Gå till innehåll

Att bestiga Mt. Mirco - Just nu: NL20/NL30


Facebookpro2

Recommended Posts

Tänkte efter att lurkat runt här på forumet ett tag starta en egen dagbok där jag kan skriva av mig lite!

 

Om mig:Är 18 år och har spelat onlinepoker sen min artonårsdag som var för ca 6 månader sedan. Resultaten har vart blandade men har lyckats bygga upp min BR från 50 dollar startkapital. Spelar för nuvarande på 888 och spelar där NL10 SH men har vart uppe i NL20 med god BRM.

 

Tar studenten om ja några dagar bara och detta ger mig ju ett perfekt tillfälle att satsa mer på pokern än vad jag kunnat göra under skolans gång. Tänkte ta ett sabbatsår så det sammanfaller ju ännu bättre med mina pokerplaner. Kommer under detta år jobba men målet kommer ju självklart att vara att ersätta jobbet med poker. Svårt? Ja. Omöjligt? För mig, troligtvis. Men jag tänker att det är lika bra att sätta ribban högt redan från start 8-)

 

Har nyss avslutat en coachingdeal och tänkter nu istället fokusera på att lägga upp ett bra studie- och spelschema som jag tänker följa så gott jag kan för att utvecklas så mycket som möjligt. Så om ni har några förslag på videoserier och träningssidor välkomnas dessa!

 

Kommer antagligen lägga upp händer här och i andra delar av forumet för att få ut så mycket feedback som möjligt, en och annan video kan ju slinka med också.

 

Hoppas ni tycker något av det jag kommer skriva finns läsvärt!

 

Bjussar också på dagens låt ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min första session var svingig men intressant, massa "proffs" vid borden som minsann kollat på både HSP och PAD, jävlar va de kunde saker. Tur att de lär en så bra vid borden.

 

Tyvärr lyckades jag inte stacka någon av dessa. :(

 

Efter att ha vart ned 2,5 BI så slutade sessionen ned 13.2 bb så det får man va nöjd med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat två sessioner sedan jag startade dagboken med hittills tråkiga resultat. -4 BI. Känns som jag övertänker många situationer och överskattar motståndarna i de flesta fall. Skall försöka spela lite mer ABC123VÄRDEBETTTJOFLÖJT och grinda mig ur denna tråkiga nivå. Skulle kunna tänka mig att min fd. coach har förstört mig i den mening att jag inte spelar som jag borde mot microspelare. Dvs sätter mig i för många marginella situationer mot icke tänkande spelare som jag faktiskt inte kan lista ut vad i he*vete de håller på med.

 

I övermorgon tar man studenten, väntar fortfarande på slips och bälte som man beställt men ej ännu fått. Vilket innebär att jag nödköpt en slips idag som jag lämnar åter om inget dyker upp i morgon. Jaja man skall inte hänga läpp för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu torskat 5 BI sen jag startade dagboken. Förstår inte vad som hänt med mitt spel. Har på 3 veckor gått från 650 -> 250 dollar i BR. Har jag vart på en heater de händer jag grindat upp från 50 dollar? Känns sjukt jobbigt att behöva flytta ned till NL6 när jag nyss va uppe på NL20 och nosade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu är skolan avklarad och studenten över. Dags att lägga tid på pokern! Kommer inleda detta med att flytta ned till NL6 för att få igång mitt spel igen dels på grund av att jag inte spelat så bra och att min BR tagit stryk av diverse anledningar. Planerar att stanna här tills jag har 30 BI för NL10 igen. Kommer posta händer och annat efter dagens sessioner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har två händer jag behöver lite hjälp med, kommer även posta dessa i handdiskussions forumet.

 

Pacific $6.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1340172

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $3.94

BB: $4.00

UTG: $5.30

Hero (CO): $9.97

BTN: $2.85

 

Pre Flop: ($0.09) Hero is CO with Q :spade: A :club:

1 fold, Hero raises to $0.21, 2 folds, BB calls $0.15

 

Flop: ($0.45) A :diamond: 6 :diamond: 7 :spade:(2 players)

BB bets $0.33, Hero calls $0.33

 

Turn: ($1.11) 3 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $0.83, BB raises to $2.02, Hero raises to $9.43, BB calls $1.44 all in

 

River: ($8.03) 2 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Flop och mitt turnbet är väl ganska standard för värde mot en NL6 spelare. Hans c/r turn är väldigt underlig och ser sjukt polariserad ut. Han är short och har ca 1,5 bakom och jag pushar därför i hopp om att få syn från ett sämre ess. Samtidigt så kanske jag borde lära mig att en raise på dessa nivåer nästan alltid innebär nöten. Svårt att veta vad nöten är för FI dock. Kanske bara ska folda här för att minska varians och stå på den säkra sidan.

 

 

Pacific $6.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1340176

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $9.86

CO: $8.16

BTN: $5.23

SB: $3.75

Hero (BB): $15.58

 

Pre Flop: ($0.09) Hero is BB with J :heart: K :diamond:

3 folds, SB calls $0.03, Hero raises to $0.24, SB calls $0.18

 

Flop: ($0.48) J :spade: 9 :diamond: K :club:(2 players)

SB bets $0.06, Hero raises to $0.66, SB raises to $3.51, Hero calls $2.85

 

Turn: ($7.50) 8 :heart:(2 players)

 

River: ($7.50) Q :heart:(2 players)

 

Här är jag också tveksam om jag kanske skall vika den på floppen. Han spelar så otroligt starkt men här är scenariot igen, vad är nöten för FI? Kan han göra detta med AK,9J,K9,KT,AA? KAnske är en fold ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv en del på denna nivån och tycker att första handen, med AQ är fold. Det är väldigt sällan miffona på denna nivån degar med mindre än topp två. Andra handen har han ju garanterat floppat stegen men den kommer jag/vi aldrig vika. Som du säger själv så borde vi ju slå en del händer i hans range!

 

I övrigt så säger jag lycka till och hoppas du är run good resten av ditt liv=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Spelade en session NL6 och även en NL10 sessionen vann bara 3,50 eller något på NL10 efter många swings och många FUUUUUUU händer. Exempel, tiltar mig mer att missa värde än att bli utdragen lol.

 

 

Pacific $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1343201

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $2.25

SB: $15.54

BB: $3.55

UTG: $10.00

MP: $11.80

Hero (CO): $10.00

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is CO with Q :spade: Q :heart:

2 folds, Hero raises to $0.35, 1 fold, SB calls $0.30, 1 fold

 

Flop: ($0.80) K :spade: Q :diamond: T :diamond:(2 players)

SB bets $0.80, Hero raises to $2.80, SB calls $2

 

Turn: ($6.40) J :spade:(2 players)

SB bets $3.20, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"the pokermindset", ska du läsa om du vill lära dig nåt om annat än rena startegier. Kan tyvärr inte bedömma händerna på nivån, men raise e väl ofta nöt som du säger... Klart du kan försörja dig på poker om du e seriös och har nån känsla för spel. Iofs e ju folk 200ggr bättre nu än för 6-7år sen när jag börja.

Men jag har å andra sidan klarat mig utan att "plugga" nåt...

Not any more though! Å eftersom jag vill spela poker och inte läsa poker så jobbar jag nu mera :D

 

U CAN DO IT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 853 händer idag och torskade tyvärr ca 3 BI. Många fittiga situationer där folk synar 3 bets med PP 100 bb deep får typ odds på 1:9 träffar settet på de torraste av brädor mot mina AA och stackar mig som proffs. 2 ggr.

 

2 ggr så får jag AKs träffar FD + OC i 3bettad pot, gör ett stort c-bet för fold eq och för att committa mig. De synar turn kommer "blank" jag gör en push för att folda ut floats och för att jag har eq i potten men kan folda ut pocketpar. båda gångerna synar de och visar set som de fixat på turn. Som proffs.

 

Vet egentligen inte hur turnspelet skall se ut. Har ju ett ganska lätt c-bet men känns konstigt att c/c och c/f känns också surt men kanske rätt på turn?

 

Men ska inte klaga spelade jävligt dåligt denna session. Nu blir det att plugga poker resten av dagen och försöka tänka på något annat!

 

Hej svejs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade riktigt dåligt idag fick in ca 1,3k händer och slutade ca 1 BI ner. Måste visa grafen för dagen då den ser helt otroligt ljölig ut.

 

Måste även fråga vad ni tycker om rush poker? Känns som jag bara sitter och tragglar på NL10 och jag rör mig visserligen framåt men det tar sådan tid! Kan rush vara ett bra komplement till mitt vanliga pokern eller är det inte bra för utvecklingen av mitt spel? Vill gärna veta vad ni tycker.

 

Jaja grafen var det.

 

88jojohehe.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade riktigt dåligt idag fick in ca 1,3k händer och slutade ca 1 BI ner. Måste visa grafen för dagen då den ser helt otroligt ljölig ut.

 

Måste även fråga vad ni tycker om rush poker? Känns som jag bara sitter och tragglar på NL10 och jag rör mig visserligen framåt men det tar sådan tid! Kan rush vara ett bra komplement till mitt vanliga pokern eller är det inte bra för utvecklingen av mitt spel? Vill gärna veta vad ni tycker.

 

Jaja grafen var det.

 

 

 

88jojohehe.jpg

 

Det är bara nöta och nöta försök att se result långsiktigt och inte session efter session. Kolla någon pokervideo få lite ny insperation så kommer det släppa! :-D

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tragglar på ;) Har räknat lite och har fått ut att om jag vinner ca 8bb/100 inkl rakeback, och tar mig till NL50 kan jag grinda 4 timmar per dag i stället för att jobba. Kanske ska man inte ha det som mål men ser inga problem i att satsa på pokern ett år i stället för att jobba för en pisslön. Målt är ju heller inte att stanna på NL50 och att ta sig till NL100 kan väl inte va omöjligt på ett helt år? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tragglar på ;) Har räknat lite och har fått ut att om jag vinner ca 8bb/100 inkl rakeback, och tar mig till NL50 kan jag grinda 4 timmar per dag i stället för att jobba. Kanske ska man inte ha det som mål men ser inga problem i att satsa på pokern ett år i stället för att jobba för en pisslön. Målt är ju heller inte att stanna på NL50 och att ta sig till NL100 kan väl inte va omöjligt på ett helt år? :o

 

 

Deet beroserpå om du har utgifter så att säga.. När du kommer upp till nl50 så blir man ju frestad att ta ut en liten del av rullen för ngn spontan trip eller vad som.

 

Men sure thing, inget är omöjligt. Har svårt att se att din motivation håller bara när du är nere i nl10 träsket och lirar, får hoppas du springer som en gud och att du är uppe på nl50 till hösten dä äre bara gogogogo; SKY IS THE LIMIT :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...