat fram att 3bb premium ska vara den bästa och mest stabila. Självklart kommer jag fixa backup också. Vad jag undrar är dock hur jag ser till att lägenheten jag vill hyra har 3bb premium installerat och klart att köra inom den första veckan jag kommer dit.

 

Pool är ett måste, och nära till ett gym med så man äntligen kan komma igång med träningen men det bör ju inte vara några problem. Vill också att städ ska ingå.

 

En anledningen att vi kom fram till chiang mai var faktiskt att jag läst att just 3bb premium ska fungera som bäst där. En annan var att undvika prostitution. Trodde det var rätt många västerlänningar där, synd att det inte verkar så på TS inlägg.. Att det ska vara lugnt är också ett plus, men vi kommer verkligen sakna stranden..

 

Tycker TS själv att houseinchiangmai-sidan tar överpriser? Rekommenderar du att man fixar boende väl på plats istället om man ska bo där i 7månader? Alla svar uppskattas och tack för all info hittills!

 

tror den sajten är ok och har väl hyfsade priser men oftast 1års kontrakt på den sajten.

ta första månaden på något serviced apartment och känn efter vilket område ni vill bo i innan ni bestämmer er för 6mån-1års kontrakt.

 

eftersom du tar med dig damen skulle jag reckomendera att bo på en gata som heter "Nimmanhiemen", dit flyttade även en amerikan som tog med sig sin brud, tror de är nöjda.

det är lite dyrare att bo där men för 20k får ni en soft lya där. den gatan är det massor med resturanger, 2 bra klubbar, cafen, lite shopping och är hippaste gatan i chiangmai. det är ingen prostitution där och jag tror detta är ett rätt bra råd :) btw, nära till massor med gym också

 

ang '3bb premium' har jag också hört bra om, det tar 3veckor att få indraget men många här kör även på 'true' och det drar dem in på en dag. oroa dig inte för internet i onödan :-P

 

btw, stranden skulle ni tröttna på ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

härligt drag och GJ i FBgruppen, verkar som endel kommer till CM om några månader 8-)

 

Jag spikar iaf en plats, är beredd att lägga ut ganska mkt för att bo så fint som möjligt.

Sen undrar jag typ hur man löser detta med mat? Är väldigt kräsen när det gäller mat och äter inte speciellt varierad kost osv.

Kan inte laga mat, ingen aning om hur man tvättar kläder, städa hoppas jag att städerska ingår (?).

städerska/maid känns ju givet om man bor 5grabbar i en lya för runt 100K.

när vi bodde i ett hus här så hade vi en maid som kom 3-4ggr/vecka á 3h och skötte stdningen och tvättade kläder.. vi betalade henne 100baht/h och alla sa att vi betalade sjukt överpris :P

att ha en live-in maid är nöten dock är det några bangkok-ballers som säger, får hon laga riktig mat, schopping osv

 

annars är http://mealsonwheels4u.com/ rätt populärt här

 

Om någon är sugen på att boka typ en sån här lya får ni gärna PM:a, är isf sugen på att dra nu efter sommaren och stanna en längre period. Mitt mål med vistelsen är faktiskt att försöka att ha mycket rutiner som hemma så att det enbart inte blir nån lallresa där man satsar på att supa så mkt som möjligt, hade även tänkt att köra regelbunden träning. Självklart kommer man ju parta en hel jävla del också.....inga dörrar är stängda sas. Sen kommer man väl antagligen ta planet runt till några fler städer titt som tätt.....och ang tjejer, jag vill ha alla, betal som icke betal....

låter som en bra plan, jag är rätt sugen

 

Haha jag köper den till fullo. Är precis likadan själv, men bokar obv plats med. 3-4k är jag villig o pröjsa i månaden för boende, då jag vet man kan få sjuka hus med pool osv för det. Men det känns som ett hus skulle vara det bästa va? Lägenhet känns ju way för litet.

Ang mat så tror jag man kan få det mesta (eller?), lär ju inte bara finnas kyckling o ris om vi säger så, så det är nog inga probs :D

givetvis kan man få nästan allt inom matväg, rätt stor stad detta :)

 

_________________________

 

vet att på denna sajten kan man ibland hitta hus man får hyra 3månader. http://www.chiangmairental.com

 

grymt läge imo och smäller lätt in 4pers i en sådan

 

ang pool, ligger husen i en 'mooban' så finns det nästan alltid en gemensam schysst pool

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite pings, downtimes och packetloss, dc etc vore bra och veta. har bott i de trakterna några gånger och linan var inget vidare, men mycket kan ha ändrat sig på 5år.

 

här bodde jag:

http://www.viangbuamansion-chiangmai.com/

rätt fräscht och prisvärt ställe

 

sedan bodde jag på:

http://www.pacificmansion.com/

extremt prisvärt och väldigt centralt läge

 

har även bott en månad nära lanna muay thai.

 

stället som länkas ovan ligger typ mellan de två senare, är lite off med 10-20min farlig motorväg till de större festområdena.

 

 

är lite småsugen på att ta en månad däromkring på sikt, finns ju massa fina stigar och äventyrssporter etc. isåfall letar jag väl aningen dyrare ställen(30-60k/månad). det lite jobbiga med chiang mai är att det kan vara lite småsvårt att få kontakt med folk om man grindar dagtid. dock kan jag tänka mig att det är rätt chill om man bor säg 4-10st pokerspelare i närheten så man har folk att luncha med och någon att ge sig ut på äventyr med. med äventyr menar jag rafting, hästridning, klättring, bergsbestigning, tubing, smoking, whoring etc.

 

Varför letar du ett ställe för 60k/mån,det finns ju knappt om du inte blir knullad.

 

Obs!!

 

Jag letar ett ställe för minst 500k/mån,om någon har kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför letar du ett ställe för 60k/mån,det finns ju knappt om du inte blir knullad.

 

Obs!!

 

Jag letar ett ställe för minst 500k/mån,om någon har kontakter?

 

bah, troll, orka provocera, jag skrev 30-60.

 

boendekostnad är en rätt liten del av kostnaden att vara i thailand. hellre lägga lite extra på det än att få mindre grindtid, mer inbrott, fler mc olyckor, mer disconnects och mer krångel med landlords. iaf om det bara handlar om några få månader.

 

därmed inte sagt att det inte finns billiga guldkorn, men generellt får man vad man betalar för.

 

tips på ställen att bo:

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=27039666&postcount=19712

 

detta såg grindvänligt ut:

http://www.empirenimman.com/smart.html

 

något sådant här det jag tänker mig:

http://www.kantarygroup.com/kantaryhills-chiangmai/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, troll, orka provocera, jag skrev 30-60.

 

boendekostnad är en rätt liten del av kostnaden att vara i thailand. hellre lägga lite extra på det än att få mindre grindtid, mer inbrott, fler mc olyckor, mer disconnects och mer krångel med landlords. iaf om det bara handlar om några få månader.

 

därmed inte sagt att det inte finns billiga guldkorn, men generellt får man vad man betalar för.

 

tips på ställen att bo:

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=27039666&postcount=19712

 

detta såg grindvänligt ut:

http://www.empirenimman.com/smart.html

 

något sådant här det jag tänker mig:

http://www.kantarygroup.com/kantaryhills-chiangmai/

 

Min kära Herre.

 

Mitt inlägg var inte för att provcera el dyl.Bara en reflektion av det är näst intill omöjligt att hitta ett långtidsboende i Thai för 60k utan att bli lurad.

Dock tycker jag att dina poster blir mer och mer obegåvade (är väl en omöjlighet i sig själv)men det är ju bara min egen och högst personliga åsikt.

 

Om du ordnar ett boende i Thai för 60k/mån, och postar kvittot för 6 månader betalning,

kommer du få min fulla respekt för all framtid.

Även om det innebär att du lever upp till till ditt nick med fullo.

 

Apropå Troll så måste du,med dina inlägg, konsekvent Levla eller vara genuint efterbliven.

 

Om någon vet vart i Thailand man hittar en långtidsboende för 60K/mån, utan att bli lurad är ni välkommna att länka.

 

Tigga 100 dolls av Pokersajter och sedan dega 60k/månaden.Jodå.

 

Till sist vill jag påpeka att jag nästan blir gråtmild när jag tänker på hur korkad Heltok är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kära Herre.

 

Mitt inlägg var inte för att provcera el dyl.Bara en reflektion av det är näst intill omöjligt att hitta ett långtidsboende i Thai för 60k utan att bli lurad.

Dock tycker jag att dina poster blir mer och mer obegåvade (är väl en omöjlighet i sig själv)men det är ju bara min egen och högst personliga åsikt.

 

Om du ordnar ett boende i Thai för 60k/mån, och postar kvittot för 6 månader betalning,

kommer du få min fulla respekt för all framtid.

Även om det innebär att du lever upp till till ditt nick med fullo.

 

Apropå Troll så måste du,med dina inlägg, konsekvent Levla eller vara genuint efterbliven.

 

Om någon vet vart i Thailand man hittar en långtidsboende för 60K/mån, utan att bli lurad är ni välkommna att länka.

 

Tigga 100 dolls av Pokersajter och sedan dega 60k/månaden.Jodå.

 

Till sist vill jag påpeka att jag nästan blir gråtmild när jag tänker på hur korkad Heltok är.

 

bah orka. jag skrev inte långtidsboende, jag har inga planer på att vara där 3+ månader. jag och 5-15 andra forumiter har bott flera månader för över 60k/månad flertalet gånger. vet forumiter som har långtidsboende(år+) i de prisklasserna idag. exempel på ställen vi har bott månader+ i de prisklasserna:

fraser suites sukhumvit, fraser place urbana lansuan, oakwood sukhumvit, 8 thonglor. säg inte att man inte får valuta för pengarna på de ställena, helt annan klass på dem än på alternativen för halva priset. angående att det vore omöjligt i chiang mai var ju ena jag länkade till just ett sådant som i 2+2 tråden nämndes som bästa boendet i stan.

 

bah troll angående allt ad hominem du skriver. hoppas du inte gråter syndafloder om ditt eget intellekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga till ...

 

Onlinepoker är ju olagligt i Thailand, och de har sprääat de flesta siter har ja hört ?

 

Hur går man runt detta ?

 

mvh

 

Har sett flera på pokerstars med "thailand" som location så antar att det inte riktigt stämmer. Visa gärna källa på att det är olagligt och på vilket sätt det är reglerat.

 

edit, läst på lite om detta nu och det stämmer att det är olagligt. Men då är också porr, torrents och massa andra trevliga saker på nätet olagligt. För att inte tala om att prostituion är olagligt i Thailand (lol)

 

Iallafall tror man kan komma in på de flesta klienter utan några problem. Annars kan man ju alltid använda sig utav en VPN =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, troll, orka provocera, jag skrev 30-60.

 

boendekostnad är en rätt liten del av kostnaden att vara i thailand. hellre lägga lite extra på det än att få mindre grindtid, mer inbrott, fler mc olyckor, mer disconnects och mer krångel med landlords. iaf om det bara handlar om några få månader.

 

därmed inte sagt att det inte finns billiga guldkorn, men generellt får man vad man betalar för.

 

tips på ställen att bo:

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=27039666&postcount=19712

 

detta såg grindvänligt ut:

http://www.empirenimman.com/smart.html

 

något sådant här det jag tänker mig:

http://www.kantarygroup.com/kantaryhills-chiangmai/

 

Jag är också ute efter att bo lite "finare". Drar mest till thailand för vädret och för att sänka krog+matkostnaderna. Boende är jag villig att betala för, dock inte lika mycket som du men 35k skulle vara rimligt om stället är värt det.

 

Gillade länkarna förutom faktumet att jag litar lika lite på att deras lina är stabil och "high speed" som vilket annat ställe som helst. Jag kommer bara bo på ett ställe där jag vet att jag kan få 3bb premium installerat, vill inte ha cat cdma som main connection, utan endast som backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också ute efter att bo lite "finare". Drar mest till thailand för vädret och för att sänka krog+matkostnaderna. Boende är jag villig att betala för, dock inte lika mycket som du men 35k skulle vara rimligt om stället är värt det.

 

Gillade länkarna förutom faktumet att jag litar lika lite på att deras lina är stabil och "high speed" som vilket annat ställe som helst. Jag kommer bara bo på ett ställe där jag vet att jag kan få 3bb premium installerat, vill inte ha cat cdma som main connection, utan endast som backup.

 

Har du gått med i FB gruppen? De husen vi kollar på är verkligen åt det "finare" hållet ;)

 

http://www.houseinchiangmai.net/house/rent/Large-exclusive-house-with-private-Swimming-Pool-Prueksathong/H281.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Lutar mot sent sept/ tidigt okt :-) .

 

Har ett par frågor till bara:

 

Hur är det med transport i staden? kostnad för taxi? Buss? andra transportmedel?

Hur ligger det till med att hyra t ex motorcykel? behövs det körkort?

 

Tack =)

 

låter bra, jag och en kompis åker dit nu i slutet av månaden :o

 

hyr varsin honda click, finns för 2500Baht/mån och du behöver inge körkort eller så, räcker med att lämna kopia på passet tror jag. fast jag har alltid lämnat mitt svenska körkort bara så får man igen det när man lämnar tebax hojjen som är en 125cc automat och sjukt smidigt med hoj.

finns imo inget som kommer i närheten av att hyra hoj!

 

*edit: annars finns det t.ex de röda bussarna/trucksen/songtaew som kostar 20-40baht och tar dig dit du ska fast det tar lite tid då dem plockar upp fler folk efter vägen.

taxi använde vi/jag väldigt sällan då det inte är som i *** att man ser dem överallt. i chiangmai är det dock rätt mycket tuktuks och det kostar typ 60-100 om man inte ska alltför långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig tråd detta verkligen, jag hade kommit ner på bums om det bara hade legat vid kusten, är verkligen beroende av det . Är uppväxt på en ö så de är ett måste (:

 

Nån som har tips på likande ställe med boende fast kustligt ? .

 

Trevlig resa för er som åker ner .

 

Gotlänning? :shock:

 

Davao, philipinnerna är det ett gäng grinders (dvs jag) som ska till i början på okt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...