Gå till innehåll

WSOP 2011 - officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 397
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon annan sport/spel där expertkommentatorerna i praktiken inte har en aning om vad de pratar om?

Igår Helmuth, idag Esfandiari.

 

En mycket rolig och väldigt lärorik läxa från dem båda: Hur du spelar en låg parad bräda OOP. tex 224.

Helmuth: Man måste raisa om man inte har något starkt, man kan inte syna OOP.

Esfandiari: Det är dåligt att raisa, om man inte har en hand -- då är det bra, eftersom man inte kan reppa något.

 

Frågan är vems lösning som är sämst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, wtf

 

Jag har 7000+ inlägg och har haft mitt riktiga namn i signaturen under samtliga. :)

 

Grats till pengarna, synd det inte gick längre. Nästa år osv :)

 

Hahah. Inte varit medlem så superlänge :)! tackar, ja bättre lycka nästa gång. Men som sagt var så short i många dar så bara nöjd att alla lighta repush gick igenom och jag blev kvar så länge som jag blev även fast den sisita potten blev rätt stor! Nöjd!

 

Om inte annat så syns vi nästa år om du fortfarande är kvar i vegas, take care! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om den här postades igår men den var rolig iaf.

 

 

 

Guy Gives Up Kings After Per's Pressure

 

Here's an interesting one primarily involving Per Linde and Guy Gorelik.

 

The hand began with Sam Barnhart raising to 85,000 from the cutoff seat, then Linde called from the button. Next to act, Gorelik reraised to 285,000 from the small blind, forcing out the big blind. Both Barnhart and Linde called the reraise.

 

The flop came :4d::5c::7s: , and Gorelik led with a bet of 465,000. Barnhart got out, but Linde raised to 1 million from the button. Gorelik went deep into the tank, then finally emerged to fold his hand face up :Kc::Ks: -- .

 

As he collected the chips, Linde seized the opportunity to show one of his hole cards -- the :Tc: !

 

Gorelick now has about 1.6 million, while Linde pushes up to 4.7 million.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokernews.com/live-reporting/2011-world-series-of-poker/event-58-no-limit-hold-em-championship/post.194530.htm

 

Fick inte Linde det svagaste möjliga bordet? Naturligtvis väldigt positivt för honom men också tråkigt för oss, då vi med all säkerhet inte kommer få se honom live om han inte blir flyttad.

 

Vilka bord tror ni blir feature och secondary ikväll?

Min gissning: Feature - 312, Secondary - 324

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...