Gå till innehåll

QJo tripplebarrel bluff med OC + Gutshot


Recommended Posts

FI är en dålig tag som inte gjort mycket väsen av sig under de 200 händer jag spelat mot honom (18/13/2).

 

Gör en standardöppning CO. För en syn från FI som är i BB. bttar denna relativt koordinerade bräda för att få villain att folda bättre broadways dåliga par etc.

 

Turn kommer och jag drar in en 2nd barrel för att folda ut delvis de som jag nämnt tidigare men också händer som T9,T8, K9, Q9, T8, QJ, J9 osv. Han checksynar även denna gata.

 

På river checkar han till mig. Har inte sett honom slowspela förut och jag ser inte många fiskar som checkar OOP för värde på river, hans range som jag nämnt tidigare är kvar och nu inte hittat sin stege. Så jag bettar igen för att fortsätta min berättelse från turn och få honom att folda alla missade drag och dåliga par.

 

 

 

Pacific $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1333038

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $1.96

Hero (CO): $12.13

BTN: $10.05

SB: $14.93

BB: $6.00

UTG: $10.83

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is CO with Q :heart: J :diamond:

2 folds, Hero raises to $0.35, 1 fold, SB calls $0.30, BB calls $0.25

 

Flop: ($1.05) 9 :spade: 8 :club: 7 :diamond:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $0.62, SB folds, BB calls $0.62

 

Turn: ($2.29) A :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $1.34, BB calls $1.34

 

River: ($4.97) 7 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.97, BB folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför betta pot om du bara vill få av honom dragen och samtidigt ge dig själv en superpolariserad range.

rätt keff line tbh, mer på turn, mindre på river imo.

känns som att det finns en hel del A's i hans range också som han förstås aldrig foldar

 

För att FI bara har 3,69 kvar. ska jag betta 2 in i 5 och folda mot en shove mot resterande 1,69?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du agerar sist på flop o behöver inte c/f. Du får se turn gratis.

 

Att de tänker på högre nivåer är ett ännu starkare argument för check flop imo. Ska man 3 barella en sån bräda föredrar jag att man gör det på lägre nivåer där fi inte gör nåra konstigheter.

 

Överlag har jag en låg cb% på såna brädor oberoende av nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check flop bet turn funkar, liksom bet flop check turn men inte bet bet imo. Väl på river ger jag upp. Bet bet bet polariserar rangen och snävar av din värderange så hårt att fi ofta synar med alla alla 7x, alla 8x och ibland lägre pp.

 

Förstår ingenting, ditt tänk är rejält off på alla håll.. vi har massor av värdehänder på river. Du hade inte tänkt ha några bluffar alls eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Absolut, förutom den där extra FI som OP inte talar om. Och folk som inte foldar, etc. Inte så att jag hatar ett CB, men det känns mer meh än inte.

 

Yeah, men samtidigt tror jag det är värt att ha den här handen i vår bluff range här. Kommer kunna ta betalt med så mycket om vi plockar in en bluff här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast "bluffrange" är ganska ointressant eftersom det, relatively speaking, inte är tänkande spelare. Är bettet EV+? Tvivlar. Får vi enormt med pengar ofta när vi nötar turn? Jepp. Sen är ju frågan hur du vill bluffa vidare i handen också, om du nu ska bluffa liksom. Du behöver genrellt sett skjuta alla gator eftersom folk synar stegdrag två gator och viker river om dom missar. Har som vana att inte skjuta tre gator om jag inte känner FIs spel (eller situationen är onödigt bra, såklart, vilket den här handen inte går under). Betta flopp, checka turn och syna river om vi träffar Q eller höja om vi nötar är dock helt ok. Imo ofc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...